Vinkelsliber med vand eller vandtank
Fra : Hatting

Dato : 24-02-09 19:26

Hej NG.

Håber der er en der kan hjælpe mig
Jeg skal bruge en vinkelsliber hvor man kan slutte vand til,
http://www.nej-udlejning.dana9.dk/data/images/klippe-100_0316_stor.jpg

Jeg kan kun finde den har på nettet Og det er ved et udlejnings firma.
Men jeg vil gerne købe en !
Jeg ved ikke om den hedder en vinkelsliber , eller hvad sådan en maskine
hedder.

Håber virkelig der er en der ved noget om sådan en

Mvh
Søren

Fra : Armand

Dato : 24-02-09 20:34

Hatting skrev:
> [...]
> hedder.
>
> Håber virkelig der er en der ved noget om sådan en

Kig lige nærmere på'en: Det er da bare et simpelt bolt-on job på en std.
vinkelsliber :-|

--
Armand.

Fra : Hatting

Dato : 24-02-09 21:11

> Kig lige nærmere på'en: Det er da bare et simpelt bolt-on job på en std.
> vinkelsliber :-|
>
> --
> Armand.

Hej.

Ja der er noget om det du siger
Men har du nogle idè om hvor man får fat i en vandtank så ?

Mvh
Søren

Fra : Armand

Dato : 24-02-09 21:18

Hatting skrev:

> Ja der er noget om det du siger
> Men har du nogle idè om hvor man får fat i en vandtank så ?

Hvorfor ikke blot vand-tilslutning, som på billedet?

Man kunne jo lave overgangen langt tidligere og således holde sig fri
for den ubehændige ½" vandslange helt fremme ved værktøjet.
Og spule-positionen behøver ikke være klods ind i skærmen: Den tynde
slange kan godt ligge udvendig og blot "pege" i retning af snitpunktet!

--
Armand.

Fra : Max

Dato : 24-02-09 21:12

Hej Søren

> Jeg ved ikke om den hedder en vinkelsliber , eller hvad sådan en
> maskine hedder.
>
> Håber virkelig der er en der ved noget om sådan en

Den på billedet er ikke en vinkelsliber, det er en sav, nærmere
bestemt en sav hvor der er to klinger på der køre hver sin vej,
de omtales ofte som en Twin-Saw

--
Mvh Max

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 24-02-09 21:24

"Hatting" <privat@spør.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hedder.
>
> Håber virkelig der er en der ved noget om sådan en

Hvad skal du have savet i og hvor meget?
Hilsen Matthias

Fra : Hatting

Dato : 24-02-09 21:35

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> "Hatting" <privat@spør.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad skal du have savet i og hvor meget?
> Hilsen Matthias

Hej.

Jeg skal skære meget, Og det er i murersten inde i en stue.
Jeg ved godt at man kan få en skærm hvor der kommer en støvsuger på, men det
er ikke sådan en jeg søger.

Mvh
Søren

Fra : apollo14

Dato : 24-02-09 23:15

Hatting skrev:

> Jeg skal skære meget, Og det er i murersten inde i en stue.
> Jeg ved godt at man kan få en skærm hvor der kommer en støvsuger på, men det
> er ikke sådan en jeg søger.

Mursten og vådskærer passer ikke sammen, bare så du er klar over det.
Jeg har endnu ikke set en murer bruge vand når de skærer i en mursten.
Brug dog en vinkelsliber, og skær dem udenfor. Er det fordi du skal
skærer riller til kabler eller rør, så skal der dobbeltskær på, og så
skal der tilsluttes støvsuger.

Fra : CC

Dato : 25-02-09 02:42

"Hatting" skrev i meddelelsen

> Jeg skal skære meget, Og det er i murersten inde i en stue.
> Jeg ved godt at man kan få en skærm hvor der kommer en støvsuger på, men
> det er ikke sådan en jeg søger.

Er det til et nyt vindue, dør eller væg der skal afkortes?
Skær med en vinkelsliber. Hug de skårende sten ud, vend dem en halv omgang
og mur dem ind igen.

Hvis det er sten, der ike er muret ind, og du vil bruge en vandkølet ting,
så brug en en fliseskære med vandkølet skær, der er monteret som en
bordrundsav.

Fra : Benny Andersen

Dato : 24-02-09 13:40

On 24 Feb., 21:11, "Hatting" <privat@spør.dk> wrote:

> Hej.
>
> Ja der er noget om det du siger
> Men har du nogle idè om hvor man får fat i en vandtank så ?

Det er kan være betænkeligt at montere noget vand noget, på en
elektrisk vinkelsliber som ikke er beregnet til det.
For det første er lejerne sikkert ikke tætte mod vand, for det andet
kan vand kravle ind i det elektriske og gøre det den spændingsførende..
Måske er det en sådan en du leder efter:
http://oleknudsen.dk/product.asp?product=6901
--Benny

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-09 06:07

On Feb 24, 7:26 pm, "Hatting" <privat@spør.dk> wrote:
> [...]
> hedder.
>
> Håber virkelig der er en der ved noget om sådan en

Er det ikke mere sådan en her du mangler:

http://www.cito-as.dk/visprodukt.aspx?hovedkatid=12&underkatid=129&produktid=242

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 25-02-09 15:19

Hej

Du har ikke skrevet helt præcist hvad opgaven går ud på, men måske kunne
en bajonetsav med mur-klinge også være en mulighed?
Det MÅ simpelt hen støve mindre en alm. vinkelsliber
/Finn

Fra : Hatting

Dato : 25-02-09 18:18

"Finn Hybjerg Hansen" <fhh@es.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en bajonetsav med mur-klinge også være en mulighed?
> Det MÅ simpelt hen støve mindre en alm. vinkelsliber

Hejsa.

Jeg ville bare også høre om der var nogle der kendte sådan en vinkelsliber

Og har fået svar på, og skal nok finde på noget .
Tak for hjælpen alle sammen

Mvh
Søren

Fra : per

Dato : 25-02-09 20:57

On Wed, 25 Feb 2009 15:18:47 +0100, Finn Hybjerg Hansen wrote:

> [...]
> en bajonetsav med mur-klinge også være en mulighed?
> Det MÅ simpelt hen støve mindre en alm. vinkelsliber

Ja jeg tror ikke der findes noget der kan støve mere end en vinkelsliber.

vh per