Kogeapparat / kogeplade.
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-02-09 21:59

Findes der stadig kogeapparater med 3 eller 4 blus (masseplader) ser ud
som det er de øverste ti cm der er skåret af et almindeligt komfur.
- Sorry men jeg ved ikke hvad de hedder...

Det er en lukket kasse beregnet til at bygge ned i en forsænkning i
køkkenbordet og det var ret moderne for 30 - 40 år siden inden de
kogeplader der bare skal sænkes ned i et hul skåret i bordpladen vandt frem.

Vi havde sådan en kogeplade i familien da jeg var teenager og jeg
skaffede senere nye masseplader og kontakter til den ved flere
lejligheder når de gik i udu. Det var fra en fabrik der hed Voss.

Idag har jeg har ægtepar der er midt i 80'erne i bekendtskabskredsen der
har sådan en kogeplade der er kassabel - men da konen der bruger det er
næsten blind skal vi gerne have fundet noget der er ligesådan sådan at
hun har føling med det, om det er brugt eller nyt betyder mindre da den
forventede brugstid formentlig bliver en ret begrænset årrække.
Netop fordi hun skal have føling med hvor hun sætter gryderne kan
moderne glas-keramiske kogeplader ikke bruges.

Kan disse kogeapparater stadig fås? - Evt hvor.

/Lars

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-02-09 23:12

Hej!

Lars Peter Larsen wrote:
> Findes der stadig kogeapparater med 3 eller 4 blus (masseplader) ser ud
> som det er de øverste ti cm der er skåret af et almindeligt komfur.
> - Sorry men jeg ved ikke hvad de hedder...

Bl.a. Ikea har da en indbygnings-kogeplade med alm. drejeknapper og
"metalplade zoner". Koster ikke alverden (500,- sidst jeg kiggede).

Den må kun da kunne få lidt føling med - bare hun holder nallerne væk
fra pladerne lige efter brug :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars

Dato : 23-02-09 23:16

Lars Peter Larsen skrev:
> [...]
> moderne glas-keramiske kogeplader ikke bruges.
>
> Kan disse kogeapparater stadig fås? - Evt hvor.

I nærmest enhver hårdehvidevare-biks - har de det ikke hjemme, kan de
skaffe det. Det hedder en bordkogeplade eller en el-kogeplade. Fås både
med 1, 2 og 4 kogeplader.

http://www.el-forretningen.dk/shop/bordkomfur-voss-bem-2237p.html

http://www.campingpriser.dk/shop/el-kogeplade-230-v-1489p.html

Du kan sikkert finde en del brugte i Den Blå Avis o.lign.

Fra : Elmand

Dato : 24-02-09 09:25

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:49a30e14$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> glas-keramiske kogeplader ikke bruges.
>
> Kan disse kogeapparater stadig fås? - Evt hvor.

Det er intet problem at købe nye plader eller omskiftere til bordkomfuret.
eller ( nu får jeg nok øretæver - og jeg har aldrig gjort det før) jeg har en
hyldeveteran
VOSS med 4 plader ,omskiftere + en stikkontakt i fronten. Den ligner de 10
øverste
cm af et standard komfur. 800 kr.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne
2730 Herlev

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 24-02-09 16:18

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
meddelelsen news:49a30e14$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> forventede brugstid formentlig bliver en ret begrænset årrække.
> Netop fordi hun skal have føling med hvor hun sætter gryderne kan moderne

Hvorfor ikke bare skifte pladerne ud på det gamle komfur som jeg vil kalde
det?
Så er alt jo stadigt som hun kender det og det er helt enkelt at skifte
kogeplader.

Steen.

Fra : Claus

Dato : 24-02-09 16:34

Hejsa,

> [...]
> det?
> Så er alt jo stadigt som hun kender det og det er helt enkelt at skifte

Den løsning vil jeg også helt klart foreslå, hvis det kun er masseplader
og/eller omskiftere der defekt.
En masseplade (14,5cm eller 18cm) koster ~200 dkr - husk at kontrollere den
korrekte kanthøjde (4/8mm).

BTW,

Hedder sådan et bordkomfur ikke en Dropinette?

/Claus

Fra : Elmand

Dato : 24-02-09 17:26

"Claus" <absolutly.f@ke.moc> skrev i en meddelelse
> [...]
> korrekte kanthøjde (4/8mm).
>

> BTW,
>
> Hedder sådan et bordkomfur ikke en Dropinette?

Det må hedde et bordkomfur. Dropinette er nedskåret i bordplade og uden
omskiftere.

Både Claus og Steen Jacobsen anbefaler at skifte pladerne , da det er let.-
Det er helt korrekt, men der står altså " et meget billigt" tilbud i en tråd
længere
nede. En hel ny - samme model og billigere end at sætte nye plader i den
gamle-det
tager 5 min at skifte.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Carsten

Dato : 24-02-09 18:22

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> wrote in message
> Findes der stadig kogeapparater med 3 eller 4 blus (masseplader) ser ud
> som det er de øverste ti cm der er skåret af et almindeligt komfur.
> - Sorry men jeg ved ikke hvad de hedder...

Er det sådan en fætter her ?

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_09/OFF01.SHTML

Fra : Elmand

Dato : 24-02-09 18:59

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> wrote in message
>
> Er det sådan en fætter her ?
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_09/OFF01.SHTML
Nej - Tænk dig et ganske alm . hvidt Voss komfur med 4 plader og en ovn i
front.
Komfuret er så skåret over ca 10 cm under kogepladerne.
Køkkenerne med den type komfur var monteret med en bordplade der var forsænket
ca 10 cm på det stykke hvor bordkomfuret skulle være.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 24-02-09 22:36

Elmand wrote:
> [...]
> Køkkenerne med den type komfur var monteret med en bordplade der var forsænket
> ca 10 cm på det stykke hvor bordkomfuret skulle være.

Hej Elmand,

Du har ret, det er nemlig sådan en tingest..
http://www.el-forretningen.dk/shop/bordkomfur-voss-bem-2237p.html

Jeg har endnu ikke selv set bordkomfuret men fik at vide at chassis'et
er så rustent (forstå det hvem der kan - det plejer at være fedtet
ubeskriveligt ind) at det ville være vanskeligt at skille ad og samle.
Derfor jagten på et nyt.

Jeg takker for hjælpen og giver linket videre.

/Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-09 05:54

On Feb 24, 10:36 pm, Lars Peter Larsen
> [...]
> Derfor jagten på et nyt.
>
> Jeg takker for hjælpen og giver linket videre.

Næsten sådan et vi har til overs, dog er det vi har med med
glaskeramiske plader og den ene med dobbelt kogezone.

Det er dette:
http://www.el-forretningen.dk/shop/bordkomfur-voss-bek-2238p.html

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-02-09 16:18

Jeg har prøvet at skrive til dig uden held. Har du en valid mail?

Steen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-09 02:24

On Feb 25, 4:17 pm, "Steen Jakobsen" <in...@post.dk> wrote:
> Jeg har prøvet at skrive til dig uden held. Har du en valid mail?

ja da

Mit fornavn @ nul et to punktum dk (nul et to skal være tal)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-09 05:49

On Feb 23, 9:59 pm, Lars Peter Larsen
> [...]
> Netop fordi hun skal have føling med hvor hun sætter gryderne kan
> moderne glas-keramiske kogeplader ikke bruges.

Vi har faktisk lige fået sådan et fra Voss, med glaskeramiske
kogeplader til overs.
incl. matchende indbygningsovn.
Alle dele i hvid.