"skåne hjørner" til udvendige hø
Fra : Optimus Prime

Dato : 23-02-09 08:39

Det mit badeværelse er lidt "sjovt" i faconen, har det resulteret i
flere tilfælde af udvendige hjørner - disse har fået de respektive fuger
osv, men her 1½ år efter kan jeg godt se lidt øget slidtage på disse og
overvejet hvad der kan gøres.

Har fået den ide at man kunne sætte skånerhjørner på som man ser det fx
i industrien, hvor man kører med maskiner osv...

Blot leder jeg efter en mere "boligvenlig" udgave - fx i børstet stål og
10mm kant på hver side af hjørnet...

Findes det - og hvis ja, hvor finder man dem?

Fra : Lars

Dato : 23-02-09 12:10

http://www.mosaikhjornet.dk/Default.aspx?tabid=159

Fra : Optimus Prime

Dato : 24-02-09 08:42

Lars skrev:
> http://www.mosaikhjornet.dk/Default.aspx?tabid=159

Vi nærmer os:
http://www.mosaikhjornet.dk/Default.aspx?tabid=159&ctl=View&mid=601&ItemID=241
- jeg skulle bare bruge nogen knapt så voldsomme... fx 10x10 eller 15x10

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-09 09:15

On 23 Feb., 12:09, Lars <jub...@yahoo.dk> wrote:

> http://www.mosaikhjornet.dk/Default.aspx?tabid=159

Haha hold da op nogle opsatte billeder.....
http://www.mosaikhjornet.dk/Default.aspx?tabid=159&ctl=View&mid=600&ItemID=252

Helt lige mørtelfuger, Tømreblyanten nyspidset uden at være brugt,
helt ny tommelstok uden mørtel på, helt rene kontorfingre uden mørtel
på hænderne... Hvem fanden arbejder med at sætte fliser op på den
måde?

Men ud over det, så kan man tit få hjørnekanter hos større flise/kline
inportører godtnok skal det jo nok bygges ned sammen med klinkerne.

Fra : Armand

Dato : 24-02-09 17:37

Optimus Prime skrev:
> [...]
> 10mm kant på hver side af hjørnet...
>
> Findes det - og hvis ja, hvor finder man dem?

Hos nærmeste smed - Efter mål!

--
Armand.