For Pink Floyd-fans
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 22:05

Lige et tip til en turné, som I ikke må snyde jer selv for, hvis I er Pink
Floyd-fans, nemlig det danske "Pink Floyd Project":

http://www.pinkfloydproject.dk/koncerter.htm

Jeg hørte dem sidste år på Train i Århus, og var på forhånd ret skeptisk.
Jeg har altid ment at det skulle være originalen eller intet, men jeg havde
ladet mig lokke med alligevel, og i guder hvor er jeg glad for det.
Jeg stod samfulde 3 timer foran scenen, fuldstændig væk i det Floyd'ske
univers, spillet med en indføling og et talent som jeg ikke troede muligt.
12 mand på scenen, og en lyd der stadig den dag i dag får hårene til at
stritte på armene, bare ved at tænke på det.

Så hvis man kan abstrahere fra den manglende "originalitet", og bare lade
sig henrive i den totale vellyd, er det en koncert man bare ikke må snyde
sig selv for.

/Alex

Fra : Michael Lund

Dato : 22-02-09 22:37

De er nemlig en rigtig fuldgod erstatning for originalerne.

Har set dem 2 gange og det er bestemt ikke sidste gang.

Det er fedt når de spiller et album fra ende til anden som De gjorde første
gang jeg så dem. Her var det Dark Side of the Moon incl. alle de rigtige
lydeffekter.

Mic.

Fra : -= JF =-

Dato : 23-02-09 00:14

Alex Linaa skrev:
> Lige et tip til en turné, som I ikke må snyde jer selv for, hvis I er Pink
> Floyd-fans, nemlig det danske "Pink Floyd Project":

Kan tilslutte mig 100%

Har været inde og høre dem 3 gange, og det er en helt igennem super
oplevelse! Næste gang de kommer i nærheden skal jeg ind og høre dem igen!

En gang i portalen gav de Another Brick In The Wall, og på et tidspunkt
kom der en lang række børn, vistnok med lys i hænderne, gående ind på
scenen mens de sang We don't need no education... Jeg tror nok lige at
der var dømt ståpels!

En anden gang startede koncerten med at alt lys blev slukket. Totalt
mørke! Der gik et par minutter hvor der absolut intet skete. Da publikum
efterhånden var blevet stille kom der nogle langsomme hjerteslag i
højttalerne med et lydtryk så man fysisk kunne mærke dem på kroppen...
Og så: Is there anybody out there! Stadig i 100% mørke.
Shit en oplevelse!!!

Generelt er lydtrykket så koloenormt højt, at man rent faktisk kan *se*
musikken hvis man har et krus øl i hånden Der er krusninger på
overfladen! Fedt!

De er helt klart verdensklasse, og er absolut pengene værd!

Mvh John

Fra : ASKF

Dato : 23-02-09 19:24

-= JF =- ytrede sig i <338e0$49a1dc46$3e3d8c6c$27357@news.arrownet.dk>
med dette:

> [...]
>
>Generelt er lydtrykket så koloenormt højt, at man rent faktisk kan *se*
>musikken hvis man har et krus øl i hånden Der er krusninger på

Altså man SKAL have ørepropper eller høreværn på hvis man vil opleve
dem. Tak for den advarsel.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : -= JF =-

Dato : 23-02-09 20:18

ASKF skrev:

> Altså man SKAL have ørepropper eller høreværn på hvis man vil opleve
> dem. Tak for den advarsel.

Hvis det er for skrapt for dig, kan du vel finde en lille fin
kammerkoncert et eller andet sted

Mvh John

Fra : ASKF

Dato : 24-02-09 09:27

-= JF =- ytrede sig i <5725a$49a2f682$3e3d8c6c$31465@news.arrownet.dk>
med dette:

>Hvis det er for skrapt for dig, kan du vel finde en lille fin
>kammerkoncert et eller andet sted

Hvorfor skulle jeg dog ønske at høre en anden genre, blot fordi jeg ikke
ønsker at få ødelagt min hørelse?

Når der spilles for højt kan man alligevel ikke høre alle nuancerne, så
det er glimrende for dårlige musikere, mens det er en skam at gøre for
gode musikere.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 10:29

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

> Når der spilles for højt kan man alligevel ikke høre alle nuancerne, så
> det er glimrende for dårlige musikere, mens det er en skam at gøre for
> gode musikere.
> --

Det kommer da an på lydanlægget. Jeg har været til koncerter, hvor
lydniveauet har været højt og nuancerne har stået knivskarpt. Du har ret i
at høj lyd kombineret med et dårligere lydanlæg kan være en katastrofe.
Men generelt er rockmusik en energisk musik, der kræver energiudladninger af
et vist niveau for at fungere og her ikke mindst lydmæssigt.

Fra : Max

Dato : 24-02-09 11:27

Hej ASKF

> Når der spilles for højt kan man alligevel ikke høre alle nuancerne,
> så det er glimrende for dårlige musikere, mens det er en skam at gøre
> for gode musikere.

Hvis der spilles højt og rent, ja så skulle der jo ikke mangle noget,
men desværre er meget PA udstyr af tvivlsom karakter og dem der
styrre det har heller ikke altid begreb om vellyd og så er akustikken
på mange spillesteder jo heller ikke værd at skrive hjem om.

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 24-02-09 16:59

Max skrev:

> styrre det har heller ikke altid begreb om vellyd og så er akustikken
> på mange spillesteder jo heller ikke værd at skrive hjem om.

Helt enig!

Jeg har oplevet PFP i Portalen i Greve, og i Amager Bio - og der var
himmelvid forskel til Portalens fordel.

Jeg går ud fra at de har fast lydmand og at de bruger eget anlæg, så jeg
må gå ud fra at Amager Bio ikke er det bedste spillested - omvendt
bliver der spillet rigtigt meget rock i Amager Bio, så måske var jeg
bare uheldig da jeg var der.

Mvh John

Fra : Max

Dato : 24-02-09 17:08

Hej John

> Jeg går ud fra at de har fast lydmand og at de bruger eget anlæg, så
> jeg må gå ud fra at Amager Bio ikke er det bedste spillested - omvendt

Selv faste lydfolk kan være noget sløve i betrækket, jeg har oplevet
f.eks.
Poul McCartney på samme scene to dage i træk, hvor den første dag
ikke var værd at skrive om, men anden dagen virkelig god.

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 24-02-09 16:52

ASKF skrev:

> Hvorfor skulle jeg dog ønske at høre en anden genre, blot fordi jeg ikke
> ønsker at få ødelagt min hørelse?
Læs nu mit svar igen - og læg så mærke til smileyen i slutningen!

Jeg ønsker naturligvis heller ikke at ødelægge min hørelse, men ærligt
talt så tror jeg ikke at man påfører sig nogen hverken varende eller
betydende skade ved at høre et par timers god rock for fuld skrue.

Jeg er med på at man ikke skal opholde sig i 'larmen' til daglig, men
med de et til to koncerter jeg går til om året er risikoen nu nok til at
overkomme.

> Når der spilles for højt kan man alligevel ikke høre alle nuancerne, så
> det er glimrende for dårlige musikere, mens det er en skam at gøre for
> gode musikere.
De er absolut spitzenklasse musikere, og behøver ikke at gemme sig bag
høj lyd, og tro mig - man kan både høre - og mærke - alle nuancer i
lydbilledet... Stor stor vellyd.

Men hver sin lyst!

Mvh John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-02-09 10:59

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> De er absolut spitzenklasse musikere, og behøver ikke at gemme sig bag
> høj lyd, og tro mig - man kan både høre - og mærke - alle nuancer i

Hørelsen tager normalt ikke skade, så længe musikken er ren...

Det er også meget svært at aflive en højttaler med ren musik.

Det er til gengæld let at ødelægge både hørelse og højttalere
med forvrængning.

M.V.H....Benny..

Fra : -= JF =-

Dato : 25-02-09 17:44

Benny Mortensen skrev:

> Hørelsen tager normalt ikke skade, så længe musikken er ren...

Nok en sandhed med modifikationer. Et for højt lydtryk, uanset hvor
rent, vil over tid kunne skade hørelsen. Det er da muligt at det går
hurtigere med forvrænget lyd, men still...

Mvh John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-02-09 12:54

> Nok en sandhed med modifikationer. Et for højt lydtryk, uanset hvor
> rent, vil over tid kunne skade hørelsen. Det er da muligt at det går
> hurtigere med forvrænget lyd, men still...
>
> Mvh John

Du kan hurtigt selv opdage, om det er noget der skader dig.

Nogle højttalere, er behagelig at være i nærheden af, når der spilles
højt...

Andre er ikke.... Mange er direkte ubehagelige at være i nærheden af.

F.eks de Boostere, og Woofere de unge mennesker bruger i deres biler.

Ingen højttalere er bedre til at smadre en hørelse, end netop disse.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 19:29

> Generelt er lydtrykket så koloenormt højt, at man rent faktisk kan *se*
> musikken hvis man har et krus øl i hånden Der er krusninger på
> overfladen! Fedt!

Sådan skal rock sgu være

Fra : -= JF =-

Dato : 23-02-09 20:20

Allan Krautwald skrev:

> Sådan skal rock sgu være

Nemlig ja!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-02-09 02:40

"Alex Linaa" <www.migogmolly.dk> wrote in

> Lige et tip til en turné, som I ikke må snyde jer selv for, hvis I er
> Pink Floyd-fans, nemlig det danske "Pink Floyd Project":
> http://www.pinkfloydproject.dk/koncerter.htm

Har aldrig selv oplevet dem, men hørt fra flere at de er formidable.

Desværre er der tale om en "afskedsturné" Forsangeren holder.

Har bestilt min billet.

Fra : -= JF =-

Dato : 24-02-09 17:10

Kent Oldhøj skrev:

> Desværre er der tale om en "afskedsturné" Forsangeren holder.
AAArgh!! Hvor har du set det?
Synes ikke jeg kan finde det på www.pinkfloydproject.dk

> Har bestilt min billet.
Glæd dig. Det bli'r stort God fornøjelse!!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-02-09 17:51

-= JF =- <invalid@invalid.invalid> wrote in news:ef023$49a41bdc$3e3d8c6c
$26185@news.arrownet.dk:

> AAArgh!! Hvor har du set det?
> Synes ikke jeg kan finde det på www.pinkfloydproject.dk

Fandt det på Amager Bio's hjemmeside:

http://www.amagerbio.dk/?programid=1019

Fra : Michael Lund

Dato : 25-02-09 18:16

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> -= JF =- <invalid@invalid.invalid> wrote in news:ef023$49a41bdc$3e3d8c6c
> $26185@news.arrownet.dk:

> Fandt det på Amager Bio's hjemmeside:
>
> http://www.amagerbio.dk/?programid=1019

Damn! det er jo ikke bare en forsanger - det er jo også selveste "David
Gilmour"
Håber de fortsætter alligevel med en erstatning.

Mic.

Fra : -= JF =-

Dato : 25-02-09 19:21

Michael Lund skrev:

> Håber de fortsætter alligevel med en erstatning.

Det bliver nok svært at finde en med en stemme der ligger så tæt op ad
Gilmours.

Mvh John

Fra : -= JF =-

Dato : 25-02-09 19:19

Kent Oldhøj skrev:

> Fandt det på Amager Bio's hjemmeside:
>
> http://www.amagerbio.dk/?programid=1019

Det er fandeme surt! Hans stemme er ellers lige i skabet!
Stifteren af PFP (mener at han hedder Kurt?) stoppede for et års tid
eller to siden - håber da ikke det erstarten til enden.

Mvh John

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 26-02-09 21:53

I morgen, fredag, er det australske modstykke at finde i Amager Bio...
http://www.amagerbio.dk/?programid=998