li og ul uden 'bullets'...?
Fra : Lars Pilegård

Dato : 04-03-09 23:46

Hej - jeg har en blog, som jeg arbejder på at gøre pænere. Ved
lister (ul og li) kommer der automatisk en 'bullet' før hver
linie, men jeg ville gerne undgå disse bullets.

I IE ser det ikke ud til at ske, men jeg bruger selv Firefox, og
det er der mange der efterhånden også gør.

Er det muligt at fjerne bullets ved li og ul koderne?

Min blog: http://raapil.dk/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-03-09 23:54

Lars Pilegård skrev:
> [...]
> det er der mange der efterhånden også gør.
>
> Er det muligt at fjerne bullets ved li og ul koderne?

Puh, du har meget snald

;)

Her er et tip:

Hvis du alene skal gøre det på den liste, skal du bruge ID;

HTML
----

<ul id="nobullets">
                  <li><a
href="http://raapil.dk/2009/kewl-selvpr%c3%a6sentation/">Kewl
selvpræsentation </a></li>

og CSS:
-------

#nobullets {
   list-style-type: none
}

Skal du bruge egenskaben med lister uden bullets andre steder på siden,
så skal det være

HTML
----
<ul class="nobullets">
                  <li><a
href="http://raapil.dk/2009/kewl-selvpr%c3%a6sentation/">Kewl
selvpræsentation </a></li>

CSS
---
..nobullets {
   list-style-type: none
}

Link:
http://www.w3schools.com/Css/css_list.asp

MVH
Rune Jensen

--
WinAMP:
Gabry Ponte - Geordie (Extended Version)

Fra : Martin

Dato : 05-03-09 11:26

Rune Jensen wrote:
> Skal du bruge egenskaben med lister uden bullets andre steder på siden,
> så skal det være

Eller hvis man aldrig vil have bullets

HTML
----
<ul>
<li>.....</li>
</ul>

CSS
----
ul { list-style-type: none; }

Fra : Lars Pilegård

Dato : 06-03-09 00:03

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> --
> WinAMP:
> Gabry Ponte - Geordie (Extended Version)

Ok, tak. Mit 'snald' tør jeg ikke rode ved, men det andet kigger jeg på :)