Hvede?
Fra : Zed

Dato : 01-03-09 20:35

Jeg har fået en underligt idé som lyder på at forsøge mig med en kvm hvede i
haven i år. Men hvornår sår man dette? kan ikke finde noget via min googling
derom.

Mvh.
-Kennet

Fra : Ivan Hansen

Dato : 01-03-09 20:46

Zed skrev:
> Jeg har fået en underligt idé som lyder på at forsøge mig med en kvm
> hvede i haven i år. Men hvornår sår man dette? kan ikke finde noget via
> [...]
Hej Kennet

Det sår du om efteråret hvis det er vinterhvede og til foråret hvis det
er vårhvede du vil så. Hvis det er det sidste så plejer det at passe
meget godt med at du sår omkring påske eller kort tid efter, det passer
næsten altid med at landmændene skal i marken til påske.

Mvh
Ivan

Fra : Zed

Dato : 01-03-09 21:05

"Ivan Hansen" <postmaster@hansen-fiker.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> godt med at du sår omkring påske eller kort tid efter, det passer næsten
> altid med at landmændene skal i marken til påske.

Ah, ja hvilken type det er ved jeg ikke, da kornene dertil er fra en biks
der har solgt det
som foder. Måske jeg må anskaffe mig vårhvede så - for en sikkerheds skyld
:)

Mange tak for hjælpen!

Mvh.
-Kennet

Fra : Ole V Jensen

Dato : 01-03-09 21:32

Zed <zed@dont.fucking.mail.me> wrote:

> Måske jeg må anskaffe mig vårhvede så - for en sikkerheds skyld

Må man spørge hvad du skal bruge det til?
En kvm rækker jo ikke langt hvis du vil bage dit eget brød

mvh
Ole-J

Fra : Zed

Dato : 01-03-09 21:44

"Ole V Jensen" <not@available.dk> skrev i meddelelsen

> Må man spørge hvad du skal bruge det til?
> En kvm rækker jo ikke langt hvis du vil bage dit eget brød

Jeg vil teste af hvor meget det giver - og i det hele taget bare prøve at
dyrke noget andet for spas skyld. jeg regner heller ikke med læsevis af
melprodukter derfra :) og min marikel er forfærdelig lille.

Mvh.
-Kennet

Fra : Zed

Dato : 01-03-09 21:46

"Zed" <zed@dont.fucking.mail.me> skrev i meddelelsen
<snip>
> melprodukter derfra :) og min marikel er forfærdelig lille.

Mente selvfølgeligt matrikel ...

Mvh.
-Kennet

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-03-09 21:49

"Zed" <zed@dont.fucking.mail.me> writes:

> [...]
> prøve at dyrke noget andet for spas skyld. jeg regner heller ikke
> med læsevis af melprodukter derfra :) og min marikel er forfærdelig

Hvis du har nogle ordentlige dyrkningsforhold, og gøder godt, kan du
komme op i omegnen af 1 kg/m^2

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 02-03-09 18:42

"JeGy" <gydesen.jensREMOVE@THISgmail.com> writes:

> Men så skal det også have tilstrækkeligt med gylle,
> det skal holdes svampe- og lusefri,
> og lidt stråforkorter hjælper nok også!
>
> Ellers kan du hurtigt komme ned på 0,1 Kg
>
> Mvh
> Jens
>

> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

Well, jeg kommer fra landet, og ved at dem der har den bedste
hvedejord kan komme op på 100 hkg/Ha. Med de manglende restriktioner
på N-udledning i private haver, skulle det ikke være umuligt at næ
samme niveau i lille skala.

--
/Wegge