Feber ?
Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 26-02-09 22:03

Hej Gruppe

Min ene kat har meget varme ører..det plejer den ikke at have..den er måske
heller ikke som den plejer, mon han har feber ?? er der nogle som ved hvad
symptomerne kan være ??
Har mærket på de andre kattes ører..de er ikke varme..hmmmm

Hilsen Majbritt

Fra : ager

Dato : 27-02-09 07:46

"Majbritt Haagensen" <maajer@oncable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> symptomerne kan være ??
> Har mærket på de andre kattes ører..de er ikke varme..hmmmm

prøv at tage temperaturen på katten?, så vil du finde ud af det ((-;

Mvh. Marie -der har termometer til sine dyr.

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 27-02-09 08:41

Ja,normale omstændigheder ville jeg da også bruge et termometer....men da
det drejer sig om en sky vildkat som jeg har taget ind er dette meget
svært..derfor mit spørgsmål....

hilsen Majbritt...som også ejer et termometer til sine katte...

Fra : ager

Dato : 27-02-09 09:24

> [...]
> Ja,normale omstændigheder ville jeg da også bruge et termometer....men da
> det drejer sig om en sky vildkat som jeg har taget ind er dette meget

Så er der ingen vej uden om dr. dyr, feber er jo et symptom på at noget er
galt, infekstion eller andet.
feber er ikke en sygdom i sig selv.

Mon ikke den vil få noget beroligende, så temperaturen kan tages?

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-02-09 11:21

In news:49a702c7$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Majbritt Haagensen <maajer@oncable.dk> typed:
> [...]
> som ved hvad symptomerne kan være ??
> Har mærket på de andre kattes ører..de er ikke varme..hmmmm

Mon det kunne tænkes at være øremider, som evt. har forårsaget betændelse i
øret ? Jeg tror ikke at feber specielt giver sig udslag i varme ører. Du kan
da prøve at tage hans temperatur med et alm. termometer. Normaltemperaturen
for en kat er 38 grader, og hvis den har over 39 grader har den feber. Det
er normalt ikke særligt populært hos en kat at få taget temperaturen, så der
skal måske en anden til at holde ham imens.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats