Skal GM holde ophørs-udsalg? (Opel)
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-02-09 21:46

Så lige denne her om krise i Opel:

http://ing.dk/artikel/96432-opels-pengekasse-tom-til-sommer

Lyder ikke for godt

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i

Fra : Ivar

Dato : 23-02-09 22:00

Uffe Bærentsen skrev:

> Så lige denne her om krise i Opel:

> http://ing.dk/artikel/96432-opels-pengekasse-tom-til-sommer

Hvad med Vauxhall og Holden? De kan ikke meget uden Opel.

Ivar Magnusson

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 23-02-09 14:50

On 23 Feb., 21:46, "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SP...@hotmail.com>
wrote:
> Så lige denne her om krise i Opel:
>
> http://ing.dk/artikel/96432-opels-pengekasse-tom-til-sommer

Hvis at GM vil have statsmidler fra den amerikanske regering skal alle
udenlandske datterselskaber frasælges.

Benny

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-09 23:12

wrote:

> Hvis at GM vil have statsmidler fra den amerikanske regering skal alle
> udenlandske datterselskaber frasælges.
>
> Benny

Øøøhh, hvor har du hørt det?

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus G.

Dato : 23-02-09 23:35

> Øøøhh, hvor har du hørt det?
Personligt vil jeg synes at det giver mest mening ihvertfald...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-09 23:39

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Personligt vil jeg synes at det giver mest mening ihvertfald...

Nu lyder udsagnet som et faktum - ikke gætterier. Derfor undres jeg.

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus G.

Dato : 23-02-09 23:51

> Nu lyder udsagnet som et faktum - ikke gætterier. Derfor undres jeg.
Det har du ret i. Og jeg har heller ikke hørt det før. Men mon ikke at
manden forklare sig engang i morgen? :)

Fra : Armand

Dato : 23-02-09 23:45

Uffe Bærentsen skrev:
> Så lige denne her om krise i Opel:
>
> http://ing.dk/artikel/96432-opels-pengekasse-tom-til-sommer
>
> Lyder ikke for godt

"Ifølge Politiken var 2008 ellers et godt år for Opel og engelske
Vauxhall. Tilsammen solgte de næsten 1,5 millioner biler med stor
fremgang på de østeuropæiske og russiske markeder." - Kan jeg ikke få
til at hænge sammen med det tidligere nævnte faktum at Opel stod med ca
30% overproduktion ved årets udgang !?

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-09 16:55

> [...]
> på de østeuropæiske og russiske markeder." - Kan jeg ikke få til at hænge
> sammen med det tidligere nævnte faktum at Opel stod med ca 30%

Det kan da sagtens hænge sammen! De har solgt 1,5 mio biler, men produceret
1,5 mio + 30%....

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 24-02-09 19:38

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan da sagtens hænge sammen! De har solgt 1,5 mio biler, men
> produceret 1,5 mio + 30%....

noget af problemet ligger i at f.eks i tyskland er det SVÆRT at afskedige
medarbejdere, det er overhovedet ikke som i danmark at man bare kan tilpasse
antallet af medarbejdere til efterspørgslen, derfor tvinges virksomheder
lettere til at overproducere, da folk jo skal lave noget, når de får løn.

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 24-02-09 20:12

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan da sagtens hænge sammen! De har solgt 1,5 mio biler, men
> produceret 1,5 mio + 30%....

Det var såmænd mere "godt år" jeg ikke kunne få til at matche!

Når bilfabrikkerne hyler som de gør, er det ærgeligt at der ikke er
nogen der får kritiseret f.eks sådant et forhold (at Opel har skruet
produktiviteten blindt op) fra sidelinien: Hvordan kan gemene
fejlsatsninger gå hen og blive et problem for staten??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 21:10

On Tue, 24 Feb 2009 20:12:02 +0100, Armand wrote:

> Hvordan kan gemene
> fejlsatsninger gå hen og blive et problem for staten??

Aheem, Britisk bil, og for den sags skyld, mc-industri.

jow-jow, det er set før

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Armand

Dato : 24-02-09 21:28

Orla Pedersen skrev:

> Aheem, Britisk bil, og for den sags skyld, mc-industri.
>
> jow-jow, det er set før

Tjaeh :-/
Men det var jo også hele nationens stolte industri at det drejede sig om
at redde!

Mange af kryds-redningsløsningerne der specielt er blevet nævnt omkring
Saab lyder da også sørgeligt i retning af de mange fejlslagne engelske
sammenfatnings-forsøg (á: Leyland/BLMC/Rover) :-/

Det kan virke utroligt, men det er nok sandsynligt at vi inden føje år
bliver nødt til at vænne os fra indtil flere bilfabrikater, ligesom at
min ungdoms Morris, Austin, Triumph m.fl. er væk i dag!

--
Armand.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 23-02-09 16:52

On 23 Feb., 23:12, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> <hojvae...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:6bd72d95-5f40-43d1-a262-fb4ba0fa35be@v15g2000yqn.googlegroups.com...

> Øøøhh, hvor har du hørt det?

Både i medierne og det står mange steder på nettet. Jeg mener også at
det er nævnt i den atrikkel jeg henviser til i tråden om Volvo.

Det er noget om at amerikanske skatteyders penge ikke må komme til
udlandet.

Benny

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-09 16:54

> Det er noget om at amerikanske skatteyders penge ikke må komme til
> udlandet.

Ligesom svenske og tyske ikke må, den anden vej..

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 24-02-09 20:09

Henrik B. skrev:
> <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ligesom svenske og tyske ikke må, den anden vej..

- - - Hvilket netop er forskellen på Volvo og Saab for tiden: Ford har
garanteret at Volvo's økonomi fastfryses nationalt, hvilket GM ikke har
villet omkring Saab, hvorfor svensken er tilbageholdende med at støtte
deres regnskab!

--
Armand

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 23-02-09 18:28

On 23 Feb., 23:51, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:

> Det har du ret i. Og jeg har heller ikke hørt det før. Men mon ikke at
> manden forklare sig engang i morgen? :)

Her

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a3cHcQWhLa0A&refer=home

http://www.wzzm13.com/news/most_popular_story.aspx?storyid=105629

http://www.businessweek.com/globalbiz/content/feb2009/gb20090223_058017.htm

Blandede beskrivelser. Jeg har fundet flere med GM og Saab

Benny