Gruppe mail
Fra : Ole Bro

Dato : 02-03-09 07:43

Hej ,

Jeg har prøvet i flere grupper nu, for at høre om der findes en
applikation/script, der kan distribuere mails til en gruppe af
personer.

Behovet er, at jeg en del af en større gruppe, som gerne vil kunne
dele og sende nyheder, invitationer, samt andet relevant information
til hinanden. Potentielt kan vi komme op på omkring 150 personer, men
er pt omkring 90.

Det jeg gerne vil, er, at vi alle kan skrive til én mail adresse, som
derefter bliver forwarded til alle i gruppen.

F. eks. alle@domæne.dk, bestyrelse@domæne.dk eller lignende.

Alle skal kunne skrive til gruppen, men med den restriktion, at det
kun er registrerede mailadresser, der kan maile til gruppen.

Kunne distribueringslisten være administreret af gruppebrugeren selv,
ville der være optimalt, men skulle der være en eller flere
administratorer, ville det være til at leve med.

Hvad siger I. Findes en sådan applikation/script?

mvh.
Ole

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-03-09 16:53

Ole Bro skrev:
> [...]
> administratorer, ville det være til at leve med.
>
> Hvad siger I. Findes en sådan applikation/script?

Groupcare?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-03-09 20:22

Hej,

> [...]
> dele og sende nyheder, invitationer, samt andet relevant information
> til hinanden. Potentielt kan vi komme op på omkring 150 personer, men

Hvis alle er på facebook - så kunne en facebook gruppe sagnes bruges til
det?

> [...]
>
> Alle skal kunne skrive til gruppen, men med den restriktion, at det
> kun er registrerede mailadresser, der kan maile til gruppen.

Det er pærenemt at fake en e-mail-adresse - så synes langtfra det er den
bedste metode. Ellers var det vel blot at købe et domæne - og så lave en
forward liste med alle de e-mail-adresser der var relevante.

Via f.eks. mxhotel.dk kan det sættes op for samlet omkring 100 kr pr. år
(inkl. domæne-afgift hvis det er et .dk domæne).

Ellers vil jeg anbefale - ligesom Gert, noget Groupcare - alternativt
finde en opensource group software. Der findes masser hvis du googler en
smule :)

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk