Hiace/Hilux og tandrem
Fra : BikeManiac

Dato : 27-02-09 12:26

Hej Gruppe,

Jeg interesserer mig for Toyota Hiace (den model som blev bygget efter
ca 1996 og til starten af det nye årtusind; med motoren i front) og
Toyota Hilux (den Version som blev bygget samtidig med VW Taro) -
begge som dieselmodeller. Mht Hiace interesserer jeg mig kun for
versionen uden turbo og uden D4-D. Jeg har nogle spørgmål vedr. begge
modeller.

1. Når man skal skifte tandrem på Hiace/Hilux - skal hele motoren så
understøttes/løftes fordi en motorholder/beslag skal afmonteres?
2. Hvis man vil skille oliepumpen ad, skal man så også pille
tandremmen af?
3. Hvis man vil skille vandpumpen ad, skal man så også pille
tandremmen af?
4. Hvis man vil fjerne bundkarret - skal man så løfte/understøtte
motoren ovenfra?

Mvh Lucas