Scroll text box.
Fra : Lucas Dias

Dato : 28-02-09 12:56

Hejsa, jeg ville egentlig bare høre hvordan man laver en scroll
text box, altså så man kan scrolle hele vejen ned af den.

Altså uden man kan rette i den ude fra siden.

Jeg har prøvet at tage den der ligger i dreamweaver, men den er
bare en man kan rette i.

Så ville egentlig bare høre hvordan man skal kunne gøre det?

Mvh Lucas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-02-09 13:28

Lucas Dias skrev:
> [...]
>
> Altså uden man kan rette i den ude fra siden.
>
> Jeg har prøvet at tage den der ligger i dreamweaver, men den er

Jeg faldt for nogen tid siden over denne:

http://webdesign101.dk/x/textscroller/

(Min tilretning, link til originalen på siden).

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : jopa

Dato : 28-02-09 13:48

"Lucas Dias" <Diias@live.dk> skrev

> Hejsa, jeg ville egentlig bare høre hvordan man laver en scroll
> text box, altså så man kan scrolle hele vejen ned af den.

I din (X)HTML

I din CSS

div.scroll {
overflow: auto;
height: xxx;
width: xxx;
padding: xxx;
color: #xxx;
background: #xxx;
border: 1px solid #xxx;
margin: xxx px xxx px xxx px;
}

Erstat x med px eller em

Ovenstående bruger jeg normalt men der findes andre måder

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Lucas Dias

Dato : 28-02-09 15:21

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Lucas Dias" <Diias@live.dk> skrev

> I din (X)HTML

> I din CSS
>
> div.scroll {
> overflow: auto;
> height: xxx;
> width: xxx;
> padding: xxx;
> color: #xxx;
> background: #xxx;
> border: 1px solid #xxx;
> margin: xxx px xxx px xxx px;
> }
>
> Erstat x med px eller em
>
> Ovenstående bruger jeg normalt men der findes andre måder

> [...]

Tak for den. Men det virker ikke ved mig. Når jeg så putter meget
tekst ind som normalt vil overlappe mit design, så laver den ikke en
scroll.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-02-09 15:33

Lucas Dias <Diias@live.dk> skrev :

>Tak for den. Men det virker ikke ved mig. Når jeg så putter meget
>tekst ind som normalt vil overlappe mit design, så laver den ikke en
>scroll.

Kom med et link til siden, hvor du forsøger, at lave det.
--
Kerim

Fra : jopa

Dato : 28-02-09 16:03

http://jp-web.dk/test.html

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : tage jørgensen

Dato : 01-03-09 08:39

Hej

jeg fprstår ikke lige hvad det er der ikke virker hos dig. Her virker det
fint.
Du kan i dreamviewer under fanen position vælge at sætte overflow til
scroll i stedet for auto. så får du en konstant skrol boks