Sejle til Prag
Fra : HHH

Dato : 23-02-09 14:27

Nogen der ved om man kan, eller har prøvet at sejle til Prag via
Elben??

v.h.
HHH

Husk Boatshow Fredericia !!!

Fra : claus b.p.

Dato : 26-02-09 15:38

"HHH" <h.h.honore@gmail.com> skrev i en meddelelse
Nogen der ved om man kan, eller har prøvet at sejle til Prag via
Elben??

Jeg har kun prøvet Elben næsten til Berlin, men på kortet er resten af vejen
(vandet) til Prag da fin, stor og bred. Kræver kanalbevis (CEVNI) og
forsikring (Ikke alle forsikringer dækker syd for en vis breddegrad.). Jeg
har en ældre udgave af "Information über Bundeswasserstrassen und Hinweise
für die sportschifffahrt" hvor Elben er vist som en god transportvej helt
til Prag, (og længere), men der er ikke noget om regler på den Tjekkiske
side. Ved ikke om der er regler for at sejle i Tjekkiet. Men det burde være
uproblematisk...

Mvh. Claus

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 01-03-09 07:53

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Elben??
>
> Kræver kanalbevis (CEVNI) og forsikring (Ikke alle forsikringer dækker syd

Her er en vejledning til CEVNI på dansk
http://www.kb-kbh.dk/shipslib/literatur/cevni_regler_.pdf

Fra : HHH

Dato : 02-03-09 09:08

Tak for svarene.
Vi er ved at lade op, og så småt planlægge. Vi lægger fra kaj i 2012
med kurs mod ???. Det er meningen vi vil bruge et par år på at
udforske Europa på de indre vandveje inden vi går ud i Middelhavet, på
med masterne og så kurs mod det Græske Øhav bl.a. for at nyde
pensionsalderen her så længe helbredet holder. Vi glæder os allerede
helt vildt.
v.h.
Hans Henrik

Fra : SørenH

Dato : 02-03-09 18:42

HHH skrev:
> [...]
> med masterne og så kurs mod det Græske Øhav bl.a. for at nyde
> pensionsalderen her så længe helbredet holder. Vi glæder os allerede

Held og lykke med projektet Hans Henrik!
Jeg kan kun bekræfte at der er helt vidunderligt på de mellemeuropæiske
vandveje, og selv gamle sejl-fanatikere som undertegnede kan få nogle
helt nye og anderledes aspekter af sejlads føjet til oplevelsesregisteret.
Det eneste jeg aldrig har forstået er, hvorfor der er så få danskere
dernede, - i 2008 så vi ialt 3 både med dannebrog!!
Du er velkommen til at skrive direkte, nu eller siden, hvis der er noget
jeg/vi kan hjælpe med af praktiske tips og ideer!
Mvh
SørenH
s/y Marie af Næstved
- i vinterhi på Yonne-floden.