anti-skrid underlag
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 22:02

Den tyske båd jeg sejlede med havde noget væsentligt bedre anti-skrid
underlag end det vi køber i danmark via fx
http://www.n-u.dk/product.asp?product=15106.

De havde købt det i et stort stykke i en bådudstyrsbutik i Australien. Det
var tykkere, mere svampet og virkeligt godt.

Jeg har lagt et billede af det (inkl et par zoom-in's) på:
http://www.maximalt.dk/ng/underlag.htm

Nogen der har set det til salg i Danmark eller på en web-shop der vil sende
til danmark ? Jeg kender ikke rigtigt nogen australske web-shops, men de må
de jo have. der er jo langt til alt dernede .....

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : SørenH

Dato : 22-02-09 22:13

Bjarke M. Christensen skrev:
> [...]
> sende til danmark ? Jeg kender ikke rigtigt nogen australske web-shops,
> men de må de jo have. der er jo langt til alt dernede .....

Hej Bjarke, - og velkommen hjem til kulden.
Det du viser er klart pænere end det hvide/sorte/blå vi kender allerede,
men jeg syns faktisk det er rigtig godt, og jeg tror ikke det australske
kan holde meget bedre end de ca 45 grader det danske kan ?!
Nummeret bedre må være elefantbussemænd, men det stads kistrer altså for
godt!
mvh
SørenH
s/y Marie af Næstved

PS hvor er sauerkrauten ??

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 22:23

Tak. Det var lige et dyk på 40-45 grader..... jeg ryster stadig ....

Det var klart bedre. Vi have begge dele på skibet og der var ingen tvivl om
at det australske var bedre. Der var flere situationer
(atlanterhavsdynninger) hvor tingene gled på det "almindelige" men stod
klippefast på det grå.

Og så er det iøvrigt en super ide at have en hel "dug" af det. Bordet så
altid pænt ud når det var dækket. og der var aldrig noget der stod uden for
dugen.

Der var kun sauerkraut-agtige retter når skipper (sjældent) kokkererede.
Vores østigske ven lavede super mad. Og specielt var den friske tun på
billedet i top klasse !! Jeg havde håbet på at smide et par kg på turen,
men den gik ikke .....

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Harding Larsen

Dato : 23-02-09 13:11

Hej Bjarke,

Jeg har købt noget tilsvarende i vores lokale tæppeforretning
der sælge det som underlag for ægte tæpper.
Det er ganske vist i en gullig farve.
Jeg bruger også et stykke til at lægge på dinette-bordet når det
er nedsænket inden hynden lægges på.
Hynden flytter sig ikke selvom man pludseligt bliver sat ned når
båden får en overhaling.

Mvh/Harding

Bjarke M. Christensen <Bjarkegrevestranddk> (snabel-a) (punkt)

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 22:27

Super tip. Jeg besøger et par forretninger og "føler" på varene ....

Tak

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

"Harding Larsen (slet CF9N0)" <harding@CF9N0larsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:12353915180.9461250915551@dtext.news.tele.dk...

Fra : Lars Løth

Dato : 24-02-09 04:11

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:49a1bd3e$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> sende til danmark ? Jeg kender ikke rigtigt nogen australske web-shops,
> men de må de jo have. der er jo langt til alt dernede .....

Hej Bjarke,

Min gamle far havde flere forskellige typer på sine skibe. Han er ret sikker
på at de var købt ved fiskernes indkøbsforening, nu tror jeg ikke det
eksisterer mere, men det betyder altså at produktet har eksisteret i DK i en
del år.

De havde forskellige størrelser og tykkelser alt efter hvad de skulle bruges
til, i kabyssen lå oftest en hel dug der minder meget om den på billedet
her. På kortbordet et andet, og på kompasset et lille tyndt stykke, af en
noget tyndere kvalitet, til min fars kaffekop.

Held og lykke med jagten,

Venligst

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 21:40

Godt tip. foreningen findes stadig, men i en noget "lukningstruet" version,
der kun har tøj.

Hvor køber fiskere ind nu om dage ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Lars Løth

Dato : 26-02-09 19:56

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:49a5ac8d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Godt tip. foreningen findes stadig, men i en noget "lukningstruet"
> [...]

Hej,

Godt spørgsmål, min gamle far er stoppet for mange år siden, og jeg har
faktisk ikke fulgt med i fiskerverdenen siden.

Men der eksisterer stadig indkøbs og provianterings virksomheder, ellers har
sejlmagerne og vodbinderne næsten alt hvad de bruger i hverdagen.

Og nu jeg tænker over det, så tror jeg faktisk godt at sejlmagere kan have
skridduge, altså hvis du spørger en af dem der er i fiskerbyerne. Cold sejl
i Hirtshals kan måske hjælpe? Men det er et vildt gæt, under alle
omstændigheder ved de sikkert, hvor det kan findes.

Mvh

Lars

Fra : Henning

Dato : 27-02-09 14:10

I Århus er sket flg. - citat fra www.afi.dk:

"AFI Marine A/S er en nystiftet virksomhed dannet ved sammenlægningen af AFI
Marine ved Hans V. Jensen og Marselis bådudstyr ved brødrene Mogens og
Torben Holm.
Selv om vi er nystiftede så har vi dybe rødder. AFI er en sammentrækning af
Aarhus Fiskernes Indkøbsforening som blev stiftet i 1948 og siden da altid
har været at finde på Århus Havn."

De har en stand på Fredericiaudstillingen.

mvh Henning

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:49a5ac8d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...