male vægge og samtidig skjule mørke plette~
Fra : KS

Dato : 01-03-09 19:59

Jeg skal til at male mine vægge, men kan se der er mørke mærker under det
tapet der sidder der endnu.

Jeg vil gerne have en lys farve, men er nu bekymret over om de pletter vil
slå igennem igen på sigt.

Er det muligt at "grunde" med et eller andet inden man maler så det
forbliver fint???

På forhånd tak
Mhv
kenneth

Fra : Max

Dato : 01-03-09 20:59

Hej Kenneth

> Jeg vil gerne have en lys farve, men er nu bekymret over om de
> pletter vil slå igennem igen på sigt.

Om de slår igennem hænger sammen med flere ting, først og
fremmest er det jo afhængig af hvad pletterne er og dernæst
er det også vigtigt hvad maling du bruger, jeg bruger en god
vægmaling med glans 25, den slår intet igennem, men det er
nok ikke så mange der vil vælge netop den maling.

> Er det muligt at "grunde" med et eller andet inden man maler så det
> forbliver fint???

Afhængig af hvad pletterne er kan du bruge forskellige former
for spærgrundere, snak med farvehandleren.

--
Mvh Max

Fra : KS

Dato : 05-03-09 06:44

tror mærkerne er der efter søm/skruer fra de gipsplader der er opsat... der
er et "mønster" i det

mvh
Kenneth