"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:49b04cbc$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Allan Soerensen skrev den 05-03-2009 13:28:
>
>> Men dit svar er både for "simpelt" og for "let".
>> En revisor har et rådgiveransvar, det har en købmand ikke. Derfor klager
>> man over revisoren hvis han har lavet fejl
>> Har revisoren givet dårlige råd eller lavet fejl, har han et
>> erstatningsansvar (og en forsikring der skal betale), så det er relevant
>> at klage så man kan få afklaret om der er tale om et erstatningsansvar.
>
> Glem dog det med rådgiveransvar.....det har revisoren sikkert taget
> forbehold for i sine handelsbetingelser og afrapporteringer.
>
> Uanset hvad du får en revisor til at sige på dine vegne, så er det stadig
> dig som kommer i klemme, såfremt revisoren tager fejl eller lige har glemt
> at spørge ind til noget elementært.
> husk, at du kan få en revisor og advokat til at sige/skrive hvad som
> helst, sålænge du betaler vedkommendes salær.
Sikke dog en gang vås.
Nu ved vi overhovedet ikke hvad årsagen er til at Henning vil klage over sin
revisor.
Har han lavet fejl, der har påført Henning tab, er han helt klart
erstatningspligtig og netop derfor er det lovpligtigt at en revisor skal
have en ansvarsforsikring.