Høvelte kaserne
Fra : Søren

Dato : 23-02-09 20:16

Er der nogen, der ved om det er muligt at komme ind og se Høvelte kaserne?
Min gamle far var soldat der i 1947 og til sommer planlægger vi en tur her
fra det mørke Jylland. Det kunne være sjovt for ham måske at gense noget af
kasernen.

-Søren

Fra : Ivar

Dato : 23-02-09 21:18

Søren skrev:

> Er der nogen, der ved om det er muligt at komme ind og se Høvelte kaserne?

Det ville ikke være i militærets ånd.

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 22:30

> [...]
> fra det mørke Jylland. Det kunne være sjovt for ham måske at gense noget

I følge Wikipedia er Høvelte en åben kasserne

http://da.wikipedia.org/wiki/H%C3%B8velte_Kaserne

Ring evt. til dem og forhør dig her:

Den kongelige Livgarde
Garderkasernen Høvelte
Høveltevej 117
Postboks 500
3460 Birkerød 4599 4000
4599 4979 (fax) forsvaret.dk/lg
lg@mil.dk

Fra : jk

Dato : 24-02-09 10:39

On Mon, 23 Feb 2009 20:16:14 +0100, "Søren" <sofuss@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>fra det mørke Jylland. Det kunne være sjovt for ham måske at gense noget af

Skal lige minde om, at det er et blodplettet sted, sådan omtrent. Der
var tyske flygtninge efter krigen, og de fik ikke ret meget mad. Så de
døde faktisk af sult, og der er en kirkegård for dem i Høvelte.
Tyskerhadet gav sig udslag i nogle beskæmmende begivenheder, og det
samme skete på Nordisk Kollegium på Østerbro.

mvh

John

Fra : alexbo

Dato : 24-02-09 23:50

"jk" skrev

> Skal lige minde om, at det er et blodplettet sted, sådan omtrent. Der
> var tyske flygtninge efter krigen, og de fik ikke ret meget mad. Så de
> døde faktisk af sult, og der er en kirkegård for dem i Høvelte.

Så er den godt gemt.
Jeg så i hvert fald ikke noget til den i det års tid jeg var der.
Om flygtningene blev sultet ihjel, eller om de måske ikke var helt friske da
de ankom, er svært at afgøre nu 60 år efter.
Men de der døde dagen efter ankomsten har næppe haft det godt da de kom,
måske har vilkårene i det østlige tyskland ikke været optimale i de sidste
krigsår.

http://www.lafak.dk/index.asp?DocumentID=184&SubID=405

mvh
Alex Christensen