erfaringer med de små biler C1, 107, Aygo
Fra : Per

Dato : 27-02-09 18:07

Hej !

ER der nogen her i gruppen, der har erfaring med de små biler, der er meget
fremme i tiden - jeg tænker på Citroën C1, Peugeot 107 og Toyotas Aygo ?

Jeg overvejer lidt en af ovennævnte.

Jeg er godt klar over at de er små, men kører de godt og holder hvad der
loves mht. brændstofforbrug ?

ER bilerne i øvrigt ens - selvom forskellige mærker ?

mvh. PER

Fra : Armand

Dato : 27-02-09 19:14

Per skrev:
> [...]
> Aygo ?
>
> Jeg overvejer lidt en af ovennævnte.
>
> Jeg er godt klar over at de er små, men kører de godt og holder hvad der

Kig ind forbi på spritmonitor.de for at se ejernes forbrug!
Hvis du sammenligner med hvor på listen at dit eget forbrug i din
nuværende bil ligger, giver det dig sikkert et brugbart tal for hvad DU
i praksis kommer til at køre!

--
Armand.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 27-02-09 23:57

> [...]
> Hvis du sammenligner med hvor på listen at dit eget forbrug i din
> nuværende bil ligger, giver det dig sikkert et brugbart tal for hvad DU i

Vi har en C1, den lever fint op til hvad man kan forvente, både med
benzinøkonomi og kvalitet.
Bilerne er 95% ens, der er lidt lygter til forskel, dog har Aygoen også en
lidt anden form på for og bagskærme.
Der er ingen tvivl om at man servicemæssigt står sig bedst ved at købe
Toyota, jeg valgte kun C1 fordi jeg fik en klækkelig rabat på bilpriser.dk

/Carsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-09 07:18

Carsten Hjorth skriver:

> Vi har en C1, den lever fint op til hvad man kan forvente, både med
> benzinøkonomi og kvalitet.
> Bilerne er 95% ens, der er lidt lygter til forskel, dog har Aygoen også en
> lidt anden form på for og bagskærme.

Er det ikke noget med at Toyota har egen motorer i et par modeller?

Klaus

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-02-09 08:53

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Carsten Hjorth skriver:
>
> Er det ikke noget med at Toyota har egen motorer i et par modeller?

Både benzin og dieselmaskinen i Aygo er Toyota's egen. men det er så de
samme maskiner der sidder i C1/107.. :)

/Kent Glerup

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-02-09 09:00

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Både benzin og dieselmaskinen i Aygo er Toyota's egen. men det er så de
> samme maskiner der sidder i C1/107.. :)
>
> /Kent Glerup

Synets der har været en del kritik af den trio - selv Toyota's version
skulle ligge langt under deres normale standard.
FDM eller måske tyske ADAC og TÜV samt svenske...øh - hvad hedder de nu ?
har deres årlige opgørelser over biler og deres fejl. Prøv at søge efter
dem - det giver en god indikation af de enkelte modellers styrker og
svagheder.

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : KASO

Dato : 28-02-09 11:12

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i meddelelsen
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Synets der har været en del kritik af den trio - selv Toyota's version
> skulle ligge langt under deres normale standard.

Hvorfor skulle Toyotas version adskille sig fra de øvrige? Det er samme bil,
bygget på samme fabrik af de samme dele - så kvaliteten er 100% identisk.
Det er garantien til gengæld ikke .....

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-02-09 12:03

Jeg husker det hang på at Toyota plejer at være væsentligt bedre end dem,
de arbejder sammen med i dette projekt .

Fra : KASO

Dato : 28-02-09 12:17

> Jeg husker det hang på at Toyota plejer at være væsentligt bedre end dem,
> de arbejder sammen med i dette projekt .

Tjoh - måske nok - men når produktet er identisk, ændrer kvaliteten sig ikke
efter, hvilket klistermærke, der sættes på til sidst

Man kunne så måske have håbet, at det havde været Toyotas standard, der var
slået igennem på alle 3, men faktisk ved jeg ikke, hvordan det forholder sig
i virkeligheden. Jeg har kun hørt en smule fra nogle få, der lige har købt
dem og været tilfredse - men det siger ikke så meget om, hvordan det går når
de har kørt lidt længere.

Fra : Armand

Dato : 28-02-09 14:08

KASO skrev:

> [...]
> der lige har købt dem og været tilfredse - men det siger ikke så meget
> om, hvordan det går når de har kørt lidt længere.

Nu er PSA i realiteten ikke = ubrugelighed!
Jeg er godt klar over især Peugeot's rygte; men salgstallet og mængden i
trafikken sender da Peugeot vel over ubrugeligheds-tærsklen :-/

Selv kører jeg i min 3. peugeot i rap og har ikke haft større problemer
end andre måtte kunnet have:
Min 205'ers tændingskontakt var opslidt omkring 200.000km og
gearskifte-trækstængernes led nedslidt ved ca 150.000km.
Gummi-bøsningerne i fortøjet/krængnings-stabilistatorer holdt 2-3 år
(måske p.g.a. at jeg flere gange dagligt foretager 180° vending á med
fuldt styrudslag begge veje :-/ ). Motoren ser ikke ud til at kunne
holde til meget mere end 250.000km (ombytteren døde ved ca. samme km-tal).
På 405'eren irriteredes jeg mest over at små problemer skulle gøres til
store ting p.g.a. Peugeot's reservedels-principper: Det originale soltag
begyndte at låse og trække skævt; men man kunne ikke købe nye
træk-kabler - Kun en ny 3.000kr's kasette Indsprøjtnings-karbunaden
begyndte at lække, men man kunne ikke købe reservedele til den, kun en
ny enhed til 3.500 kr (jeg fik dog surfet mig til et pakningssæt på
nettet á 165,-kr; men det viste sig at min egen nødflikning v.h.a. lidt
pak-silikone holdt bilens tid ud). 405'eren fik aldrig nogen
rustbehandling, men den klarede sig ganske godt deromkring: Trods flere
stenslag på fronten så man kunne se den lyse grundmaling endte det
primære rustproblem at med at være på indersiden af taget omkring
tagvinduet (á kondens og upåagtet behov for ordentlig lakering dér?).

De fleste problemer kunne jeg have undgået ved ikke at køre så længe i
mine biler, men på den anden side så holdt jeg afskrivning + rep. på
205'eren nede på lidt over 5.000kr årligt hvilket er et utænkeligt tal
hos FDM :-|
De lange ejerskaber skyldes også i en vis grad at jeg ér uvilig til at
sælge en Peugeot jeg er tilfred med (og risikere at få et af
problembørnene på nakken)!

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-09 14:28

Armand skriver:

> Jeg er godt klar over især Peugeot's rygte; men salgstallet og mængden i
> trafikken sender da Peugeot vel over ubrugeligheds-tærsklen :-/

Salgstallet ?

Tal er taknemlige...... 1 million fluer mener at lort er godt - mener du
også det?

Klaus (uden en general stillingtagen til PSA biler)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Armand

Dato : 28-02-09 14:49

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>
> Salgstallet ?
>

> Tal er taknemlige...... 1 million fluer mener at lort er godt - mener du
> også det?

Tilsyneladende er lort ikke ubrugeligt á næringsfattigt :-|

Det er let at gøre Peugeot til prügelknabe, men 5% af trafikken kan
umuligt leve i et ulykkeligt tvangsægteskab med en Peugeot !?

> Klaus (uden en general stillingtagen til PSA biler)

--
Armand.
(Tilfreds Peugeot-ejer)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-09 14:50

Armand skriver:

> Tilsyneladende er lort ikke ubrugeligt á næringsfattigt :-|

Netop.

> Det er let at gøre Peugeot til prügelknabe, men 5% af trafikken kan
> umuligt leve i et ulykkeligt tvangsægteskab med en Peugeot !?

Det hverken vil eller kan jeg tage stilling til.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 01-03-09 21:51

> Det er let at gøre Peugeot til prügelknabe, men 5% af trafikken kan
> umuligt leve i et ulykkeligt tvangsægteskab med en Peugeot !?

Næææh, men der er måske større sandsynlighed for at få en mandagsmodel, ved
visse sydlandske modeller, end ved visse andre mærker. Ligesom
reklamationshåndteringen - eller magel på samme - ofte giver klø til de
franske mærker.

Salgstallet siger nok mere om priser og design, end om lave fejlprocenter...

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 01-03-09 23:08

Henrik B. skrev:

> [...]
> franske mærker.
>
> Salgstallet siger nok mere om priser og design, end om lave

På en måde. Men nu har Peugeot været på markedet "igen" igennem mere end
20 år, og hvis det var helt umuligt var der nok så mange "aldrig mere
Peugeot"'ere at salget ikke ville kunne opretholdes :-/

--
Armand.
(der afgjort går efter prisen)

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-09 00:28

> På en måde. Men nu har Peugeot været på markedet "igen" igennem mere end
> 20 år, og hvis det var helt umuligt var der nok så mange "aldrig mere
> Peugeot"'ere at salget ikke ville kunne opretholdes :-/

Tjah, dem jeg kender, som har forsøgt sig med nye Pøsjø'er, siger: "Aldrig
mere...".

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 28-02-09 18:17

> Nu er PSA i realiteten ikke = ubrugelighed!
> Jeg er godt klar over især Peugeot's rygte; men salgstallet og mængden i
> trafikken sender da Peugeot vel over ubrugeligheds-tærsklen :-/

Næh - overhovedet ikke. Jeg har da selv har 5 franske biler de de seneste 11
år (dog kun en enkelt PSA) - de har fungeret fint. Eneste grund til at jeg
ikke har fransk mere er, at de ikke laver den biltype, jeg var interesseret
i.

Fra : Armand

Dato : 28-02-09 13:39

Jesper Hedegaard skrev:
> Jeg husker det hang på at Toyota plejer at være væsentligt bedre end dem,
> de arbejder sammen med i dette projekt .

Måske nok, men gælder den "plejer at" også Toyota's bygget i Polen?
Der er ingen grund til at kvaliteten af de tre, der er udviklet sammen
og bygget på samme fabrik, ikke er ensartet.

Når Toyota og PSA er gået sammen om et sådant projekt skyldes det nok at
Toyota fik adgang til PSA-dieselen og PSA kom i nærheden af Toyota's
pålideligheds-ry. At man bygger i Polen skyldes sikkert at man derved
fik snabelen i EU's kasse!

--
Armand.

Fra : KASO

Dato : 28-02-09 13:53

> [...]
> Toyota fik adgang til PSA-dieselen og PSA kom i nærheden af Toyota's
> pålideligheds-ry. At man bygger i Polen skyldes sikkert at man derved fik

Man bygger så ikke i Polen - men i Tjekkiet - men ellers har du ret.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-02-09 15:19

> [...]
> Toyota fik adgang til PSA-dieselen og PSA kom i nærheden af Toyota's
> pålideligheds-ry. At man bygger i Polen skyldes sikkert at man derved fik

Netop det med hvor en given model er bygget er lidt af en faldgrube.
For nu at hoppe lidt i antallet af hjul vil jeg bruge en mc som eksempel
En italiensk fabrik bygger sin egen model baseret på en motor fra Rotax.
Samtidig samler de en model for et kendt tysk firma - ikke ganske magen til
men dog med mange fælles træk. Især Rotax-motoren går igen.
Men skal du ud og købe en af dem - som jeg gjorde sidste sommer - ser du
hvor stor forskel der er på de 2 modeller efter 10-12 år.
Der er meget stor forskel på hvilke materialer, der er brugt. Ikke
overraskende ligner tyskeren en langt nyere cykel, medens
italieneren....ligner en italiensk cykel.
Ikke at italienerne ikke kan bygge tingene ordentligt - du skal åbenbart
baree op i en højere prisklassen før de gør det.

Nu er det jo ikke biler - men tag f.eks. Suzuki Swift; den almindelige er
bygget i ...øh - "øst-blokken" medens 4x4-modellen er bygget i japan (kan
faktisk aflæses et eller andet sted i bilen). Mange hævder at 4x4-modellen
er samlet bedre og har færre fejl.

Men som menig forbruger er det jo svært at vide hvilken model, der er god -
hvis du samtidig skal vide at den skal være samlet i et bestemt land (hvis
modellen samles fleere steder i verden).
Og da det jo så også kan overraske at en fabrik pludselig overgår sig selv,
blot fordi de samler noget for andre og har deres kontrol på nakkken. Det
gør det jo ikke lettere at overskue

Og derfor er det vel også en skuffelse, hvis ikke Toyota i dette sammenhæng
lever op til sit 112% ry - de mener jo åbenbart at bilen er bedre end den,
deres partnere leverer under eget navn. De tager da både mere for bilen og
for service.....
------------------------------------

Fra : Henrik B.

Dato : 01-03-09 22:05

> [...]
> faktisk aflæses et eller andet sted i bilen). Mange hævder at 4x4-modellen

Jeg er enig! Man så det bl.a. i begyndelsen, da Toyota startede med at samle
Carina'er i England. De japansk-byggede var ganske enkelt bedre. Først da
Toyota selv overtog styringen af den engelske fabrik, kom der styr på
kvaliteten.

Det er vel også typisk ejere af de franske "søstre", af C1-, 107-,
Aygo-samarbejdet, som kommer med påstande om at biler er 100%....undskyld
95% idenstiske. Og eneste forskelle skulle være kosmetiske på udvendige
pladedele.
Men! Er der nogen som rent faktsik har konstateret om man benytter samme
underleverandør til delene? Lygter kan måske til én model komme fra Bosch,
mens de til en anden kommer fra Valeo. Ligeså med ting som elektrisk
komponenter, sæder, stik, ledninger m.m.m. Og hvis de er fra samme
underleverandør, så kan der stadig være vidt forskellige kvalitetskrav! I
f.eks. en Fiat sidder der et instrumentpanel fra en italiensk producent. I
visse Mercedes modeller sidder der instrumentpanel fra samme italienske
firme. Men tro mig, der er himmelvid forskel på fejlprocenten på de to
biler....

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 01-03-09 22:14

> [...]
> I visse Mercedes modeller sidder der instrumentpanel fra samme italienske
> firme. Men tro mig, der er himmelvid forskel på fejlprocenten på de to

For go' ordens skyld: Magnetti Marelli...

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 01-03-09 22:33

> [...]
> visse Mercedes modeller sidder der instrumentpanel fra samme italienske
> firme. Men tro mig, der er himmelvid forskel på fejlprocenten på de to

Det er de samme dele der sidder i dem, hvis du f.eks køber et oliefilter hos
Citroen er det et ompakket Toyota filter...
Så jeg står ved mit udsagn om 95 % identiske!
Jeg har undersøgt det her ret nøje, har f.eks adgang til alle tre
producenters reservedelsprogrammer, og der er virkelig få forskelle.

/Carsten

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-09 00:31

"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Det er de samme dele der sidder i dem, hvis du f.eks køber et oliefilter
> hos Citroen er det et ompakket Toyota filter...

Nu er lige netop f.eks. et oliefilter jo så også en "dummy-del". Altså ikke
den store praktiske betydning for delens længde-levetid..

> Jeg har undersøgt det her ret nøje, har f.eks adgang til alle tre
> producenters reservedelsprogrammer, og der er virkelig få forskelle.

Det kunne være man skulle rive et par af modellerne under negle, og tjekke
dem "under huden".

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 02-03-09 22:00

> [...]
> visse Mercedes modeller sidder der instrumentpanel fra samme italienske
> firme. Men tro mig, der er himmelvid forskel på fejlprocenten på de to

Jeg ejer ingen af bilerne - og ingen af mærkerne - så nej - jeg er ikke
forudindtaget.

Der er ingen tvivl: Det er samme bil, bygget på samme fabrik af samme dele.
Benzinmotor fra Daihatsu, diesel fra PSA. Der er designforskelle nogle få
steder, ligesom der er forskel i (standard-)udstyr og antal døre, de
tilbydes med - men iøvrigt er bilerne - og kvaliteten - ens.

Det er mange, der gerne vil opretholde gamle fordomme ved at påstå, at
Toyota'en da må være bedre - det er den ikke. Samme fænomen, som når
VW-entusiaster påstår, at en Polo Classic var bedre end en Seat Cordoba -
selv om det var 99% samme bil fra samme fabrik (igen: Minimale
designforskelle) - eller at en Lupo var bedre end den identiske Arosa fra
samme fabrik i Wolfsburg. Virkeligheden kan for nogle være svær at kapere -
derfor foretrækker de at holde fast i deres gamle fordomme

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-09 22:19

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> samme fabrik i Wolfsburg. Virkeligheden kan for nogle være svær at
> kapere - derfor foretrækker de at holde fast i deres gamle fordomme

Jeg påstår ikke at Toyota'en er bedre, blot at den muligvis kan være.

Jeg ser frem til at se fejlprocenterne, når vi når et par år frem i tiden og
man kan se lidt brugbare statistikker.

Er de vitterlig ens i kvalitet, kan man sige at der er godt for de franske
biler - og skidt for Toyota (p.g.a. den højere pris).

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 02-03-09 22:34

> [...]
>
> Er de vitterlig ens i kvalitet, kan man sige at der er godt for de franske
> biler - og skidt for Toyota (p.g.a. den højere pris).

hehe, fruens Yaris er da "made in France"

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-09 16:24

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> hehe, fruens Yaris er da "made in France"

I know. Men på en Toyotaejet (-styret) fabrik. Men de har nu haft deres
problemer......blot ikke noget som nåede ud til offentligheden. )

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 28-02-09 11:11

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen

> Både benzin og dieselmaskinen i Aygo er Toyota's egen. men det er så de
> samme maskiner der sidder i C1/107.. :)

Nej - ingen af dem faktisk!

Benzinmotoren stammer fra Daihatsu (der ganske vist ejes delvist af
Toyota) - dieselmotoren er fra PSA. Det er de samme motorer i alle 3 biler!

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-02-09 17:32

KASO skrev:

> [...]
>
> Benzinmotoren stammer fra Daihatsu (der ganske vist ejes delvist af
> Toyota) - dieselmotoren er fra PSA. Det er de samme motorer i alle 3 biler!

Hmm.. så blev jeg også lidt klogere i dag.... :)

/Kent Glerup

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 28-02-09 11:13

Hej

> Både benzin og dieselmaskinen i Aygo er Toyota's egen. men det er så de
> samme maskiner der sidder i C1/107.. :)

Dielsen udgaven kommer fra PSA.

http://www.netcarshow.com/toyota/2009-aygo/

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-09 08:41

> [...]
>
> ER der nogen her i gruppen, der har erfaring med de små biler, der er
> meget fremme i tiden - jeg tænker på Citroën C1, Peugeot 107 og Toyotas

Vær opmærksom på, de er støjende
ved motorvejsfart.
Bilerne er ret eens, men forhandlernetværket
afgør graden af service, selvom denne igen kan
varirere fra værksted til værksted.
Toyota er vidst også en kende dyrere (?)
Men sammenlign disse trillinger med hvad
der ellers er på markedet til ca. samme priser.

Så tror jeg du vælger noget 4.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-09 22:30

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Toyota er vidst også en kende dyrere (?)
> Men sammenlign disse trillinger med hvad
> der ellers er på markedet til ca. samme priser.
>
> Så tror jeg du vælger noget 4.
Det, jeg synes, er tankevækkende ved de der Citybugs, er prisen:

Skal en Toyota Aygo ha det mest elementære ekstraudstyr så som centrallås og
elrudehejs, koster den 117.000 kr
Den billigste Fiat Grande Punto kan fåes for 122.000, og den er bedre
udstyret.

Kigger man så på priserne i Tyskland koster Aygoen fra 6000 Euro, mens
Punto'en koster 11500 Euro.
Man blir altså bollet i både hoved og røv, køber man en Citybug.
De tjener mere på den bette spand end en stor mellemklassebil.

Stod valget mellem en Citybug og en Fiat Punto 1,2 kiggede jeg ikke på
Citybugs'ene.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Armand

Dato : 01-03-09 01:18

Frodo Nifinger skrev:

> [...]
> Man blir altså bollet i både hoved og røv, køber man en Citybug.
> De tjener mere på den bette spand end en stor mellemklassebil.

Hvilke andre biler matcher det 6000,-Teuro's prisleje?

Med Skat'efars regler omkring faktisk købspris(+ transportomkostninger)
som grundlag for afgiftsberegning af egenimport, lyder det temmelig
interessant!

--
Armand.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-03-09 23:13

> [...]
>
> Med Skat'efars regler omkring faktisk købspris(+ transportomkostninger)
> som grundlag for afgiftsberegning af egenimport, lyder det temmelig

Der er åbenbart gået noget galt!
Oplysningen om 6000 Euro stammer fra en kollega, der padler rundt på nettet
dagen lang for at finde ud af hvilken lille bil, han skal købe.
Han må have fundet en brugtpris, for når jeg går ind på Toyota.de og finder
prislisten for Aygo, starter den på 9500 Euro. Det må være hans
tyskkundskaber, der har svigtet.
En Citroen C1 koster fra 9100 Euro.

Jeg beklager, at jeg har givet anden videre uden at verificere det først.
Fiat Grande Punto finder jeg stadig som en bedre, sikre og større bil til
næsten samme penge.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-03-09 22:08

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Man blir altså bollet i både hoved og røv, køber man en Citybug.
> De tjener mere på den bette spand end en stor mellemklassebil.

Din udregning viser blot, at Fiat vælger at forære biler væk, på det danske
marked - hvorfor mon?

> Stod valget mellem en Citybug og en Fiat Punto 1,2 kiggede jeg ikke på
> Citybugs'ene.

Hvis man kigger på fejlprocenter, havde jeg ikke kigget på en Fiat...

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-03-09 22:28

On Sun, 1 Mar 2009 22:08:20 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>marked - hvorfor mon?

>Hvis man kigger på fejlprocenter, havde jeg ikke kigget på en Fiat...

Gælder det også de nye Fiat'er?

Fortiden kan vi jo ikke bruge til noget...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-09 00:37

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Gælder det også de nye Fiat'er?

100%

> Fortiden kan vi jo ikke bruge til noget...

Enig!

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-03-09 00:40

>Enig!

Noteret.. det sker ikke så tit!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-03-09 03:20

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> 100%

Jeg kan kun sige, at jeg kender adskillige Fiat Punto ejere - De ældre
modeller, og de har generelt været bekymringsfrie og uproblematiske.
Tidligere modeler som Tipo, Uno, 127 mfl. har været plaget af rust og
dårligt ledningsnet.
Punto og nyere modeller har gjort meget for at bedre Fiats ry.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-09 18:52

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> dårligt ledningsnet.
> Punto og nyere modeller har gjort meget for at bedre Fiats ry.

Det har de sikkert, men de ruster stadig - specielt Panda'en er slem. Og
elektriske fejl er stadig udbredt over alle Fiats modeller, ligesom de får
udført kampagner fra en kant, når de er til service de første par år...

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-02-09 13:51

>ER der nogen her i gruppen, der har erfaring med de små biler, der er meget
>fremme i tiden - jeg tænker på Citroën C1, Peugeot 107 og Toyotas Aygo ?

Fin til bykørsel, men elendig til motorvej - støjer alt for meget.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-09 22:32

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> loves mht. brændstofforbrug ?
>
> ER bilerne i øvrigt ens - selvom forskellige mærker ?

IMHO får du meget mere bil i en Fiat Grande Punto i billigste trim.
Klem forhandleren lidt og tag en, han har på lager, så kommer den på linie
med de tre andre minipotter.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-09 23:12

Frodo Nifinger skriver:

> IMHO får du meget mere bil i en Fiat Grande Punto i billigste trim.
> Klem forhandleren lidt og tag en, han har på lager, så kommer den på linie
> med de tre andre minipotter.

Og så får man en større bil med mere sikkerhed.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-09 09:09

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> IMHO får du meget mere bil i en Fiat Grande Punto i billigste trim.

Og vælger du den i knald-rød og et par fornuftige
alufælge, så finder du næppe noget kønnere (især forfra).