|
| Restaurering/ombygning af en Capri Mk1. Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 01-03-09 18:36 |
| | |
Per Beer Hansen (02-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 02-03-09 15:24 |
|
"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49aac780$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej i stuerne
>
> Faldt lige over denne video:
> http://www.youtube.com/watch?v=o8Ws2Q2-zpg&NR=1
>
> Det er da en ren fornøjelse at se den bil
Og den ægte vare:
http://img2.abload.de/img/capriwallpkopietrg.jpg
Og en til:
http://www.perbeer.dk/rs2600.jpg
Og en vandskabning:
http://www.perbeer.dk/capri5door.jpg
Jeg har selv haft 2 stk Capri Mk1, en 1600L og en 2,0 GTXLR V4, men de var
bare ganske standard.
Havde en kammerat, som havde en 3,0'er og som var totalt ombygget med BDA
skærme og toptunet maskineri, den var temmeligt fed.
Escort Mk1 har jeg haft mange af, i tidens løb, lige fra 1100 til Mexico.
Her er en med skærmkanter fra en VW Golf Mk 1 og 1600 Kent maskine, læg især
mærke til de meget brede hjul (225/60-13), det var meeegeeet bredt dengang
http://www.perbeer.dk/escort.jpg
(Ja ja, jeg ved godt den trængte til en vask )
Her er en "sleeper" Escort:
http://www.perbeer.dk/escort_sleeper.jpg
Udenpå lignede den en bunke l*rt, men med 132 HK under hjelmen var den nu
ganske kvik
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Uffe Bærentsen (02-03-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 02-03-09 17:12 |
|
Per Beer Hansen wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:49aac780$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej i stuerne
>>
>> Faldt lige over denne video:
>> http://www.youtube.com/watch?v=o8Ws2Q2-zpg&NR=1
>>
>> Det er da en ren fornøjelse at se den bil
>
> Og den ægte vare:
> http://img2.abload.de/img/capriwallpkopietrg.jpg
>
> Og en til:
> http://www.perbeer.dk/rs2600.jpg
Dét er guffetøj
> Og en vandskabning:
> http://www.perbeer.dk/capri5door.jpg
Synd med forskærmen
> Escort Mk1 har jeg haft mange af, i tidens løb, lige fra 1100 til
> Mexico. Her er en med skærmkanter fra en VW Golf Mk 1 og 1600 Kent
> maskine, læg især mærke til de meget brede hjul (225/60-13), det var
> meeegeeet bredt dengang
Godkendelsen på Mk2 gik til 235 i bredden, kan ikke huske profil (60, 55
eller 50).
Fælgene 7,5 x 13 tommer eller 8 x 13 tommer split-fælge
> http://www.perbeer.dk/escort.jpg
> (Ja ja, jeg ved godt den trængte til en vask )
> Her er en "sleeper" Escort:
> http://www.perbeer.dk/escort_sleeper.jpg
> Udenpå lignede den en bunke l*rt, men med 132 HK under hjelmen var
> den nu ganske kvik
Legebarn!
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Per Beer Hansen (02-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 02-03-09 22:41 |
|
"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49ac0552$0$15901>
>> Escort Mk1 har jeg haft mange af, i tidens løb, lige fra 1100 til
>> Mexico. Her er en med skærmkanter fra en VW Golf Mk 1 og 1600 Kent
>> maskine, læg især mærke til de meget brede hjul (225/60-13), det var
>> meeegeeet bredt dengang
>
> Godkendelsen på Mk2 gik til 235 i bredden, kan ikke huske profil (60, 55
> eller 50).
> Fælgene 7,5 x 13 tommer eller 8 x 13 tommer split-fælge
Mine fælge var Revolution 7,5" X 13".
Jeg havde selv modificeret skærme/skærmkanter, så de brede hjul kunne være
der.
Dækkene kostede det hvide ud af øjnene i den størrelse, dengang, mener at
normal prisen var omkring de 3000,- pr. stk.
Jeg fik dem dog for en vennetjeneste
>
>> http://www.perbeer.dk/escort.jpg
>> (Ja ja, jeg ved godt den trængte til en vask )
>> Her er en "sleeper" Escort:
>> http://www.perbeer.dk/escort_sleeper.jpg
>> Udenpå lignede den en bunke l*rt, men med 132 HK under hjelmen var
>> den nu ganske kvik
>
> Legebarn!
>
Ak ja, det var jo dengang man var en ung smuk fyr, nu er man bare smuk
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
jens (02-03-2009)
| Kommentar Fra : jens |
Dato : 02-03-09 20:20 |
|
> Jeg har selv haft 2 stk Capri Mk1, en 1600L og en 2,0 GTXLR V4, men de var
> bare ganske standard.
Kan det nu lige passe, 2,0 plejer at være V6, V4 er såvidt jeg ved 1,5 og
1,7 prøvekørte engang en granada med 1,7 V4 den var der godtnok ikke meget
fremdrift i.
Mvh
Jens
| |
Per Beer Hansen (02-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 02-03-09 22:38 |
|
"jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49ac314f$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Kan det nu lige passe,
Den er nu god nok, selvom der ikke findes ret meget på nettet om dem, den
var jo ikke så udbredt.
Men her står der da en lille smule:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ford_Capri
> 2,0 plejer at være V6, V4 er såvidt jeg ved 1,5 og 1,7 prøvekørte engang
> en granada med 1,7 V4 den var der godtnok ikke meget fremdrift i.
Granada er en helt anden (meget større/tungere) bil og den var ganske
rigtigt ikke særligt kvik med 1,7'eren.
Sikkert heller ikke med 1,6'eren, som den også fandtes med.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Hans Paulin \(6310\) (03-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 03-03-09 00:27 |
|
Per Beer Hansen skrev:
> Granada er en helt anden (meget større/tungere) bil og den var ganske
> rigtigt ikke særligt kvik med 1,7'eren.
> Sikkert heller ikke med 1,6'eren, som den også fandtes med.
Men næppe hérhjemme!?
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Kent Oldhøj (03-03-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 03-03-09 00:54 |
|
"jens" <jenswj@hotmail.com> wrote in
news:49ac314f$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Jeg har selv haft 2 stk Capri Mk1, en 1600L og en 2,0 GTXLR V4, men
>> de var bare ganske standard.
> Kan det nu lige passe, 2,0 plejer at være V6, V4 er såvidt jeg ved 1,5
> og 1,7
Den er god nok, selvom det er en sjælden sag, sådan en 2.0 V4.
Dengang var der 2 Ford afdelinger i Europa. Den engelske og den tyske. De
havde i starten forskellige motorer. Tyskerne havde deres Köln V4'er, som
du kender som 1.2, 1.5 og 1.7 liters. Den blev senere til Köln V6'eren med
2.0, 2.3 og 2.8 liter (ja endda 4.0).
Briterne havde Essex V4'eren med 1.7 og 2.0 liter. Den blev så senere til
Essex V6'eren, mest kendt i sine 2.6 og 3.0 liters udgaver.
Så Pers Capri er noget så sjældent som en venstrestyret Mk 1'er med en
britisk Essex V4'er. Troede egentlig kun de blev solgt som højrestyrede.
Som et kuriosum kan det nævnes at Köln V4'eren også lå i Saab 96. Og i
rally versioner af 96'eren kom den næsten op på 2 liter slagvolumen.
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
Per Beer Hansen (03-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 03-03-09 17:50 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9BC39361B659kentoldhoj@oldhoj.dk...
>
> Så Pers Capri er noget så sjældent som en venstrestyret Mk 1'er med en
> britisk Essex V4'er. Troede egentlig kun de blev solgt som højrestyrede.
>
Den var venstrestyret, jeg skriver 'var', da jeg sendte den til ophug efter
endt brug.
Men det var en ren luksusbil fra dengang, den havde både vinyltag og org.
soltag og den slags luksus
Den havde også skålformede sæder, sportsfælge og en masse chrom, det var
tider
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Hans Paulin \(6310\) (03-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 03-03-09 00:25 |
| | |
Per Beer Hansen (03-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 03-03-09 17:50 |
| | |
Hans Paulin \(6310\) (03-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 03-03-09 23:08 |
|
Per Beer Hansen skrev:
> Ja den er mere sjælden end den er køn
Jup!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Per Beer Hansen (02-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 02-03-09 16:36 |
| | |
Mogens (05-03-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 05-03-09 06:58 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:49abfd26$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Og forresten, sådan her skal en Escort Mk1 lyde/køre:
> http://www.youtube.com/watch?v=KoE-a-j00hw
Ja, Bjarne Sindings BDA er fantastisk flot. At han også både kan og vil køre
bilen, som den bør/skal køres, gør sagen perfekt.
Ford Capri var een af Fords helt store successer på racerbanen. Klaus Ludwig
var een af stjernerne - bieln en Zakspeed Capri
http://www.youtube.com/watch?v=qAIX48KfnCA
| |
Per Beer Hansen (05-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 05-03-09 12:16 |
| | |
Armand (05-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-03-09 21:43 |
|
Mogens skrev:
>
>
> Ford Capri var een af Fords helt store successer på racerbanen.
>
Ud over romantikken, hænger det så ikke også sammen med at det er den
Ford der leveredes med den største motor :-/
Køregenskaber var ikke stangvarens store force :-|
--
Armand.
| |
Ukendt (05-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-03-09 21:48 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
>Ud over romantikken, hænger det så ikke også sammen med at det er den
>Ford der leveredes med den største motor :-/
nej - største maskine i en dansk solgt Ford Capri var en opboret 3
liters kaldet 3100'eren
Ford havde større motorer i deres dansksolgte program
--
Jan_stevns
| |
Mogens (06-03-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 06-03-09 17:58 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:aae0r4h2vcgi0ge5evgse0b3arev1f54ol@news.tele.dk...
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
> nej - største maskine i en dansk solgt Ford Capri var en opboret 3
> liters kaldet 3100'eren
> Ford havde større motorer i deres dansksolgte program
Here we go again (MAN V10 debatten). Den største Capri seriemodel (kubik)
var Ford Capri 3000 GT XLR, mens den kraftigste Capri (seriemodel) var 2.8
injection.
Iøvrigt var Ford Capri DK's mest stjålne bil - den var derfor umulig at
forsikre. Låskombinationsmulighederne var ganske få - derfor
| |
Uffe Bærentsen (06-03-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 06-03-09 19:04 |
|
Mogens wrote:
> <jan_stevns> skrev i en meddelelse
> news:aae0r4h2vcgi0ge5evgse0b3arev1f54ol@news.tele.dk...
>> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
>
>> nej - største maskine i en dansk solgt Ford Capri var en opboret 3
>> liters kaldet 3100'eren
>> Ford havde større motorer i deres dansksolgte program
>
> Here we go again (MAN V10 debatten). Den største Capri seriemodel
> (kubik) var Ford Capri 3000 GT XLR, mens den kraftigste Capri
> (seriemodel) var 2.8 injection.
>
> Iøvrigt var Ford Capri DK's mest stjålne bil - den var derfor umulig
> at forsikre. Låskombinationsmulighederne var ganske få - derfor
Alle Ford fra de årgange delte samme nøgletype med 2000 (ca.) kombinatyoner.
En familie med en Granada og en Fiesta oplevede at sønnen fik nøglerne til
Fiesta,
men kørte afsted i Granada...............
Farmand fik fat på Ford og forlangte en forklaring
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Leonard (06-03-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 06-03-09 19:47 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
> En familie med en Granada og en Fiesta oplevede at sønnen fik
> nøglerne til Fiesta, men kørte afsted i Granada...............
>
> Farmand fik fat på Ford og forlangte en forklaring
Kunne de så forklare sønnen forskellen på Fiesta og Granada?
Eller måtte farmand selv til at lære knægten at se sig for
--
Leonard
| |
Uffe Bærentsen (06-03-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 06-03-09 23:45 |
|
Leonard wrote:
> Uffe Bærentsen wrote:
>
>> En familie med en Granada og en Fiesta oplevede at sønnen fik
>> nøglerne til Fiesta, men kørte afsted i Granada...............
>>
>> Farmand fik fat på Ford og forlangte en forklaring
>
> Kunne de så forklare sønnen forskellen på Fiesta og Granada?
> Eller måtte farmand selv til at lære knægten at se sig for
Farmand smed nøglerne til knægten uden at sige hvad bil de var til.
True story
For god ro og ordens skyld, det var _ikke_ mig
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Armand (06-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-03-09 23:31 |
|
Uffe Bærentsen skrev:
>
>
> Alle Ford fra de årgange delte samme nøgletype med 2000 (ca.) kombinatyoner.
>
> En familie med en Granada og en Fiesta oplevede at sønnen fik nøglerne til
> Fiesta,
> men kørte afsted i Granada...............
>
> Farmand fik fat på Ford og forlangte en forklaring
>
1983:
ved en motorcykelklub finder et medlem en Honda-nøgle på jorden og
tænker rationelt at det er lettest at teste nøglen i de omkring 10 stk
Honda'er der er blandt de parkerede, og finder hurtigt den matchende
750'er hvis ejer han glad overbringer nøglen.
750-ejeren har dog sin nøgle i lommen, og på den måde fandt hán og en
GoldWing-ejer ud af at de delte nøglekombination
10 år senere går en mand tilbage til sin parkerede Opel Astra og når at
sætte sig ind og sætte tænding på, inden at det dæmrer for ham at der er
noget galt med bilen - Det viste sig at hans egen identiske Astra
(hvilket altså også galdt nøgle-kombinationen!) holdt tre pladser
længere nede
--
Armand.
| |
Armand (07-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-03-09 13:45 |
|
jan_stevns skrev:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
>
>> Ud over romantikken, hænger det så ikke også sammen med at det er den
>> Ford der leveredes med den største motor :-/
>
> nej - største maskine i en dansk solgt Ford Capri var en opboret 3
> liters kaldet 3100'eren
>
> Ford havde større motorer i deres dansksolgte program
>
Også i decideret race-bare modeller?
2,8i/6 er der vel også masser af tuningspotentiale i, til forskel for
resten af det samtidige program :-/
--
Armand.
| |
Ukendt (07-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-03-09 16:18 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
>Også i decideret race-bare modeller?
>2,8i/6 er der vel også masser af tuningspotentiale i, til forskel for
>resten af det samtidige program :-/
For at blive i det nye spor du lægger ....
Jada ..... en maskine i en Mustang, kan nemt yde mere ;)
og den er jo også "en samtidig bil"
--
Jan_stevns
| |
Armand (07-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-03-09 18:41 |
|
jan_stevns skrev:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
>
>> Også i decideret race-bare modeller?
>> 2,8i/6 er der vel også masser af tuningspotentiale i, til forskel for
>> resten af det samtidige program :-/
>
> For at blive i det nye spor du lægger ....
>
> Jada ..... en maskine i en Mustang, kan nemt yde mere ;)
>
> og den er jo også "en samtidig bil"
>
Jeg måtte lige tilbage og kigge efter i mit indlæg :
Jeg fik godtnok ikke skrevet "europæiske" som jeg ellers tænkte
Kunne du ikke være liidt synsk en gang imellem
--
Armand.
(forøvrigt MEGET til den nye retro Mustang)
| |
Ukendt (07-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-03-09 19:49 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
>Jeg måtte lige tilbage og kigge efter i mit indlæg :
Klart, klart ;) Kender det kun alt for godt.
>Jeg fik godtnok ikke skrevet "europæiske" som jeg ellers tænkte
Det gjorde du netop ikke ;)
Jeg har dog været så venlig ved dig, at jeg bevidst har holdt mig til
biler, der har været solgt fra Ford Dk ;)
>Kunne du ikke være liidt synsk en gang imellem
Jeg får ellers skyld for at have en temmeligt god 6'e sans.
--
Jan_stevns
| |
Armand (07-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-03-09 22:18 |
|
jan_stevns skrev:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
>
>> Jeg måtte lige tilbage og kigge efter i mit indlæg :
>
> Klart, klart ;) Kender det kun alt for godt.
>
>> Jeg fik godtnok ikke skrevet "europæiske" som jeg ellers tænkte
>
> Det gjorde du netop ikke ;)
>
> Jeg har dog været så venlig ved dig, at jeg bevidst har holdt mig til
> biler, der har været solgt fra Ford Dk ;)
>
Tilbage til dag ét så:
|| Ford Capri var een af Fords helt store successer på racerbanen.
| Ud over romantikken, hænger det så ikke også sammen med at det er den
| [tilgængelige europæiske] Ford der leveredes med den største motor?
| :-/
| Køregenskaber var ikke stangvarens store force :-|
--
Armand.
(der ikke husker større Ford'er på gaden dengang hvor 2,8i'en var én man
vendte sig om efter)
| |
Ukendt (07-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-03-09 22:29 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
>Tilbage til dag ét så:
fair nok - du kan jo heller ikke vide vor familie er/var et værre
sammenrend af cykelsmede, automekanikere og andre slags krejlere ;)
(så det med biler er nærmest kommet ind med modermælken)
Jeg kunne sgu' næsten hovedreparere en bobblemotor, før jeg kunne
cykle ;)
--
Jan_stevns
| |
|
|