Hvilken Xenon-pære til Mazda 6?
Fra : Steen Suder

Dato : 02-03-09 20:37

Jeg er nok lidt for nærig til at give 1200,- for en lille Xenon-pære til
min 2004 Mazda6, så jeg leder efter en, der ikke kommer fra Mazdas lager.

Jeg har ledt (dog ikke lige i min manual, da jeg ikke har den)
forskellige steder inkl. Google, men jeg kan ikke finde en fortegnelse
over hvilken Xenon-type jeg skal bruge. Det ser ud til at det er en 35W
D2S-pære jeg skal bruge, men er det så simpelt?

NB
Det er naturligvis org. Xenon

--
Steen Suder

Fra : Tom

Dato : 02-03-09 20:42

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder inkl. Google, men jeg kan ikke finde en fortegnelse over hvilken
> Xenon-type jeg skal bruge. Det ser ud til at det er en 35W D2S-pære jeg

Philips og Osram laver originale gode d2s
40 euro for 2 stk
http://cgi.ebay.de/Philips-Xenon-Brenner-Birne-85122-35W-D2S-SOCKEL-NEU_W0QQitemZ230325273126QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item230325273126&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1309

--
Tom

Fra : Steen Suder

Dato : 02-03-09 21:08

Tom skrev:
> [...]
> http://cgi.ebay.de/Philips-Xenon-Brenner-Birne-85122-35W-D2S-SOCKEL-NEU_W0QQitemZ230325273126QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item230325273126&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1309

Som jeg læser "Lieferumfang: 1 x Philips Brenner D2S 35W 85122+ P32D-2"
så er der kun een brænder til den pris...

--
Steen Suder

Fra : Tom

Dato : 02-03-09 21:58

> Som jeg læser "Lieferumfang: 1 x Philips Brenner D2S 35W 85122+ P32D-2" så
> er der kun een brænder til den pris...

hmm du har ret.
Er kun 1 stk selv om foto viser 2

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-09 20:52

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg er nok lidt for nærig til at give 1200,- for en lille Xenon-pære til
> min 2004 Mazda6, så jeg leder efter en, der ikke kommer fra Mazdas lager.

Hvor i landet bor du?

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Steen Suder

Dato : 02-03-09 20:58

Henrik B. skrev:
> "Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen
>
> Hvor i landet bor du?

Århus.

--
Steen Suder

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-09 21:22

> Århus.

Fino!

Smid mig en mail, så skal jeg lave et tilbud til dig.
Kan du selv skifte den/dem?

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-09 21:50

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen

> Århus.

Hmmm, er åbenbart ikke kvik nok til at regne din mail-adr. ud. Hvor meget
skal jeg fjerne ved svar?

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Steen Suder

Dato : 02-03-09 22:05

Henrik B. skrev:
> "Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen

> Hmmm, er åbenbart ikke kvik nok til at regne din mail-adr. ud. Hvor
> meget skal jeg fjerne ved svar?

Præcis så meget som jeg har skrevet der skal fjernes

--
Steen Suder

Fra : Henning

Dato : 02-03-09 23:13

On Mon, 02 Mar 2009 20:36:35 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

>Jeg er nok lidt for nærig til at give 1200,- for en lille Xenon-pære til
>min 2004 Mazda6, så jeg leder efter en, der ikke kommer fra Mazdas lager.

Hvorfor vil du skifte den? Er du sikker på pæren er defekt? Grunden
til jeg spørger er, at jeg fik skiftet lygtehus & pære på min 2004'er
6-8 gange på garantien, før værkstedet endelig fandt ud af fejlen lå i
styreboxen. Jeg oplevede at pæren flimrede periodisk og automatisk
højdejustering ikke fungerede.

Fra : Steen Suder

Dato : 03-03-09 07:10

Henning skrev:

> [...]
> 6-8 gange på garantien, før værkstedet endelig fandt ud af fejlen lå i
> styreboxen. Jeg oplevede at pæren flimrede periodisk og automatisk

- Fordi den ene pære allerede blafrer og så plejer den at dø.
Pt. er bilen på værksted for bl.a. at få skiftet netop styreboksene.

Hvis pæren flimrer med de nye styrebokse, skal den/de skiftes hvorfor
jeg er på udkig efter nye.

--
Steen Suder

Fra : Henning

Dato : 03-03-09 11:42

On Tue, 03 Mar 2009 07:10:11 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

>- Fordi den ene pære allerede blafrer og så plejer den at dø.
Plejer at dø? Hvor mange gange har du skiftet pære? EN xenonpære bør
holde ~300.000 km.

>Pt. er bilen på værksted for bl.a. at få skiftet netop styreboksene.
>
>Hvis pæren flimrer med de nye styrebokse, skal den/de skiftes hvorfor
>jeg er på udkig efter nye.
Har du ikke garanti på bilen? Mine styrebokse blev skiftet efter den
almindelige garantiudløb, fordi de forgæves havde forsøgt at udbedre
problemet flere gange før!

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-09 16:21

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Plejer at dø? Hvor mange gange har du skiftet pære? EN xenonpære bør
> holde ~300.000 km.

Nej! Så længe holder en Xenon-pære så ikke. Specilet Osram Xenarc begynder
efter 100.000+ km at blafre i lyset. Et sæt nye pærer, så kører det igen.

Man kan ikke sætte kilometertal på Xenon-pærer, da det er meget afhængig af
kørestil. Meget bykørsel er typisk lig med kortere levetid. Det er
starterne, som slider på en Xenonpære. Når først de lyser, er slidtagen
derimod minimal.

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-09 16:19

> - Fordi den ene pære allerede blafrer og så plejer den at dø.

Og dette fænomen ses specielt på Osram Xenarc...!

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Steen Suder

Dato : 28-03-09 21:28

Henrik B. skrev:
> "Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen

> Og dette fænomen ses specielt på Osram Xenarc...!

Det var Osram Xenarc. Nu sidder der Philips 85122 fra Ebay i lygterne...
det er godt nok nice

--
Steen Suder

Fra : Mikael

Dato : 03-03-09 02:47

On 2 Mar., 20:36, Steen Suder <sfs_news_s...@suder.dk> wrote:

> Det er naturligvis org. Xenon

Du kan se her hvilken type det er
http://www.lighting.philips.com/dk_da/consumer/carlighting/1_car_lighting/car_which_lamp_to_buy.php?main=dk_da_consumer_lighting&parent=89083467512&id=dk_da_car_lighting&lang=da

Og du kan købe dem her http://www.powerbulbs.com/
Dem har jeg handlet med tidligere og der var ingen problemer, du får
et sæt pærer med til parkeringslyset gratis hvis du handler for over
15£. De pærer du skal bruger koster her ca. 580kr

Mikael

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-09 16:23

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> et sæt pærer med til parkeringslyset gratis hvis du handler for over
> 15£. De pærer du skal bruger koster her ca. 580kr

Hvorfor handle i England, når man kan finde dem i DK, til ca. samme pris?
)

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mikael

Dato : 03-03-09 15:01

On 3 Mar., 16:22, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Hvorfor handle i England, når man kan finde dem i DK, til ca. samme pris?
> )

Fordi jeg ikke lige ved hvor DK jeg skal købe pærer til de priser. De
p-lys pærer jeg fik med gratis havde jeg købt magen til kort inden for
85kr. Men ja det burde ikke kunne betale sig at bestile et par
almindelige fjernlyspærer hjem fra England, men det var den eneste
forretning jeg kunne finde dem jeg skulle bruge.

Mikael

Fra : Steen Suder

Dato : 28-03-09 21:30

Mikael skrev:

> [...]
> et sæt pærer med til parkeringslyset gratis hvis du handler for over
> 15£. De pærer du skal bruger koster her ca. 580kr

Jeg handlede OEM Philips 85122 på Ebay til i alt € 63,40 eller ca. DKK
475,- for to styk inkl. porto og hurtig betjening. Jeg er godt tilfreds.

--
Steen Suder