Link til Jawascript på Html side
Fra : Joachim

Dato : 02-03-09 14:14

Hej alle

Jeg har prøvet at indsætte et jawascript på min hjemmeside.
Problemet er bare at den kun viser et rødt kryds. Koden jeg har
brugt har i her:

target="new_page"
href="http://www.danish-matchrace.dk/galleri/index.html#home">
g src="billedshow.jpg" border="o"> </a>

(TD'en bliver afsluttet længere nede.)

I kan evt. kigge forbi her oppe i højre hjørne:
http://www.danish-matchrace.dk/test/index.html (Siden fungere kun
til IE)

Her er der et link hvor den dur:
http://www.danish-matchrace.dk/test/billedshow.html

Før havde jeg en gif animation liggende og håbede derfor på, at
jeg bare kunne skifte navnet ud, men det duede ikke.

Håber der er nogle, som vil hjælpe.

Hilsen Joachim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-03-09 14:34

Joachim wrote:

> Jeg har prøvet at indsætte et jawascript på min hjemmeside.
> Problemet er bare at den kun viser et rødt kryds. Koden jeg har
> [...]

Hvad har det med javascript at gøre? Det ligner i mine øjne ganske
almindelig html.

> I kan evt. kigge forbi her oppe i højre hjørne:

http://www.danish-matchrace.dk/test/index.html (Siden fungere kun
> til IE)

Var det så ikke en ide at få rettet alle fejlene - 141 fejl + 35 advarsler
og få siden til at fungere i alle browsere?

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.danish-matchrace.dk%2Ftest%2Findex.html

Det vil gøre det langt lettere at finde årsagen til det manglende billede.
Men en mulig årsag kunne være manglende upload af billede eller at der
delvist anvendes store bogstaver i filnavnet og at du kun bruger små
bogstaver i kaldet til billedet.

Erik Ginnerskov

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-03-09 14:47

Joachim <maxisailerjoachim@hotmail.com> skrev :

> [...]
>
>Jeg har prøvet at indsætte et jawascript på min hjemmeside.
>Problemet er bare at den kun viser et rødt kryds. Koden jeg har

Det skal være tallet 0 og ikke et lille o, men det er ikke skyld
i fejlen.

>I kan evt. kigge forbi her oppe i højre hjørne:

http://www.danish-matchrace.dk/test/index.html (Siden fungere kun
>til IE)

Det burde du også kunne, men billedet billedshow.jpg skulle ligge
som http://www.danish-matchrace.dk/test/billedshow.jpg og det gør
det ikke.

Så tjek, at du har uploadet i testmappen samt at der er forskel
på små og store bogstaver.
--
Kerim

Fra : Joachim

Dato : 02-03-09 15:59

Jeg kan se billedet er stoppet helt med at skifte det står kun på det
samme nu?

Men jeg kan spørge, hvis nu i skulle lægge et jawascript ind på jeres
side hvad ville i så gøre?

Jeg har tjekket navnet og det burde være det samme.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-03-09 19:41

Joachim skrev:
> [...]
> side hvad ville i så gøre?
>
> Jeg har tjekket navnet og det burde være det samme.

Der er en verden til forskel på en animeret gif
og to eller flere billeder der skal udskiftes.
En animeret gif indeholder flere billeder, bygget
op som lag oven på hinanden. Det kræver et særligt
program, som for eksempel en browser, for at
iværksætte billedudskiftningen.

Et JavaScript derimod virker ved at ændre på
billedets src-attribut, som jeg har
forklaret i artiklen
http://webdesign101.dk/showcase/adrotator/
I den artikel fortæller jeg om både script,
html-kode og css-kode. Men jeg fortæller
ikke at det er nødvendigt at indlæse scriptet
på siden eller at have scriptet i head-delen af
siden. JavaScript er et kodesprog der ganske
som CSS føjer noget til siden, i det tilfælde
en funktionalitet man ikke kan få med hverken
HTML eller CSS.

Noget af det første man lærer som websidekonstruktør
er at bruge browserens Vis kilde funktion til at
se/kopiere kode, man gerne vil eftergøre. Prøv
det.

Bortset fra det kommer du ingen vegne før du læser
de mange råd du har fået her, især Eriks fra
tidligere i dag.

Din side er stadigvæk fyldt med fejl og bygget
op med tabeller. Det er en helt afgørende fejl,
at den kun kan ses i IE. Det hjælper ikke dig
at teste i en browser, der er notorisk
fejltolerant. Firefox, Opera, Safari er alle
browsere, der viser en side i overensstemmelse
med webstandarderne.

Her kan du læse 13 fordele der er ved dette:
http://733.dk/webstandarder.php

Jørgen Farum Jensen

Fra : Joachim

Dato : 02-03-09 15:46

Det burde være præcist det samme navn begge stedet.

Nu har jeg lige prøvet at åbne billedet, og ser at det er stoppet
med at skifte??? Nogen der evt. kender en løsning på dette?

Men hvis i havde et jawascript i ville lægge ind på en html side
hvad ville i så gøre?/skrive?