Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
telezoom til D40
Fra : Ole Larsen

Dato : 22-02-09 10:30

Chefen er stadig nærmest euforisk over hendes D40 m. 18-70´eren
og meget forståeligt - den tegner såå godt, hun må have fået et særdeles
godt eksemplar. Nu vil hun gerne have en længere brændvidde til en
fornuftig pris, eks deres
Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor
Jeg ved ikke en disse om tele-området, men det er der andre der gør -
er nævnte umagen værd, sammenlignet med en god 18-70 eller er der et
bedre bud i tilnærmelsesvis samme prisramme.
PFT
http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-02-09 22:04

> [...]
> Jeg ved ikke en disse om tele-området, men det er der andre der gør -
> er nævnte umagen værd, sammenlignet med en god 18-70 eller er der et bedre

Hej Ole

70-300 VR fra Nikon er rigtig god, jeg ville ikke tænke mig om 2 gange før
jeg anbefalede hende dén. Den er som skabt til hendes kit-objektiv, og
stabiliseringen virker fint.

Anmeldelser:
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=315&sort=7&cat=28&page=2

Skal det være billigere kan hun jo vælge Nikons 55-200mm VR, men den er lidt
ringere, men også en del billigere :)

Mvh Anders

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-02-09 15:53

Anders Houmark skrev:

> [...]
>

> Skal det være billigere kan hun jo vælge Nikons 55-200mm VR, men den er lidt

Tak for det - din anbefaling og link til photozone givet videre

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-03-09 10:21

Anders Houmark skrev:
> [...]
>

> Skal det være billigere kan hun jo vælge Nikons 55-200mm VR, men den er lidt

Og du har ret, har jeg kunnet konstatere. Det tegner overraskende fint
også på 300 mm. VR virker fremragende, men focusering er lidt usikker i
svagt lys - som man vel kunne forvente. Min konklusion er at det er
et til prisen fremragende obj., jeg sagtens selv kunne leve fint med om
jeg havde brug for brænvidden.

http://olelarsen.eu/84/index.html