|
| Diesel brændstoføkonomi og miljøanordning Fra : JBH |
Dato : 04-03-09 20:24 |
|
På min 1/2 gamle diesel Pegøj (uden partikelfilter) er der et sindrigt
system hvor en del af udstødningsgassen ledes tilbage og ind i indsugningen
igen, jeg kan ikke huske hvad det system hedder, men det skulle nedsætte
forureninge. Sådan et system kan vel næppe være gavnlig for
brændstoføkonomien ?
mvh
JBH
| |
Veset (04-03-2009)
| Kommentar Fra : Veset |
Dato : 04-03-09 20:59 |
|
On Wed, 4 Mar 2009 20:23:59 +0100, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com>
wrote:
>På min 1/2 gamle diesel Pegøj (uden partikelfilter) er der et sindrigt
>system hvor en del af udstødningsgassen ledes tilbage og ind i indsugningen
>igen, jeg kan ikke huske hvad det system hedder, men det skulle nedsætte
>forureninge.
EGR ?
--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL
| |
Brian Sørup (04-03-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 04-03-09 21:05 |
|
"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49aed54f$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> På min 1/2 gamle diesel Pegøj (uden partikelfilter) er der et sindrigt
> system hvor en del af udstødningsgassen ledes tilbage og ind i
> indsugningen igen, jeg kan ikke huske hvad det system hedder, men det
> skulle nedsætte forureninge. Sådan et system kan vel næppe være gavnlig
> for brændstoføkonomien ?
>
Systemet kaldes EGR - Exhaust Gas Recirculation.
Hvordan det helt præcist virker og hvad hensigten er vil jeg ikke kloge mig
på.......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.
| |
Hans Mouridsen (05-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 05-03-09 20:08 |
|
Hej
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49aeded0$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Systemet kaldes EGR - Exhaust Gas Recirculation.
> Hvordan det helt præcist virker og hvad hensigten er vil jeg ikke kloge
> mig på.......
Jeg har haft flere biler, hvor systemet har givet problemer. Ventilen sætter
sig fast eller soder til, hvis man kører for pænt. Mange blænder den af, og
oplever flere kræfter, og færre problemer :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
Mvh
Hans
| |
hojvaelde@gmail.com (05-03-2009)
| Kommentar Fra : hojvaelde@gmail.com |
Dato : 05-03-09 12:19 |
|
On 5 Mar., 20:08, "Hans Mouridsen" <h...@pc.dk> wrote:
> Hej
>
> "Brian Sørup" <camaropower...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:49aeded0$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Systemet kaldes EGR - Exhaust Gas Recirculation.
> > Hvordan det helt præcist virker og hvad hensigten er vil jeg ikke kloge
> > mig på.......
>
> Jeg har haft flere biler, hvor systemet har givet problemer. Ventilen sætter
> sig fast eller soder til, hvis man kører for pænt. Mange blænder den af, og
> oplever flere kræfter, og færre problemer :)
Jeps. Det gjorde min kammy også. Den kunne bare ikke synes pga NOx
tallet.
Benny
| |
JBH (05-03-2009)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 05-03-09 23:12 |
|
<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:dc439537-11ab-44da-a2e2-1267c94a597d@v15g2000yqn.googlegroups.com...
On 5 Mar., 20:08, "Hans Mouridsen" <h...@pc.dk> wrote:
> Hej
>
> "Brian Sørup" <camaropower...@hotmail.com> skrev i en
> meddelelsenews:49aeded0$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Systemet kaldes EGR - Exhaust Gas Recirculation.
> > Hvordan det helt præcist virker og hvad hensigten er vil jeg ikke kloge
> > mig på.......
>
> Jeg har haft flere biler, hvor systemet har givet problemer. Ventilen
> sætter
> sig fast eller soder til, hvis man kører for pænt. Mange blænder den af,
> og
> oplever flere kræfter, og færre problemer :)
Jeps. Det gjorde min kammy også. Den kunne bare ikke synes pga NOx
tallet.
Så var det ikke en diesel ?
mvh
JBH
| |
Ukendt (06-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-03-09 14:21 |
| | |
JBH (06-03-2009)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 06-03-09 19:36 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1ii6yaev5i0f3$.1rkayp8xrxd20.dlg@40tude.net...
> On Thu, 5 Mar 2009 23:12:14 +0100, JBH wrote:
>
>> Så var det ikke en diesel ?
>
> Jo, netop dieselmotorer har problemer med NOx på grund af overiltning. Ved
> at recirkulere tilpasses iltmængden til brændstofmængden, og NOx'erne
> reduceres.
>
Ja, men mig bekendt måles kun mængden af "sod/røg" ved syn af dieselmotorer.
Det kan sælf. være blevet ændret, da det er er et par år siden.
mvh
JBH
| |
hojvaelde@gmail.com (06-03-2009)
| Kommentar Fra : hojvaelde@gmail.com |
Dato : 06-03-09 00:34 |
|
On 5 Mar., 23:12, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
> <hojvae...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:dc439537-11ab-44da-a2e2-1267c94a597d@v15g2000yqn.googlegroups.com...
> On 5 Mar., 20:08, "Hans Mouridsen" <h...@pc.dk> wrote:
>
> > Hej
>
> > "Brian Sørup" <camaropower...@hotmail.com> skrev i en
> > meddelelsenews:49aeded0$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > > Systemet kaldes EGR - Exhaust Gas Recirculation.
> > > Hvordan det helt præcist virker og hvad hensigten er vil jeg ikke kloge
> > > mig på.......
>
> > Jeg har haft flere biler, hvor systemet har givet problemer. Ventilen
> > sætter
> > sig fast eller soder til, hvis man kører for pænt. Mange blænder den af,
> > og
> > oplever flere kræfter, og færre problemer :)
>
> Jeps. Det gjorde min kammy også. Den kunne bare ikke synes pga NOx
> tallet.
>
> Så var det ikke en diesel ?
Hold kæft. Det kan jeg sku ikke huske (du ved civilbetjenten trykker).
Kommer tilbage.
Benny
| |
|
|