Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprogram
Fra : Ulla

Dato : 25-02-09 00:52

Hej i gruppen

Jeg er interesseret i at høre om nogen kan råde mig med hensyn til et
billedredigeringsprogram
hvor man fra en videooptagelse kan udtage enkeltbilleder?
Havde engang et program fra Pinnacle som kunne det , men det var til
analog.

Jeg vil samtidig gerne vide om der er programmer, hvor man BÅDE kan redigere
stillbilleder og video ?

På forhånd tak`!

Ulla

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-02-09 10:46

"Ulla" <ubirch@webspeed.dk> skrev :

>Jeg er interesseret i at høre om nogen kan råde mig med hensyn til et
>billedredigeringsprogram
>hvor man fra en videooptagelse kan udtage enkeltbilleder?

news:dk.edb.videoredigering er en langt bedre gruppe til dine
spørgsmål.
--
Kerim

Fra : Ulla

Dato : 25-02-09 11:04

Tak for korrigering - det vil jeg prøve

V H Ulla

Fra : P.C.

Dato : 25-02-09 03:34

On 25 Feb., 11:03, "Ulla" <ubi...@webspeed.dk> wrote:
> Tak for korrigering - det vil jeg prøve
>
> V H Ulla

Det er en smule forvirrende, -- jeg har osse tit haft brug for en
funktion, et resisent program, så når jeg ser streemet TV lige kan
fryse et "billede" og gemme det som et "foto" , for senere at redigere
det med et foto redigerings program.....
Så ville de ikke være relevant om grupen her, også kan omfatte
spørgsmål der for 99 pct. handler om foto redigering ?---- Det still
billede manden vil have og skal bruge, er vel næppe nogen video, og
det færdige resultat når man har grappet et billede fra en video vist
på en comuter, er vel heller ikke nogen video men et billede, og givet
et der senere skal redigeres.
------

Fra : Pico

Dato : 25-02-09 23:51

P.C. wrote:

> [...]
> det færdige resultat når man har grappet et billede fra en video vist
> på en comuter, er vel heller ikke nogen video men et billede, og givet

Det lyder da rimeligt fornuftigt
Jeg bruger Nero Show Time (følger med Nero) der er et ikon der ligner eet
fotografikapperat, klikker du på det ryger der en frame i udklipsholdeeren.
Hvis jeg vil have det nøjagtigt pauser jeg billedet og klikker på
fotoapperatet.
Du skal bare gøre dig klart at opløsningen ikke er noget at skrive hjem om.
--
MVH
Pico

Fra : Brian Lund

Dato : 26-02-09 07:29

> [...]
> analog.
>
> Jeg vil samtidig gerne vide om der er programmer, hvor man BÅDE kan

VLC kan, jeg har brugt den funktion før!

Hvis du ikke bruger VLC i forvejen kan jeg kun anbefale det, det er sgu et
smart lille program som æder så godt som alt video du smider efter det..!
Uden at man skal installere alle mulige codecs, bla. f.eks. DVD-ISO filer.

Brian

Fra : -;o\)-max

Dato : 27-02-09 15:29

"Ulla"
> [...]
>
> Jeg vil samtidig gerne vide om der er programmer, hvor man BÅDE kan redigere

FastStone er gratis og kan gribe billeder ud af en video.
Programmet fylder ikke meget, det er på min top 10 liste.
Men om de opfylder dine krav..?
-max-