Tidy på PHP5 / FreeBSD
Fra : Martin Larsen

Dato : 27-02-09 13:33

Hej gruppe

Som noget ganske nyt for mig arbejder jeg på en FreeBSD server. Er
ellers vant til Windows-verdenen.

Og nu skal jeg have installeret TIDY til PHP 5. I windows downloader man
bare php_tidy.dll og tilføjer "extension=php_tidy.dll" i php.ini, og
vupti så kører man.

Det ser efter lang tids googling ud til at være en hel del mere
kompliceret i FreeBSD og *nix. For det første kan jeg slet ikke finde
tidy.so til download nogen steder, det er åbenbart meningen man selv
kompilerer.

Dernæst synes jeg heller ikke det lige er til at finde ud af hvordan man
finder kildekoden på http://tidy.sourceforge.net/#source .

Og hvad så derefter?

Jeg håber kan fortælle hvordan det hænger sammen, og så formoder jeg i
øvrigt at det er samme fremgangsmåder for andre extensions?

På forhånd tak.

Martin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-02-09 16:12

Martin Larsen wrote:
> [...]
> kompilerer.
>
> Dernæst synes jeg heller ikke det lige er til at finde ud af hvordan man

Manualen giver dig faktisk svaret ;)

<http://dk.php.net/manual/en/tidy.installation.php>

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-02-09 09:02

Johan Holst Nielsen wrote:

> Manualen giver dig faktisk svaret ;)
> <http://dk.php.net/manual/en/tidy.installation.php>

Ja, for PHP4!

Men som overskriften viser, så er det PHP5 jeg bruger. Og her står så at
man "bare" skal rekompilere PHP5, men hvordan hulen gør man så det?

Desuden lyder det fuldstændig vanvittigt at man skal rekompilere PHP
hver gang man installerer en extension. Kan det virkelig være rigtigt?

Martin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-02-09 09:22

Martin Larsen wrote:

> [...]
>
> Desuden lyder det fuldstændig vanvittigt at man skal rekompilere PHP
> hver gang man installerer en extension. Kan det virkelig være rigtigt?

Du skal formentlig blot installere freebsd php5-tidy pakken - så er den
der ret sikkert. (Arbejder dog ikke selv på FreeBSD - men primært Linux
- så kender ikke super meget til den verden).

<http://www.freebsd.org/cgi/cvsweb.cgi/ports/www/php5-tidy/>

Fra : Martin

Dato : 28-02-09 10:12

Martin Larsen wrote:

> [...]
>
> Desuden lyder det fuldstændig vanvittigt at man skal rekompilere PHP
> hver gang man installerer en extension. Kan det virkelig være rigtigt?

pecl install tidy