Findes der en gratis minimalistisk PHP hos~
Fra : Stig Johansen

Dato : 28-02-09 18:11

Hej alle.

Som nævnt i subj: Findes der en gratis minimalistisk PHP hosting.
En kort forklaring:

Jeg har et enkelt lille PHP script, som jeg har tænkt mig at kigge lidt på.
Til det har jeg PHP på en windows maskine, så jeg har ikke et egentlig behov
for en hosting i den forstand.

Men noget af outputtet indeholder den underliggende directory struktur, og
her kunne det være meget rart hvis jeg lige kunne teste det på en *nix æske
også.

Så med minimalistisk, mener jeg kun behovet for at lægge et lille script +
et par testfiler - ikke noget med masser af plads eller databaser.

Det er imidlertid vigtigt, at der ikke bliver injected nogen form for
reklamer/countere, da det vil ødelægge funktionaliteten.

Hvis i har kendskab til sådan en ting/service vil jeg gerne høre om det.

Stig Johansen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-02-09 18:29

Stig Johansen skrev:
> [...]
> reklamer/countere, da det vil ødelægge funktionaliteten.
>
> Hvis i har kendskab til sådan en ting/service vil jeg gerne høre om det.

Hvis det til sin tid skal deployes på et helt normalt web-hotel med
linux er den bedste test vel simpelthen at leje et mini webhotel. Er det
en midlertidig løsning koster det vel typisk et halvt års leje.

Ved f.eks. enavn.dk vil det sige et smalle hotel til 49 kr pr. måned
(incl moms)

Fra : Leif Neland

Dato : 28-02-09 23:58

Stig Johansen skrev:
> [...]
> reklamer/countere, da det vil ødelægge funktionaliteten.
>
> Hvis i har kendskab til sådan en ting/service vil jeg gerne høre om det.

Hvis du bare skal prøve det, så kan du poste scriptet, så skal jeg da
gerne køre det, og give dig resultatet.

Leif

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-03-09 01:22

Leif Neland wrote:

> Hvis du bare skal prøve det, så kan du poste scriptet, så skal jeg da
> gerne køre det, og give dig resultatet.

Det må du meget gerne, hvis du gider.
Scriptet har jeg liggende som txt fil her:
<http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/storm.monitor.php.txt>

En kort forklaring:
Scriptet er bygget over noget injection script jeg fandt engang, dog til at
læse og ikke skrive.
Det er lidt grimt, men jeg har forsøgt at holde det så 'originalt' som
muligt.

Det kører med en POST, fra et andet program, men jeg har lavet en
testformular her:
<http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/storm.monitor.asp.asp>
(Du skal ikke tage dig af der står test af asp)

Linien:
if ($md5=="4cac25d28bea5e08ef731c6caa629e1d"){
tjekker op mod indholdet af tekstfeltet i formen, så den skal nok rettes til
noget der qpasser sammen.

Det jeg specielt er intersseret i er funktionskode 2, der i første linie
angiver directoriet til roden.

På asp ser de første par linier sådan ud:
d:\web\localuser\w-o-p-r.dk\public_html
\cms\admin\images\ed_about.gif ed_about.gif 87 39628,7394560185

Meningen er, at man skal kunne kombinere rootpath med filnavnene, så man får
fuldt kvalificerede filnavne.

Dvs. i det her tilfælde:
d:\web\localuser\w-o-p-r.dk\public_html\cms\admin\images\ed_about.gif

Det drejer sig basalt om output fra disse 2 linier:
echo dirname('/')."\r\n";
walkdir($HTTP_SERVER_VARS['DOCUMENT_ROOT'],$rootpath);

Stig Johansen