hjælp til css
Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 02-03-09 21:46

hej allesammen jeg vil se om der er nogen som kan hjælpe mig med at skrive
nedstående linje om til css håber der er nogen som har lyst til at hjælpe
mig den side som det handler om er
http://www.skala-n.com/frames/body.htm border="0" cellpadding="0"
width="100%" height="100%" bordercolorlight="#000000"
bordercolordark="#000000" id="table1" cellspacing="0" bgcolor="#FFFFFF">med
venlig hilsenJeppe søndergaard

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 03-03-09 00:33

Jeppe Søndergaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> width="100%" height="100%" bordercolorlight="#000000"
> bordercolordark="#000000" id="table1" cellspacing="0" bgcolor="#FFFFFF">med

Nu kan jeg ikke følge linket, men jeg kan give et bud.
At du ikke bruger frames.
Men du kan kigger her hvordan min CSS se ud
http://oz1jux.dk/daleri-mega.css

Mvh. Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-03-09 11:41

Jeppe Søndergaard skrev:
> [...]
> width="100%" height="100%" bordercolorlight="#000000"
> bordercolordark="#000000" id="table1" cellspacing="0" bgcolor="#FFFFFF">med

Det er der vist ingen der kan. Det du har der
er den første markør til en tabel med en række
attributter der ikke gør noget særligt andet end
sætte en hvid baggrund på tabellen.

Jeg kan se af dit link at du er ved at bygge
en side om med tabellayout. Det er gammeldags
og langt mere besværligt end den mere moderne
metode, som er lean & clean:

[ Navigation ]
[ Artikel ]

Ovenstående er tilstrækkeligt til at layoute
din side. Eksempel her:
http://webdesign101.dk/x/jeppe/

Brug browserens Vis kilde funktion til at det
det stylesheet, der er indlejret i sidens heead-del.

Mere generelt vil jeg anbefale dig at bruge noget tid på
at skrive noget godt om dit emne fremfor at bruge tiden
på at lave "interessante" menuer og overskrifter.
Dine læsere skal ikke beundre din sides udseende,
men læse hvad du har at fortælle dem.

Jørgen Farum Jensen
..