Hvordan får jeg "kolonnerne" lige lange?
Fra : Preben Boch

Dato : 26-02-09 13:46

Hej
Jeg bøvler med et problem, som nogen sikkert kan hjælpe mig med.
Jeg har 2 "kolonner" på www.gairdins.org.uk, og de skulle jo gerne være lige
høje.
Men det er de ikke, selvom højden er sat til "auto".
På mine andre hjemmesider er der ikke noget problem, men jeg kan ikke
gennemskue, hvad jeg gør anderledes her.
Jeg arbejder i Microsoft Expression Web.
Jeg håber på hjælp fra dig...
Venlig hilsen
Preben Boch

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-02-09 17:40

Preben Boch skrev:
> [...]
> lige høje.
> Men det er de ikke, selvom højden er sat til "auto".

Du kan vist ikke bruge height:auto til at
få to kolonner til at blive lige høje.
auto et standard-værdien (default) som
svarer til at du slet ikke sætter en højde
på elementet. Derved bliver et element
så højt som indholdet betinger.

Der er to-tre metoder til at sikre lige
høje kolonner. Den ene metode er beskrevet
i denne artikel:
http://webdesign101.dk/layout/
Den anden i denne artikel:
http://webdesign101.dk/csslayout/equal_height_spalter.php
(Til sidst i artiklen)
Den tredje metode er at gøre spalterne ekstremt høje
på flg. måde:
div#wrapper {
position:relative;
overflow:hidden;
}
#spalte1, #spalte2 {
padding-bottom:16000px;
margin-bottom:-16000px;
}
idet begge spalter er float'et og indeholdt
i wrapper-elementet.

De to float'ede elementer skal clear'es
før #wrapper-elementet afsluttes.

Jørgen Farum Jensen