Nye dæmpere til solarium?
Fra : DDF

Dato : 25-02-09 21:16

Hvor køber man nye støddæmpere til et gammelt Silver sandwich solarium?

Model R12/12G fra 1987

På dæmperne står følgende:
23 200 572 WG WG 470N 07/84

En der har expertise på området?

Postet i hhv dk.fritid og dk.fritid.hus-og-have

Fra : Max

Dato : 25-02-09 21:25

Hej DDF

> På dæmperne står følgende:
> 23 200 572 WG WG 470N 07/84
>
> En der har expertise på området?

Gå ned i en autoudstyrsforretning med den gasdæmper
og bed dem skaffe en magen til, ser ud til at være en
standard model.

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 25-02-09 22:29

Max skrev:

> Gå ned i en autoudstyrsforretning med den gasdæmper
> og bed dem skaffe en magen til, ser ud til at være en
> standard model.

Ja, det er nok ikke en støddæmper der skal bruges, men
en gasdæmper. Længden er selvfølgelig vigtig, men også
hvilket tryk den udøver. Det skal passe ret præcist.

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 25-02-09 22:32

Hej Ivar

> Ja, det er nok ikke en støddæmper der skal bruges, men
> en gasdæmper. Længden er selvfølgelig vigtig, men også
> hvilket tryk den udøver. Det skal passe ret præcist.

Længden kan måles med et båndmål og kraften den udøver
står på den, nemlig 470 N.

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 25-02-09 22:55

Max skrev:

> Længden kan måles med et båndmål og kraften den udøver
> står på den, nemlig 470 N.

Så er det jo blot en tur til Tante Hansen eller ligende butik,
og spørge hvad de har.

http://www.thansen.dk/search.asp?c=2455917883&inputsearchtext=gasd%E6mper

Ivar Magnusson

Fra : DDF

Dato : 25-02-09 23:08

Tak for svarene.

Når jeg har fundet ud af, hvilken bil der bruger en tilsvarende, vil jeg
opsøge en ophugger.

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-02-09 15:40

On Wed, 25 Feb 2009 23:07:38 +0100, "DDF" <Virker@ikke.nu> wrote:

>Tak for svarene.
>
>Når jeg har fundet ud af, hvilken bil der bruger en tilsvarende, vil jeg
>opsøge en ophugger.

Kan man købe nye gasdæmpere hos en ophugger?

--
OV1A Jens

Experience: Enables you to recognize a mistake when you make it again.

Fra : Max

Dato : 26-02-09 16:29

Hej DDF

> Når jeg har fundet ud af, hvilken bil der bruger en tilsvarende, vil
> jeg opsøge en ophugger.

Og så er du tilbage til start med en gammel gasdæmper.

--
Mvh Max

Fra : DDF

Dato : 27-02-09 08:24

> Hej DDF

> Og så er du tilbage til start med en gammel gasdæmper.
>
> --
> Mvh Max

Ikke alt der ligge hos en ophugger er bund opslidt.... Nye biler kører også
galt.

God weekend.

Fra : Ivar

Dato : 27-02-09 17:55

DDF skrev:

> Ikke alt der ligge hos en ophugger er bund opslidt.... Nye biler kører også
> galt.

Jo, men der er mange forskellige type gasfjedre. Du skal være
meget heldig for at finde en der passer.

Prøv at se her, der kan du se hvad en ny koster:
http://www.valeryd.dk/gassprings/index.asp?mchoise=gf

Ivar Magnusson