Gæt forbrug (1200km norgestur)
Fra : oz3bto

Dato : 24-02-09 18:27

Alle tal er rundet af da det er nemmere at have med at gøre.. det faktiske
km/l er kendt på turen og afviger ikke ret meget fra de afrundede tal

Bilen er en Nissan Terrano 2 2,7 TDI vejet til 2640kg fuldtanket og læsset

Turen er på 1200km tur retur og går fra det midtjydske til Hemsedalen i
Norge og retur (11xxkm sidst i 80erne.. En betjeningsfejl af gps ved
hjemkomst nulstillede den desværre sammen men snit hastighed og timeantal)

1200km
Tiden sagde 14timer + ukendt minutter
Snit hastigheden var 76kmt
Højeste hastighed 131kmt (hjemve på motorvejen)
200km på vejen op var med 4wd aktiveret samt 50km på vejen hjem

Nogen der kan gætte den

Den kørte iøvrigt længere som forventet

Vi tager det i hele tal

Fra : A.Kaup

Dato : 24-02-09 10:40

> Vi tager det i hele tal

15 km/l?

Mvh. Akaup

Fra : oz3bto

Dato : 24-02-09 19:42

"A.Kaup" <andreaskaup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> 15 km/l?
>
> Mvh. Akaup

Du har vist aldrig fodret en 4WDer med brændstof :D:D

Tror ikke engang jeg kan gøre det med tom bil medvind og ned ad bakke

Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-02-09 19:58

On Tue, 24 Feb 2009 19:42:09 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>"A.Kaup" <andreaskaup@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Du har vist aldrig fodret en 4WDer med brændstof :D:D
>
>Tror ikke engang jeg kan gøre det med tom bil medvind og ned ad bakke

Jeg vil tro du slår Jans Scorpio med et par mulehår - 11,5 km/L. Jeg
kunne da få ca 10 ud af en LandRøver turbo i 80'erne med ikke særlig
pæn kørsel og en pæn sjat kilometer i terræn med 4WD aktiveret og den
lave udveksling sådan bare fordi

Fra : A.Kaup

Dato : 25-02-09 05:07

Tja - det har du vist ret i Tænkte bare at sådan en fin
turbodiesel kunne komme langt omkring ved de hastigheder
Men set i lyset af at min benzin stc går ca 9 km/l burde jeg jo nok
revurdere mit gær
Mvh. Akaup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-09 18:53

oz3bto skriver:

> Nogen der kan gætte den

8

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-02-09 19:55

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan gætte den

100 Liter?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Z

Dato : 24-02-09 20:06

> Turen er på 1200km tur retur og går fra det midtjydske til Hemsedalen i
> Norge og retur (11xxkm sidst i 80erne.. En betjeningsfejl af gps ved
> hjemkomst nulstillede den desværre sammen men snit hastighed og timeantal)

Så går jeg ud fra at det er sidste gang hun sidder shotgun

Fra : Klaus G.

Dato : 25-02-09 15:17

> Den kørte iøvrigt længere som forventet
>
> Vi tager det i hele tal
7km/l

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Jensen

Dato : 25-02-09 17:02

On Tue, 24 Feb 2009 18:27:16 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Alle tal er rundet af da det er nemmere at have med at gøre.. det faktiske
>km/l er kendt på turen og afviger ikke ret meget fra de afrundede tal

>Nogen der kan gætte den

9 km/l.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-09 19:05

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Nogen der kan gætte den

6 km/l

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : oz3bto

Dato : 25-02-09 19:40

> [...]
> Højeste hastighed 131kmt (hjemve på motorvejen)
> 200km på vejen op var med 4wd aktiveret samt 50km på vejen hjem

Ja der kom mange gode bud syntes dog de fleste er lidt lave

Den brugte 117L på de knapt 1200km udregnetg på de præcise tal havde den
kørt 10.2km/l hvilket nok skal passe

i 2WD køre den som reglen 11-12km/l og med 4WD aktiveret 5-7km/l