et lille jubilæum er nået
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 23:59

At tænke sig ....... i dag blev så dagen hvor den kære færge rundede
100.000km for fjerde gang ;)

og den holder stadig et flot snit - Vejle tur/retur ~ 11.3 km/l

jamen, jamen .... Den når sgu' den halve million !
--
Jan_stevns

Fra : Martin Bak

Dato : 24-02-09 00:20

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> og den holder stadig et flot snit - Vejle tur/retur ~ 11.3 km/l
>
> jamen, jamen .... Den når sgu' den halve million !

Det er der jo noget der tyder på. Det er ædelt af dig, at du ikke sender den
videre til en eller anden sagesløs stakkel

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 07:28

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

>Det er der jo noget der tyder på. Det er ædelt af dig, at du ikke sender den
>videre til en eller anden sagesløs stakkel

tjaehh - det vil da være totalt godnat at skille sig af med den -
omend en eventuel "overtager" næppe vil være i kategorien stakkel -
det er jo en Fordvogn, af de bedre.

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 24-02-09 01:36

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> At tænke sig ....... i dag blev så dagen hvor den kære færge rundede
> 100.000km for fjerde gang ;)

Af hjertet tillykke.

Jeg er så 70.000 km bagud.

> og den holder stadig et flot snit - Vejle tur/retur ~ 11.3 km/l

Min holder også fint de 7 km/l i bykørsel.

> jamen, jamen .... Den når sgu' den halve million !

Det er jeg sikker på.

Hvor gammel er potten efterhånden blevet ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 07:17

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Af hjertet tillykke.

tak skal du have.

>Hvor gammel er potten efterhånden blevet ?

den er fra 93'

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 24-02-09 09:46

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> den er fra 93'

Så har den ikke kørt så meget i gennemsnit.

Min er jo fra 99'

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 21:28

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> tak skal du have.

> den er fra 93'

Den er jo nærmest ny.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 24-02-09 06:22

On 24 Feb., 00:20, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Det er der jo noget der tyder på. Det er ædelt af dig, at du ikke sender den
> videre til en eller anden sagesløs stakkel

Nu ved jeg ikke hvilken Ford du har, men med 11-12 km/l og alderen er
det en Mondeo eller Sierra. De krydsede jo i 1993 (svjh). Den byrde
også kunne runde 600 kkm. Min gamle Corolla 1,3 rundede en halv mill
inden den blev for lille, og ham der købte den satte ny
bundkarspakning i og så holdt den op med at bruge olie.

Rolig jeg har selv en deo fra 1996.

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 14:45

hojvaelde@gmail.com skrev :

>Nu ved jeg ikke hvilken Ford du har, men med 11-12 km/l og alderen er
>det en Mondeo eller Sierra.

Det er hverken eller - det er en Scorpio 2.9i v6 aut.

--
Jan_stevns

Fra : ShutEye

Dato : 24-02-09 18:17

> Det er hverken eller - det er en Scorpio 2.9i v6 aut.

Man kan vel ikke just kalde den benzinøkonomisk, men for den størrelse motor
og bil + aut. er det da helt pænt.
Og det der afskrivning de andre stakler med nye, fine biler snakker om, hva'
er det? :)

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 19:03

"ShutEye" <no@no.no> skrev :

>Og det der afskrivning de andre stakler med nye, fine biler snakker om, hva'
>er det? :)

der er ingen afskrivning, kun almen pleje, og de normale udgifter -
selvom den er meget sparsom med at kræve stumper

--
Jan_stevns

Fra : ShutEye

Dato : 24-02-09 23:13

> der er ingen afskrivning, kun almen pleje, og de normale udgifter -
> selvom den er meget sparsom med at kræve stumper

Præcis :)
Ejer selv en ældre, betalt-for-længe-siden Honda, og skruer selv på den.
Billigere bliver det nok ikke at holde bil ...

Fra : apollo14

Dato : 24-02-09 14:56

jan_stevns skrev:
> [...]
>
> og den holder stadig et flot snit - Vejle tur/retur ~ 11.3 km/l
>
> jamen, jamen .... Den når sgu' den halve million !
Jamen så var det ikke den der stod ved Kinnarps i sidste uge kan jeg
regne ud ;)

Den så mig også noget forladt ud, nu hvor den havde mistet medaljerne.

Fra : oz3bto

Dato : 24-02-09 17:43

> [...]
>
> og den holder stadig et flot snit - Vejle tur/retur ~ 11.3 km/l
>
> jamen, jamen .... Den når sgu' den halve million !

Jamen så må den da snart være kørt til

Sidste sierra vi havde døde selve bilen før motoren.. kasseret pga
gennnemtæring flere steder
Forsøgte ihærdigt at slå motoren ihjel over 2 år hvilket ikke lykkedes
I de 2 år kørte vi knapt 100.000km i den og den fik ikke et enste service i
den tid vi havde den .. fik bare en bette sjat olie når den begyndte at
klapre for meget (Yes olielampen lyste 3-4 gange i den tid vi havde den)

Min nevø fik bilen til markracer da den blev kasseret.. Han fik kørt en hel
del i den sommeren igennem.. Bilens endelige død blev da bagtøjet blev
rykket af under endnu en tur om på taget

pga. kun 5 tal er antallet af km ukendt dog ved vi at den passerede 00000
menes vi havde den og den gamle ejer havde også oplevet dette. Han mente
yderligere at før han fik den havde den også været i 00000 da den havde
meget lavt km tal da han købte den

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 21:33

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> klapre for meget (Yes olielampen lyste 3-4 gange i den tid vi havde den)

Hvilken service er der tale om ?
Jeg smider også kun en sjat olie
på min al efter samvittigheden (paraplyerne
HAR set bedre dage men går alligevel 10-11 km/ltr.)
og olielampen har også lyst en 2-3 gange ved lidt
for hurtig rundkørsel-kørsel.

> Min nevø fik bilen til markracer da den blev kasseret.. Han fik kørt en
> hel del i den sommeren igennem.. Bilens endelige død blev da bagtøjet blev
> rykket af under endnu en tur om på taget

De er herresolide.
Kan man også fornemme, når man
ser al hærgen Kr. Himmelfartsdag i Karup.
BMW 320'erne koger af lyst, andre smadrer
drivaksler, gearkasse mv.
Sierra'erne står bare og tøffer stille
og roligt i 'pitten' mellem omgangene
i arenaen - upåvirkede. Se, dêt sejt,
og iøvrigt ligemeget, om det er en 1.6
eller 2.0 V6'er. De gør arbejdet - færdigt.

Jeg ved min har været forbi 00000
4 gange.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 24-02-09 10:36

On 24 Feb., 14:44, jan_stevns wrote:

> Det er hverken eller -  det er en Scorpio 2.9i v6 aut.

Hvordan får du en 2,9 l motor til at gå 11-12. Min 1,8 deo går 11-12.

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 19:01

hojvaelde@gmail.com skrev :

>Hvordan får du en 2,9 l motor til at gå 11-12. Min 1,8 deo går 11-12.

Åbenbart ved at holde bilen iorden og køre pænt, uden det er helt
morfar kørsel.

ok, jeg kører mere 100 på motorvejen, end jeg kører 130 - jeg kommer
jo frem alligevel, så hvorfor pokker fråse ?

Jeg kører for det meste lange ture, så bilen bliver gennemvarm hver
gang, og da jeg har holdt bensinregnskab, for ihvertfald de sidste
275.000km, har jeg fulgt den ganske nøje

Brormanden havde også en Scorpio, samme model/version, dog en 92'er
der også gik rigtigt pænt på literen

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-02-09 17:28

On Tue, 24 Feb 2009 09:36:25 -0800 (PST), hojvaelde@gmail.com wrote:

>Hvordan får du en 2,9 l motor til at gå 11-12. Min 1,8 deo går 11-12.

Min Mondeo 3.0 kører omkring det samme - og jeg kører nærmere 150 på
motorvejen end de 100.

Fly

Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-02-09 18:45

On Mon, 23 Feb 2009 23:59:15 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>
>og den holder stadig et flot snit - Vejle tur/retur ~ 11.3 km/l
>
>jamen, jamen .... Den når sgu' den halve million !

Jamen - jamen - flot gået af den gamle "kasse". Puntoen er kun
halvvejs til dit tal - så der er nogle ture til Hørsholm endnu ))

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 24-02-09 12:08

On 24 Feb., 19:00, jan_stevns wrote:

> [...]
> 275.000km, har jeg fulgt den ganske nøje
>
> Brormanden havde også en Scorpio, samme model/version, dog en 92'er

Må man spørge om hvem der har lavet motoren i Scorpioen. I Deoen er
der en zetec og de har ry for at være tørstige.

Benny

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-02-09 17:27

On Tue, 24 Feb 2009 11:07:36 -0800 (PST), hojvaelde@gmail.com wrote:

>Må man spørge om hvem der har lavet motoren i Scorpioen. I Deoen er
>der en zetec og de har ry for at være tørstige.

Få fat i en Scorpio og den laver olien til din Mondeo. Så slipper du
for den udgift.

Fly

Fra : Claus Frørup

Dato : 25-02-09 19:39

Isang tao pinangalanan, Fly Christensen nagsulat:

AAAAAARGGHHHHHHHHHHHhhhhhhhhhh.....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-09 19:06

<hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Må man spørge om hvem der har lavet motoren i Scorpioen.

Det er en ren Ford maskine.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 21:25

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> At tænke sig ....... i dag blev så dagen hvor den kære færge rundede
> 100.000km for fjerde gang ;)

Er jeg nået til + 5.500.

> og den holder stadig et flot snit - Vejle tur/retur ~ 11.3 km/l

Gør min cirka også.

> jamen, jamen .... Den når sgu' den halve million !

Min blev synet i onsdag uden den mindste
(negative) anmærkning.

Dejligt når det virker - altid.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-09 19:09

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> At tænke sig ....... i dag blev så dagen hvor den kære færge rundede
> 100.000km for fjerde gang ;)

Ja så har jeg laaaang vej endnu, med min, den har kun lige rundet de 290000.

> og den holder stadig et flot snit - Vejle tur/retur ~ 11.3 km/l

Nu har jeg ikke målt min for nyligt, men jeg tror ikke den kommer meget over
de 8-9 km/l i snit, med den kørsel jeg har nu.
Men det betyder så heller ikke det store, da jeg kun tanker ca. hver anden
måned alligevel

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 25-02-09 11:28

On 25 Feb., 17:28, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> Min Mondeo 3.0 kører omkring det samme - og jeg kører nærmere 150 på
> motorvejen end de 100.

Jamen er 3.0 motoren ikke også en Ford motor. Hvilken tilknytning har
Zetec egentlig til Ford. Datter selskab, delvist ejet eller eksternt
firma?

Benny

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-09 19:40

> Jamen er 3.0 motoren ikke også en Ford motor. Hvilken tilknytning har
> Zetec egentlig til Ford. Datter selskab, delvist ejet eller eksternt
> firma?

Zetec er vist bare navnet på motoren, det er en ren Ford maskine/udvikling.
Ligesom andre af deres motorer kaldes f.eks. Pinto, Kent, Valencia osv.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport