Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotograf i København/Amager
Fra : Z

Dato : 24-02-09 20:03

Hej,

jeg søger en fotograf i Københavnsområdet til diverse jobsøgningsfotos
(nej, er endnu ikke blevet fyret , noget som vel skal ende op med
3-4-5 forskellige protrætfotos, både indenfor og med noget grønt eller
gadebillede i baggrunden. (fake baggrund er fint, hvis det virker
ordentligt)

Jeg har googlet lidt, men der kommer de første 200 fotografer op. Nogle
har ikke priser på deres hjemmesider, andre er oppe i 1000kroners
klassen, osv. Ikke at jeg umiddelbart regner med at få det gjort for
200kr, men det må kunne gøres for under 1000kr?

Fra : Michael

Dato : 24-02-09 20:18

Z skrev:
> [...]
> klassen, osv. Ikke at jeg umiddelbart regner med at få det gjort for
> 200kr, men det må kunne gøres for under 1000kr?

Når der skal betales skat af de 1000 kr. samt den tid der skal bruges
til efterredigering af billederne, synes jeg 1000 kr. lyder meget billigt?

Mvh.
Michael

Fra : Z

Dato : 24-02-09 20:42

> Når der skal betales skat af de 1000 kr. samt den tid der skal bruges
> til efterredigering af billederne, synes jeg 1000 kr. lyder meget billigt?

Tja - jeg synes som skrevet at det lyder af en del - men har ingen
anelse om, om det er prisen for at få taget nogle kvalibilleder?

Her er f.eks. en som tager potrætfotos for 600kr:
http://www.thfoto.dk/default.asp?page=2

Fra : Søren Blom

Dato : 24-02-09 23:11

"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev

> [...]
> om, om det er prisen for at få taget nogle kvalibilleder?
>
> Her er f.eks. en som tager potrætfotos for 600kr:

Kender du en som har lidt forstand på at fotografere og har et rimeligt
kamera, så kan du få lavet de/det ønskede billede for næsten ingen ting.
Find en i venne kredsen der har lidt evner bag et kamera, få taget nogen
billeder uden for, på en solrig dag, så kan du få et billede det er helt
ligeså godt som hvis du havde fået det lavet hos en etableret fotograf.
Grunden til at jeg forslår billederne taget uden for, er at sollys altid
giver et bedre lys end kunstlys, men ellers vil jeg også påstå at 1000
kroner ikke er meget, men kan naturligvis virke af meget, få noget som tager
måske en halv time.
Har du besvær med at finde en der kan hjælpe dig, laver jeg gerne et par
billeder af dig når jeg er i KBH det meste af næste ugen, ikke noget der
skal koste dig noget.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Michaelbs

Dato : 25-02-09 12:35

"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> om, om det er prisen for at få taget nogle kvalibilleder?
>
> Her er f.eks. en som tager potrætfotos for 600kr:

LOL.. Ja, som man siger: du får hvad du betaler for.

Michaelbs

Fra : /Peter

Dato : 25-02-09 12:55

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:49a52cf8$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> "Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i meddelelsen

> LOL.. Ja, som man siger: du får hvad du betaler for.

Ja, men det er da en pænt stor softboks han har,
måske mest for at imponere kunderne

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-02-09 22:15

/Peter wrote:

> Ja, men det er da en pænt stor softboks han har,
> måske mest for at imponere kunderne

-der kan være megen varm luft i sådan een

Bo //

Fra : Per Z

Dato : 25-02-09 12:48

> LOL.. Ja, som man siger: du får hvad du betaler for.
>
> Michaelbs

Ja de billeder han har i portæt galleri er da ikke lige særlig gode! Han
skulle lære lidt om fill-flash.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-02-09 12:56

On Wed, 25 Feb 2009 12:47:55 +0100, "Per Z" <no@spam.com> wrote:

>Ja de billeder han har i portæt galleri er da ikke lige særlig gode! Han
>skulle lære lidt om fill-flash.

Er det så slemt eller skal han bare lige hænges ud engang?

Hint: Jeg synes de er rigtig gode hans portrætbilleder... anyways jeg
er også bare en lallende amatør ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 26-02-09 13:35

Martin Johansen [6000] skrev:

> Er det så slemt

Ja, de er temmelig elendige, og jeg synes 600kr er temmelig dyrt for den
kvalitet.

--
Mvh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.onexposure.net -

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-02-09 00:19

On Thu, 26 Feb 2009 13:34:34 +0100, Søren Friberg
<hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

>Ja, de er temmelig elendige, og jeg synes 600kr er temmelig dyrt for den
> kvalitet.

Ok det er så her jeg er meget åben, dvs. jeg vil gerne lære hvad det
er som er så elendigt så jeg selv kan blive bedre

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 27-02-09 05:29

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ok det er så her jeg er meget åben, dvs. jeg vil gerne lære hvad det
> er som er så elendigt så jeg selv kan blive bedre

Det hurtige svar, som jeg har tid til nu:

* belysningen er forkert på flere billeder
* cropning (beskæring) er dårlig flere steder
* efterbehandling mangler flere steder eller er forkert
og, hvad der er værst for mig:
* kontakten mellem fotograf og model er elendig med det resultat at
flere af modellerne ser temmelig stenede ud.

Jeg er også amatør på dette felt og andre er i stand til at sætte
betydelig flere ord på. Billederne er ok, som en vennetjenete eller max
et par hundrede kroner, hvorimod jeg finder 1000kr billigt for en
fotograf, der virkelig kan sit kram.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-02-09 07:58

>* belysningen er forkert på flere billeder
>* cropning (beskæring) er dårlig flere steder
>* efterbehandling mangler flere steder eller er forkert

Hmm jeg kan sq ikke se det.. nok fordi jeg ikke ved hvad jeg skal
kigge efter specifikt.

> [...]
>betydelig flere ord på. Billederne er ok, som en vennetjenete eller max
>et par hundrede kroner, hvorimod jeg finder 1000kr billigt for en

Altså jeg vil dog medgive dig at prisen måske er for høj for omtalte
billeder. Jeg vil egentlig tro jeg kunne lave det samme hvis jeg tog
mig lidt sammen og det siger måske lidt om kvaliteten.. hehe.

Jeg synes nu stadig de er flotte, men ikke til 1000,-.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 27-02-09 16:29

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg synes nu stadig de er flotte, men ikke til 1000,-.

Det er sådan set også min pointe, at der skal være forskel på, hvad en
professionel yder, og hvad 50% af alle hobbyfotografer kan præstere.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-02-09 17:14

>Det er sådan set også min pointe, at der skal være forskel på, hvad en
>professionel yder, og hvad 50% af alle hobbyfotografer kan præstere.

Det kan vi kun være enige i.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 25-02-09 12:54

"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> klassen, osv. Ikke at jeg umiddelbart regner med at få det gjort for
> 200kr, men det må kunne gøres for under 1000kr?

Ham her søger modeller, dvs gratis fotografering:

www.fotobille.dk

Per

Fra : KsK

Dato : 25-02-09 21:44

http://studiefotograf.dk/

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 26-02-09 00:01

"KsK" <kxk@allg.dk> skrev i en meddelelse
> "den rigtige fotograf" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> http://studiefotograf.dk/

Nå har du 2 domæner.

Per

Fra : Z

Dato : 26-02-09 12:02

> Ham her søger modeller, dvs gratis fotografering:
>
> www.fotobille.dk

Ligeledes ser jeg ikke ordet "gratis" her. Er det underforstået når de
søger modeller?

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 26-02-09 00:00

Fandt en mere, som også tager gratis foto:
Da jeg trænger til en opdatering at mit portfolio, tilbyder jeg nu en
håndfuld gratis fotograferinger ud fra TFP/TFCD-princippet.

Dette vil sige at du får billederne på en CD med mulighed for enkelte
prints, og jeg må benytte dem til reklamere for mig selv.
Der er selvfølgelig ordnede forhold og der bliver lavet skriftlig aftale med
alle.

Husk: Er du under 18 år skal dine forældre skrive under, ligesom de også er
velkomne under fotograferingen.

Jeg søger både drenge og piger/mænd og kvinder, så her har du muligheden for
gratis at få nogle fede billeder til din profil

Stedet det foregår, er: i mit studie som ligger centralt i København, tæt
ved Østerport st.

Tidspunkt: Det aftaler vi sammen.

Vil du se eksempler på mit arbejde: Klik dig ind på www.studiefotografen.dk
hvor du kan se nogle af de billeder jeg har taget i tidens løb.

Interesseret: Send mig et par ord, eller tilkendegiv her at du er
interesseret, og jeg kontakter dig.

Fra : Z

Dato : 26-02-09 12:00

> [...]
> hvor du kan se nogle af de billeder jeg har taget i tidens løb.
>
> Interesseret: Send mig et par ord, eller tilkendegiv her at du er

Den tekst finder jeg da intet sted på hans side?

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 26-02-09 16:47

> www.studiefotografen.dk

> Den tekst finder jeg da intet sted på hans side?

Nej den står et andet hvor han søger, men hvis ikke du har kontaktet ham, er
det forsent, han har fået fyrer nok nu.

Per