Rep af udstødning
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-09 20:13

På min Avensis er samlingen mellem manifold og "forrør / potte" rustet væk.
Dvs de 2 bolte er væk - resten af rør fejler absolut intet.
Tænkte at skære de 2 rørender rene med vinkelsliber og så samle det på en
måde.

Kan man få en "rørsamler" som kan holde til denne varmepåvirkning og hvis
ja - hvor ?
Tænkte på noget ala sådan en "nødtætner" til vandrør dog noget kraftigere.

Mvh. Allan

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-09 20:30

"Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> skrev i meddelelsen
> [...]
> Dvs de 2 bolte er væk - resten af rør fejler absolut intet.
> Tænkte at skære de 2 rørender rene med vinkelsliber og så samle det på en

Jeg tror at din Avensis er udstyret med en rustfri udstødning. Ergo skal du
sørge for at benytte materialer der ligeledes er rustfri - specielt hvis der
skal svejses, SKAL det være med rustfri tråd. Ellers er det omsonst. Få evt.
et (rustfri)smedeværksted til at hjælpe dig.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : alexbo

Dato : 04-03-09 21:26

"Allan M" skrev

> Kan man få en "rørsamler" som kan holde til denne varmepåvirkning og hvis
> ja - hvor ?

De findes i stort set alle størrelser
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2472295959&n=693240892&pn=1631100154

Hvis ikke Thansen så
http://mekonomen.dk/

mvh
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 05-03-09 21:35

Allan M skrev:
> [...]
> ja - hvor ?
> Tænkte på noget ala sådan en "nødtætner" til vandrør dog noget kraftigere.

Vært lige opmærksom på at dén samling ofte er med en konisk pakning og
sammenspændt med fjedre!
Årsagen er den simple at stedet skal kunne flexe når motoren vrider sig
i motorophængene under belastning!
At lave en fast samling dér vil være en fejl :-|

--
Armand.

Fra : Morten Calundan

Dato : 06-03-09 17:29

"Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> wrote in message
> [...]
> ja - hvor ?
> Tænkte på noget ala sådan en "nødtætner" til vandrør dog noget kraftigere.

Du kan købe et "flex-rør" til udstødning. Navnet siger sig selv - det er et
rør der kan bukkes lidt.
De er netop lavet til hvor et udstødning skal kunnet give sig. De kan fåes i
forskellige størrelse, længder. De kan ligeledes købes i rustfri hvis dette
er tilfældet

- Morten