Cabriolet - uden at blive til grin?
Fra : Begbie

Dato : 01-03-09 10:55

Jeg går med tanken om at den kunne være sjovt at eje en cabriolet en
gang, dog nok med en max budget på omkring 100-120K

Jeg har bl.a. kiggede på:

Barchetta
MX-5
Golf og Megane cabriolet

Men de flest udgaver af overnævnte biler i den prisklasse har enten
kørt pænt mange km, eller er fra midten af 90'erne eller før.

Jeg kender een der har en Barchetta fra '95. En flot bil, men også
ikke just problemfrit...

Hvad er der ellers? Jeg synes nok ikke lige at 206cc er sagen

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-09 19:10

"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

>Hvad er der ellers? Jeg synes nok ikke lige at 206cc er sagen

BMW E36?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-09 20:20

Begbie skriver:

> Barchetta

Ikke på vilkår.

> MX-5

Klart

> Golf og Megane cabriolet

- kedelige biler.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Armand

Dato : 01-03-09 23:03

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Begbie skriver:

> - kedelige biler.

Tjeah :-/

Lige netop Megane, med parasollen nede, synes jég er en af de pæneste
cabriolet'er :-|

--
Armand.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 02-03-09 02:28

On 1 Mar., 23:03, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Tjeah :-/
>
> Lige netop Megane, med parasollen nede, synes jég er en af de pæneste
> cabriolet'er :-|
>
> --
> Armand.

Jaguar XJS

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-03-09 06:13

> Barchetta

Charmerende lille sag, og ganske velkørende

> MX-5

Lidt mere konservativt design, men med underholdende baghjulstræk,
hvis man er til det.

> Golf og Megane cabriolet

307 er der også, men det er jo så mindre sportsbetonet, men bedre
plads

> [...]
> kørt pænt mange km, eller er fra midten af 90'erne eller før.
> Jeg kender een der har en Barchetta fra '95. En flot bil, men også

Der er en fin nyere Barchetta har. Den burde ikke have samme
børnesygdomme som en 95'er
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Fiat-Barchetta-1,8-16V-2d_ID747800082.htm
Prisen kan sikkert godt presses ned hvis du har pengene parat til den.

Fra : Jensen

Dato : 02-03-09 16:14

On Sun, 1 Mar 2009 09:55:29 -0800 (PST), Begbie <y2j66_99@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Men de flest udgaver af overnævnte biler i den prisklasse har enten
>kørt pænt mange km, eller er fra midten af 90'erne eller før.

Hmmm...så vil du næppe synes om nedenstående forslag.

>Hvad er der ellers? Jeg synes nok ikke lige at 206cc er sagen

MG B, VW 1302, Alfa 2000 Spider...er klassikere, der næppe falder ret meget
i værdi, og så er de lidt ældre biler da stilfulde, ja, selv den gamle
agnblæser.

Den fedeste er dog denne IMO:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/MG-F-1,8-Cabriolet-2d_ID854400017.htm

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : BigMac

Dato : 02-03-09 18:37

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
BMW 325 328 E036

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-09 18:28

"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er der ellers? Jeg synes nok ikke lige at 206cc er sagen

Eb af de flotteste Cabrio'er gennem de seneste 20 år:
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/ShowCarAltPrivate.aspx?source=8&adid=107&orgUrl=Saab-900-2%2cO-SE-Turbo-Cabriolet

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Thore Jensen

Dato : 05-03-09 14:04

Henrik B. skrev:
> "Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Eb af de flotteste Cabrio'er gennem de seneste 20 år:
> [...]
Helt enig..

Saab'en sender også en andet mere "stilet" end de øvrige IMHO

Her er en rigtig godt bud indenfor overkanten af budgettet
Men passende udstyr og en ordentlig motor..

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Saab-900-2,5-2d.-SE-Cabriolet_ID418386.htm

Thore

Fra : y2j66_99@yahoo.dk

Dato : 03-03-09 10:52

Det er måske ikke lige her og nu at det er aktuelt, men det skal vel
prøves inden der kommer børn og barnevogn i spil...

Jeg var ude og se en Golf Cabriolet fra ´95 hos en forhandler idag.
Ikke overnormal flot, men jeg faktisk lidt imponeret og hvor solid
kalechen virkede til at være.

Jeg har hørt onde tunger sige at cabriolet versioner af ellers ganske
alm. biler kan være uforholdsmæssig dyr at forsikre. Er der nogen der
har oplevet lignende?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-03-09 15:35

[...]

Jeg så en hos Kajs Autoimport i går i Skive ... den eneste detajle jeg
næsten kan huske er prisen .. den lå omkring 57.000 kr. Årgang m.m. ... dont
ask... men den var flot og velholdt, lige som de andre biler han har stående
i udstillingen.

--
Per

Fra : Leo_Jensen

Dato : 03-03-09 13:05

On 3 Mar., 18:52, y2j66...@yahoo.dk wrote:
> [...]
>
> Jeg har hørt onde tunger sige at cabriolet versioner af ellers ganske
> alm. biler kan være uforholdsmæssig dyr at forsikre. Er der nogen der

Jeg ville absolut overveje en Saab 900 eller Audi 80/A4 i stedet for,
når du nu kigger på en ombygget, kedelig, lukket bil frem for en bil
der er bygget som cabriolet.

Leo