Resume af TÆNKs spritnye sommerdæks test
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-09 06:23

Hej, her er lige et resume af TÆNKs spritnye dæktest af sommerdæk, og
det ser ud som om at for 185/60 R14 H er top 5:
1) Michelin Energy Saver (Tænk Bedst i test)
2) Bridgestone Turanza ER300 (R14)
3) Goodyear DuraGrip
4) Kumho Solus KH17
5) Uniroyal Rain Expert

Så lidt en overraskelse med Kumho.

Bund-3:
Tredie dårligst: Maloya Futura Primato
Næst dårligste: Kenda Komet SPT-1
Dårligste: Wanli S1032

Her er der ingen overraskelser.

205/55 R16 V eller W top 5:
1) Goodyear OptiGrip
2) Michelin Primacy HP (Tænk Bedst i test)
3) Continental PremiumContact 2
4) Bridgestone Turanza ER300 (R16)
5) Goodyear Efficient Grip

Her ikke ret mange overraskelser.

Bund-3:
Tredie dårligst: Semperit Speed-Life
Næst dårligste: Kumho Ecsta HM KH31
Dårligste: Hankook Ventus Prime K105

Her er der IMO heller ingen overraskelser.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 26-02-09 12:29

On 26 Feb., 14:23, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
> Næst dårligste:  Kumho Ecsta HM KH31
> Dårligste:  Hankook Ventus Prime K105
>
> Her er der IMO heller ingen overraskelser.

Jeg har sammenlignet med testen på www.tyretest.com og åbenbart er de
mange tusinde bilister der står bag tyretest ikke helt enig med tænk,
(jo på punkt 1) så jeg kunne godt tænke mig høre hvordan testen er
foretaget.

Jeg beholder nu mine nye Pirelli P7er. De kan stå fast i vand modsat
mine gamle Bridgestone, der røg ud selv om de kun havde kørt små 10000
km.

Benny

Fra : mugge

Dato : 26-02-09 23:51

I Tænks test tager man også højde for slidstyrke og miljøbelastning - ved
ikke om det er det?

Personligt vil jeg gerne bytte slidstyrke for en kortere bremselængde, men
det er måske bare mig der tror vi kun lever en gang?

mugge

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-02-09 01:42

On 26 Feb., 20:28, hojvae...@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Jeg beholder nu mine nye Pirelli P7er. De kan stå fast i vand modsat
> mine gamle Bridgestone, der røg ud selv om de kun havde kørt små 10000

Hvis dem der udtaler sig på tyretest.com, har samme mulighed for en
direkte sammenligning af dæk på samme bil, underlag og tidspunkt som
jeg giver jeg ikke meget for resultatet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Aksel

Dato : 27-02-09 16:09

Det er ikke TÆNK der har lavet denne test, den er lavet af ADAC.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 27-02-09 15:59

On 27 Feb., 16:08, "Aksel" <akseljFJ...@gmail.com> wrote:
> Det er ikke TÆNK der har lavet denne test, den er lavet af ADAC.

HM.....Troede det var FDMs domæne.

Benny

Fra : Klaus G.

Dato : 28-02-09 09:33

> HM.....Troede det var FDMs domæne.
Og FDM laver de tests sammen med ADAC. Og jeg har indtryk af at ADAC er dem
der står for det meste...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-09 01:51

On Feb 27, 4:08 pm, "Aksel" <akseljFJ...@gmail.com> wrote:
> Det er ikke TÆNK der har lavet denne test, den er lavet af ADAC.

OK, det gør jo så bare at testen er endnu mere troværdig IMO.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In C we can inherit them.