Et lille radalon tip
Fra : Bjarne K.

Dato : 26-02-09 15:59

Var igår i Bygma for at købe noget Radalon. De ville have 74kr for 1L
udendørs. Jeg var heldigvis for nærig, og idag kunne jeg købe det samme i
Fakta for 32kr.

Tilsyneladende er den eneste forskel på udendørs og indendørs, at den til
indendørs er fortyndet med vand. Så hvis jeg har ret, kan man købe den
udendørs og fortynde op med dobbelt vand, og så bruge den indendørs. Er der
nogen der ved noget om kemi, der kan sige god for den påstand.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-02-09 16:09

"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message
> [...]
> udendørs og fortynde op med dobbelt vand, og så bruge den indendørs. Er
> der nogen der ved noget om kemi, der kan sige god for den påstand.

Og jo, det hedder da vist Rodalon

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-02-09 16:36

Bjarne K. wrote:

> Tilsyneladende er den eneste forskel på udendørs og indendørs, at den til
> indendørs er fortyndet med vand.

Så vidt jeg husker står der % opløsning på flaskerne, vistnok 5-6% indendørs
og 9% udendørs.

Svigerfaderen plejer dog at skaffe noget 50% fra sin 'leverandør', så der
skal meget mere vand til (eller mindre forbrug) :)

Stig Johansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-02-09 21:46

On Thu, 26 Feb 2009 15:59:12 +0100, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:

> [...]
>udendørs og fortynde op med dobbelt vand, og så bruge den indendørs. Er der
>nogen der ved noget om kemi, der kan sige god for den påstand.

De fleste andre algemidler til fliser/træ udendørs består af det samme
som Rodalon (Benzalkoniumklorid så vidt jeg husker). Står der Rodalon på
flasken plejer det at være dyrere end andre algemidler.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/