Memory leak dbx_fetch_row
Fra : Leif Neland

Dato : 26-02-09 15:56

PHP Version 5.2.0-8+etch13 (Debian)

memory_get_usage() vokser med omkring 200 bytes pr loop, afhængig af
recordsize; den falder dog også engang imellem.

Hvor bliver de bytes af, og kan jeg gøre noget?
unset($r) gør ingen forskel.

$_db_handle = dbx_connect(DBX_MSSQL,....,DBX_PERSISTENT);
$q = dbx_query($_db_handle,$query,DBX_RESULT_UNBUFFERED) or die
("SQL_error");

while($r = dbx_fetch_row($q)) {
echo memory_get_usage();
echo "<br>";
flush();
unset ($r);
};

Leif

Fra : Martin

Dato : 26-02-09 17:43

Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Hvor bliver de bytes af, og kan jeg gøre noget?
> unset($r) gør ingen forskel.
>
> $_db_handle = dbx_connect(DBX_MSSQL,....,DBX_PERSISTENT);

Prøv at lade vær med at have en vedvarende link til databasen, og se om
det skulle hjælpe?

Fra : Leif Neland

Dato : 26-02-09 22:41

Martin skrev:

> Prøv at lade vær med at have en vedvarende link til databasen, og se om
> det skulle hjælpe?

Ingen forskel.

Leif

Fra : Martin

Dato : 26-02-09 23:54

Leif Neland wrote:

> Ingen forskel.

Æv bæv..
Er der noget caching på serveren APC eller lign?
og hvad med caching i databasen?

Jeg synes ihvertfald det ligner noget caching af en eller anden art.
Nu kender jeg ikke så godt til MSSQL, men ved at i MySQL er der noget
internt cache, så "mest brugte" queries bliver gemt i rammen.
(denne option er på normalt på 2mb i MySQL)