Print side med sidehoved/sidefod på hver s~
Fra : Peter Nielsen

Dato : 24-02-09 20:16

Hej NG

Jeg ved ikke om dette kan lade sig gøre, og ved ikke lige 100%
hvad jeg skal søge på, så nu vil jeg lige prøve at spørge og se
om der er nogle som har noget erfaring med printning af html
sider.

Jeg skal lave nogle kontrakter, som skal printes ud, og gerne se
pæne ud på papir, men jeg ved ikke helt hvordan jeg stiller det
op. Det hele bliver sat op via nogle ASP udtræk, så fyldet af
teksten er forskelligt for hver kontrakt.

Jeg vil høre om der bl.a. er en måde hvorpå man kan sige at det
her logo og den her adresse (6 lininer tekst) skal stå på hver
printet A4 side oppe foroven. Desuden skal der være en sidetal på
(det kommer vel automatisk?!)

Desuden... Er der nogle mål i px som man skal holde for at ramme
en A4 side i størrelsen? Så man ca kan prøve at tilpasse sig
den?? :)

På forhånd mange tak :)

/Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-02-09 21:31

Peter Nielsen skrev:

> [...]
> hvad jeg skal søge på, så nu vil jeg lige prøve at spørge og se
> om der er nogle som har noget erfaring med printning af html

Lidt. P.t. er det ikke til at styre en udskrift af HTML-sider
særlig godt. Man kan f.eks. ikke bestemme hvor der skal skiftes
side. Man kan heller ikke angive sidehoved eller -fod.

> Desuden... Er der nogle mål i px som man skal holde for at ramme
> en A4 side i størrelsen? Så man ca kan prøve at tilpasse sig
> den?? :)

De fleste brugere lader nok printeropsætningen styre udskriften.

--
Bertel

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-02-09 21:57

Bertel Lund Hansen har bragt dette til verden:

> [...]
> side. Man kan heller ikke angive sidehoved eller -fod.

> De fleste brugere lader nok printeropsætningen styre udskriften.

Der var engang noget med page-break til udskrivning. Men det kan godt
være det var i HTML'en...

Har ikke tid lige nu...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 24-02-09 22:53

Birger Sørensen wrote:
> Bertel Lund Hansen har bragt dette til verden:

> Der var engang noget med page-break til udskrivning. Men det kan godt
> være det var i HTML'en...

http://www.dmju.dk/klubber/klubber.htm har jeg anvendt
style="page-break-after:always;" inline i en <div> der omkranser hver
klub, til at styre sideskift ved udskrift. Det virker i IE7 og FF3 (jeg
har ikke orket at checke i andre browsere), men det er et helvede at
vedligeholde ved ændringer på siden.

Jeg har kun lavet det fordi foreningens daværende sekretær insisterede
på at kunne skrive listen ud, men jeg gør det aldrig mere.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-02-09 00:06

Erik Olsen skrev:

> [...]
> klub, til at styre sideskift ved udskrift. Det virker i IE7 og FF3 (jeg
> har ikke orket at checke i andre browsere), men det er et helvede at

Hvorfor har du ikke lavet det i CSS:

   div.klub { page-break-after:always; }

eller måske endda:

   div { page-break-after:always; }

Hvis det skal sikre at en klubboks ikke skæres igennem, så virker
det i både Opera 9 og IE6.

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-02-09 14:11

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> eller måske endda:
>
> div { page-break-after:always; }
>
> Hvis det skal sikre at en klubboks ikke skæres igennem, så virker

Der skal kun være sideskift efter hver femte boks bortset fra den første
side, ikke efter hver boks.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-02-09 14:43

Erik Olsen skrev:

> Der skal kun være sideskift efter hver femte boks bortset fra den første
> side, ikke efter hver boks.

Nå ja, selvfølgelig. Men det må da kunne styres med et script.

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-02-09 15:11

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nå ja, selvfølgelig. Men det må da kunne styres med et script.

Det kan det muligvis, men jeg har ikke orket at udforske mulighederne.

En anden gang - og her i tilfælde af redesign - vil jeg nok lave
forskellige versioner til skærm- og udskriftsbrug (sidstnævnte
formentlig som pdf).

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-02-09 22:42

Peter Nielsen skrev:

> Jeg skal lave nogle kontrakter, som skal printes ud,
> og gerne se pæne ud på papir

Så skal du nok kigge på pdf-formatet, alt andet er
umuligt at styre i html.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Peter Nielsen

Dato : 25-02-09 11:49

> Så skal du nok kigge på pdf-formatet, alt andet er
> umuligt at styre i html.

Havde også kigget på ASPPdf, som gerne skulle kunne lave en PDF i
stedet for, og sætte det pænt op i en skabelon og så må de jo
printe den istedet :)

Problemet er jo at jeg ikke kan styre noget, fordi at det jo er
meget dynamisk hvor meget de indtaster, så det bliver meget svært
at styre i html så.

Jeg takker for alle indlæg... ville bare lige sikre mig at der
ikke var noget jeg havde overset :)