Christian Møldrup - tekstkatastrofe
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-09 09:27

Uha uha uha. Sangeren Christian Møldrup er godt nok god til at skrive
tekster der rimer.
Det er ham der synger sammen med Maibritt Post. Her er der lige lidt fra den
sang jeg tror
han brød igennem med. De har lige spillet den i radioen.

CITAT START
For du var så sød mod mig og jeg var dum mod dig.
Nu er det for sent ja - nu er du rejst din vej.
Jeg tænker på tiden du var her hos mig.
Jeg går og ønsker du kommer tilbage til mig.
Ja, jeg går og ønsker du kommer tilbage til mig.
CITAT SLUT

Jeg kan ikke lige finde den på youtube, men der er en anden sang med ham.
Den er lige
så towlig i teksten. Prøv at lytte. Uha uha uha.

http://www.youtube.com/watch?v=GnYg6dRibII

Her er lidt af teksten, uden klip, i ovennævnte sang:
CITAT START
........................ din hverdag i mig,
og jeg køber roser - roser til dig.
Jeg sidder i stuen og tænker på dig
og dine roser gør mig så glad.
Jeg ser dig i solen - du smiler til mig.
Og duften af roser gør mig så glad.
Jeg sidder i solen - og tænker på dig.
Det er som om du er tilbage hos mig.
Du sidder med din hund på din yndlingsplads.
Og den putter sig ind til dig .
Tæt ind til dig.
Du er glad for livet - din familie - og hund.
CITAT SLUT

Det er sateme noget der vil noget. Men hvis han synger om en person som er
død, hvordan kan han så skrive at hun ER glad for livet og hunden og hvad
ved jeg???. Det kan undre lidt.
Jeg synes godt nok, at tekstindholdet skraber bunden. Det er nu ikke noget
der lige pludselig irritererf mig, det har det gjort længe, hver gang de
spiller noget med ham i radioen og det gør de tit.
Det er synd, for han synger jo ellers rigtigt godt. Han trænger dog ekstremt
til noget tekst-assistance. Det andet er direkte pinligt, nærmest en direkte
katastrofe.

Fra : Martin Bak

Dato : 22-02-09 09:58

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
.. Det er nu ikke noget
> der lige pludselig irritererf mig, det har det gjort længe, hver gang de
> spiller noget med ham i radioen og det gør de tit.

Prøv en anden kanal. Eller måske en anden station.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 22:11

> [...]

> der lige pludselig irritererf mig, det har det gjort længe, hver gang de
> spiller noget med ham i radioen og det gør de tit.

Det lyder godt nok som den samme tekstforfatter har været på spil her:

"Jeg ser dig hver eneste dag på mit job,
Er vild med dit gode humør
Og får jeg et smil, gi'r mit hjerte et hop,
Jeg føler, det' li' før jeg dør

Jeg indrømmer blankt, jeg bli'r gloende hed,
Når du er i nærhed'n af mig
Der' nok et par ting, som du slet ikke ved
Gad vidst, hvad der rør' sig i dig...

Hvis jeg gi'r dig et knus, før du går,
Får jeg så ét igen?
Ja, fortæl mig, hvad du tænker
Og hvor du vil hen
Hvis jeg gi'r dig et knus, før du går,
Bli'r du så glad for mig?
Eller bli'r du sur og mopset
Hvad sker der med dig?"

Gæt selv hvem der er ophavsmand til den gang barnlige pladder

Fra : Hauge

Dato : 22-02-09 22:15

Alex Linaa wrote:
> Gæt selv hvem der er ophavsmand til den gang barnlige pladder

Fniz

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-02-09 23:12

"Alex Linaa" <www.migogmolly.dk> skrev i meddelelsen

> Gæt selv hvem der er ophavsmand til den gang barnlige pladder

ALEX LINÅ

Fra : Martin Bak

Dato : 23-02-09 23:36

"Alex Linaa" <www.migogmolly.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad sker der med dig?"
>
> Gæt selv hvem der er ophavsmand til den gang barnlige pladder

Jeg måtte spørge Google. Udfra dit indlæg troede jeg et splitsekund at vores
egen Åge havde forsøgt sig udi digtningen. Det var heldigvis ikke sådan.
Googles svar overraskede mig ikke, jeg følte mig nærmest lettet.

--
Martin
www.martinbak.dk/