Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Muligt? Dansk sprog i Nikon D40
Fra : fly@kvalme.dk

Dato : 27-02-09 02:48

Hejsa!

Min kammerat har købt sig et Nikon D40 men han savner dansk sprog i
menuerne.
Jeg har selv et Canon 400D og der er dansk som standard med i
firmwaren.

Findes der en firmware til D40 der giver mulighed for dansk sprog?
Evt. norsk, da min kammerat ikke just er en ørn til engelsk

-Fly

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-02-09 12:09

>Findes der en firmware til D40 der giver mulighed for dansk sprog?

Mig bekendt nej.

Han vender sig hurtigt til den engelske menu. Om det er engelske
fremmedord eller danske fremmedord i fotoverdenen kommer ud på et
synes jeg næsten

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 27-02-09 12:41

fly@kvalme.dk skrev:

> Findes der en firmware til D40 der giver mulighed for dansk sprog?
> Evt. norsk, da min kammerat ikke just er en ørn til engelsk

Nej, det tætteste er svensk. Hvis man læser manualen igennem (den er på
dansk, hvis du har købt kameraet i DK) og prøver de forskellige ting
samtidig med man læser om den, så er der altså ikke ret mange sprogting
man skal forstå.

--
Robert Piil

Fra :    ab©

Dato : 27-02-09 14:25

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> .... Hvis man læser manualen igennem (den er på dansk, hvis du har købt
> kameraet i DK) ...

Ellers ligger der en dansk manual på Nettet til D40 (og stort set til alle
Nikons produkter fra D40 og nyere) ...

ab©

Fra : Anders Sørensen

Dato : 27-02-09 23:17

On Fri, 27 Feb 2009 14:25:02 +0100, "   ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk>
wrote:

>"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ellers ligger der en dansk manual på Nettet til D40 (og stort set til alle
>Nikons produkter fra D40 og nyere) ...

Hvor?

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-02-09 23:52
Fra : Anders Sørensen

Dato : 28-02-09 00:23

On Fri, 27 Feb 2009 23:52:19 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Hvis linket virker:
>
><http://nikoneurope-dk.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_dk.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=21093&p_created=1174402733&p_sid=PwvwLyrj&p_accessibility=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD00JnBfcHJvZHM9MTksNDMyJnBfY2F0cz02NTAmcF9wdj0yLjQzMiZwX2N2PTEuNjUwJnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfbmwmcF9wYWdlPTE*&p_li=&p_topview=1>
>
>Ellers kan man indsende den trykte på fremmedsprog og få tilsendt en
>DK version. Ganske sublim service jeg selv brugte med min tyske
>manual..

Ok. Det var til en kollega med et D3 købt i UK. Jeg siger til ham, at
han skal registrere sig, så kan den sikkert downloades.
Det er måske kun Canon som ikke lægger DK manualer til download?
Jeg bruger Sony, de ligger der alle sammen på dansk.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-02-09 00:29

>Ok. Det var til en kollega med et D3 købt i UK. Jeg siger til ham, at
>han skal registrere sig, så kan den sikkert downloades.

Uden tvivl (jeg har ikke kigget efter). Jeg var logget ind, så jeg
efter at jeg havde postet linket, så måske man kun kan se dem når man
er logget ind.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : J

Dato : 28-02-09 02:31

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:39tgq4l7d8dls4ibm7741ae7qmmos9ej78@4ax.com...

> Ok. Det var til en kollega med et D3 købt i UK. Jeg siger til ham, at
> han skal registrere sig, så kan den sikkert downloades.
> Det er måske kun Canon som ikke lægger DK manualer til download?

Hr. Anders tror, han ved noget, og det skal vi alle vide. Desværre er det
hr. Anders tror, han ved, forkert.

Fra :    ab©

Dato : 28-02-09 11:13

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Hr. Anders tror, han ved noget, og det skal vi alle vide. Desværre er det
> hr. Anders tror, han ved, forkert.

Nej Fru J, det er netop helt korrekt, hvad Hr. Anders skriver

ab©

Fra : Anders Sørensen

Dato : 28-02-09 15:27

On Sat, 28 Feb 2009 02:30:53 +0100, "J" <j@nospam.xy> wrote:

> [...]
>meddelelse news:39tgq4l7d8dls4ibm7741ae7qmmos9ej78@4ax.com...

>Hr. Anders tror, han ved noget, og det skal vi alle vide. Desværre er det

Hvad er det jeg tror, som er forkert. Forklaring udbedes!

Fra : Bo Armand

Dato : 28-02-09 13:10

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:39tgq4l7d8dls4ibm7741ae7qmmos9ej78@4ax.com...

> Det er måske kun Canon som ikke lægger DK manualer til download?

Som Canon mand ved man vel nok hvor det foregår
http://software.canon-europe.com/

Hilsen Bo Armand

Fra : Anders Sørensen

Dato : 28-02-09 15:31

On Sat, 28 Feb 2009 13:09:40 +0100, "Bo Armand"
<bo_armand@hotmail.com> wrote:

>"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
>meddelelse news:39tgq4l7d8dls4ibm7741ae7qmmos9ej78@4ax.com...

>Som Canon mand ved man vel nok hvor det foregår
>http://software.canon-europe.com/

Ok, det er da forholdsvis nyt, er det ikke. Jeg synes tit der har
været forespørgsler med negative svar, på danske manualer til Canon.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-02-09 15:38

"Anders Sørensen" skrev i en meddelelse
> Ok, det er da forholdsvis nyt, er det ikke. Jeg synes tit der har
> været forespørgsler med negative svar, på danske manualer til Canon.

Det er også korrekt - tidligere var det Canon Danmark, der selv oversatte
til dansk, og de tillod ikke, at de kunne downlades frit - men der er
åbenbart kommet nyt fra den kant også.......

Sådan er det med den slags - det der passede i sidste uge er ikke
nødvendigvis rigtigt i denne uge

Jan

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-02-09 00:08

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev :

>Hvor?

Fra deres hjemmeside, produktet skal dog være registreret.
--
Kerim

Fra :    ab©

Dato : 28-02-09 01:17

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Fra deres hjemmeside, produktet skal dog være registreret.

Nej, ikke produktet, men brugern

ab©

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-02-09 12:48

"   ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev :

>Nej, ikke produktet, men brugern

OK! Studerede det ikke nærmere, har ikke haft Nikon i den
digitale tidsalder.

Men gik ud fra, at man skulle skrive kameranummer for at
dokumentere, at man sidder med et Nikon i hånden.
--
Kerim