Hvidløg!
Fra : MaG

Dato : 01-03-09 20:17

Hejsa!

Kan jeg nå og sætte hvidløg som jeg kan få noget ud af i år? Eller er det
blevet for sent?!

På forhånd tak
/Maria

Fra : Hatting

Dato : 01-03-09 20:27

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Kan jeg nå og sætte hvidløg som jeg kan få noget ud af i år? Eller er det
> blevet for sent?!

Og hvordan gør man der?

Fra : Hatting

Dato : 01-03-09 20:30

"Hatting" <privat@spør.dk> skrev i en meddelelse

> "MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse

> Og hvordan gør man der?

Sorry. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man gør

Mvh
Søren

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-03-09 20:36

"Hatting" <privat@spør.dk> skrev i meddelelsen

> Sorry. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man gør

Sæt dem i marts/april på et lunt sted. Sæt hvert fed for sig med 10cm
afstand. Tryk dem ned i jorden (løs jord) så de næsten er helt dækket. En
anden mulighed er at sætte dem sidst på sommeren og så lade dem overvintre.
--
mvh/Preben
Slet SLETDETTE hvis du skriver direkte til mig.

Fra : MaG

Dato : 01-03-09 20:38

Ok tak for det, så kan det jo nåes endnu

/Maria

Fra : Ole V Jensen

Dato : 01-03-09 21:32

Preben Andersen <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> En
> anden mulighed er at sætte dem sidst på sommeren og så lade dem overvintre.

Jeg læste et sted en gang, at hvidløg skulle sættes på årets korteste
dag, og høstes på den længste.
Det er vist en engelsk fremgangsmåde, men alligevel sigende.

mvh
Ole-J

Fra : Jens G

Dato : 02-03-09 15:45

On Sun, 1 Mar 2009 21:31:57 +0100, not@available.dk (Ole V Jensen)
wrote:

>Jeg læste et sted en gang, at hvidløg skulle sættes på årets korteste
>dag, og høstes på den længste.
>Det er vist en engelsk fremgangsmåde, men alligevel sigende.

På den måde opnår de sikkert også den bedste virkning mod vampyrer
Det lyder ihvertfald lidt okkult.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 02-03-09 16:24

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> mvh/Preben
> Slet SLETDETTE hvis du skriver direkte til mig.

De har en veldig god virkning for å unngå lus på rosebuskene! Jeg hadde
minimalt med lus siste år. Så må ske plante dem mellom rosene?
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Ivan

Dato : 02-03-09 19:20

Jeg/vi har gjort det at vi satte fed i november måned, tror nok det var 30
fed. Da vi kom til foråret/sommer, hvor der skulle bruges hvidløg, tog vi
kun ca. halvdelen. Resten fik lov at stå og overvinter, næste år var der så
frø vi kunne tage og plante ud. Det virker faktisk fint.
Det skal lige siges at de fed der tages efter en overvintring er meget
stærke. Så ikke noget med at tage 2 fed og komme i smøret, så bliver det
uspiseligt. Jo har prøvet, det var fa.... stærkt.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 03-03-09 08:45

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i meddelelsen
> Hejsa!
>
> Kan jeg nå og sætte hvidløg som jeg kan få noget ud af i år? Eller er det
> [...]
Det er lige omtalt i Havenyt.

http://www.havenyt.dk/2009/uge9/

mvh Ole