Sprinklervæske - billig, men hvor ?
Fra : Johnny B [ 2000 Frb.~

Dato : 22-02-09 22:06

håber det er den rette gruppe.

jeg søger sprinklervæske i størrer mængder ( ca 50 liter )

har set hos Thansen at de tager 49,50 for 10 liter ved køb af min. 2 stk.,
men er der andre der er billigere ?
- hvordan med kvalitet af de forskellige mærker, er der forskel ?

syntes selv at shell og statoils er både meget dyre og dufter "meget krads"
( ca 50,- for 4 liter )

nogen der kan hjælpe
- det skal kunne hentes i nærheden af Kbh.

--
Johnny B [DK 2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-02-09 22:30

Johnny B [ 2000 Frb. ] wrote:
> [...]
> krads" ( ca 50,- for 4 liter )
>
> nogen der kan hjælpe
> - det skal kunne hentes i nærheden af Kbh.

Jeg kunne aldrig drømme om at købe sprinklervædske på en tankstation til
de priser. Det er rendyrket landevejs/motorvejs-røveri.

Prøv Bauhaus - Jeg købte for nylig en 10 liter dunk for 45,- kr der er
frostsikret til -12 grader.

Jem & Fix plejer også at være et godt bud på billig sprinklervædske men
prisskruen har vist fået en omgang i år.. De fleste steder koster det i
år 30,- for 5 liter sikret til -21.

/Lars

Fra : alexbo

Dato : 22-02-09 22:36

"Johnny B [ 2000 Frb. ]" skrev i

> jeg søger sprinklervæske i størrer mængder ( ca 50 liter )

De fleste autodelebutikker sælger sprinklervæske i 60 liters dunke.

http://www.auto-g.dk/Default.aspx?ID=3
http://mekonomen.dk/

mvh
Alex Christensen

Fra : Ralph Køster

Dato : 23-02-09 06:27

Det sprinklervæske der er frostsikret til -21 kan blive den bedste handel,
hvis du blander det 50/50 med vand.
1 gang i år har det været nede på -13 og i de dage kan man bare bruge det
rent, men ud over der jo ingen grund til IKKE
at blande det op.

Så er prisen jo det halve

Men den til -12 skal du nok ikke blande 50/50 men du kan da godt blande lidt
vand i.

Ralph.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-02-09 20:33

Ralph Køster wrote:
> [...]
>
> Så er prisen jo det halve
>
> Men den til -12 skal du nok ikke blande 50/50 men du kan da godt blande lidt

Du skal nærmere blande 1/3 vand og 2/3 sprinklervædske for at ramme
omkring -12 grader.

BTW - I ALDI syd for grænsen kan man købe sprinklervædske der sikrer til
-70 grader. Det kan så fortyndes passende op. 1 - 1 giver sikring til
mellem -30 og -20 grader

/Lars

Fra : JK

Dato : 23-02-09 07:55

"Johnny B [ 2000 Frb. ]" <SLET_ALT_DETTE_johnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:49a1be94$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> krads" ( ca 50,- for 4 liter )
>
> nogen der kan hjælpe
> - det skal kunne hentes i nærheden af Kbh.

Prøv en lokal autoophugger de har tit meget og du spare naturen da det så er
genbrug

Fra : Henning

Dato : 23-02-09 08:30

On Sun, 22 Feb 2009 22:06:27 +0100, "Johnny B [ 2000 Frb. ]"
<SLET_ALT_DETTE_johnnyb2000@gmail.com> wrote:

>håber det er den rette gruppe.
>
>jeg søger sprinklervæske i størrer mængder ( ca 50 liter )

www.bilxperten.dk har et års forbrug til 70,-. Jeg tanker op 1-2 gange
om ugen, 5 liter ad gangen, så det er hurtigt tjent ind.
http://www.bilxperten.dk/default.asp?mode=produkt&proID=485&produktgrID=82

Fra : Nicolai

Dato : 23-02-09 14:03

> www.bilxperten.dk har et års forbrug til 70,-. Jeg tanker op 1-2 gange
> om ugen, 5 liter ad gangen, så det er hurtigt tjent ind.
> http://www.bilxperten.dk/default.asp?mode=produkt&proID=485&produktgrID=82

Hold da kæft, jeg giver jo også 45,- i bilka for 10 liter :)

Whats the catch? :)

Fra : Henning

Dato : 23-02-09 14:21

On Mon, 23 Feb 2009 14:02:54 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

>Hold da kæft, jeg giver jo også 45,- i bilka for 10 liter :)
>
>Whats the catch? :)

Pas - de håber vel på du køber mere i butikken, nu du er der?
Jeg har brugt deres abonnement i ~3 år uden problemer eller
kommentarer. De kender mig i min lokale butik, jeg henter selv
sprinklervæsken i baglokalet.
Jeg har lagt alle buitkkerne ind i min GPS som POI, så jeg kan finde
den nærmeste når behovet er der

Fra : Leo_Jensen

Dato : 23-02-09 06:14

On 23 Feb., 08:29, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> www.bilxperten.dkhar et års forbrug til 70,-. Jeg tanker op 1-2 gange
> om ugen, 5 liter ad gangen, så det er hurtigt tjent ind.http://www.bilxperten.dk/default.asp?mode=produkt&proID=485&produktgr...

Det er jo en ren win-win situation. Du får billig sprinklervæske, de
får kunder i butikken. Det kræver selvfølgelig lige at man har sådan
en butik i nærheden.
I øvrigt har jeg svært ved at forstå hvordan man kan bruge så meget
sprinklervæske at det kan blive noget man spekulerer ret meget over
prisen på... ?
Jeg vil gætte på at mit årlige budget er under 300 kr...

MVH Leo

Fra : Henning

Dato : 23-02-09 14:23

>I øvrigt har jeg svært ved at forstå hvordan man kan bruge så meget
>sprinklervæske at det kan blive noget man spekulerer ret meget over
>prisen på... ?
Ad libitum - så bruger man nok mere end nødvendigt Om sommeren
hælder jeg også sprinklervæske på, jeg brugte almindelig vand på et
tidspunkt, men det begyndte at lugte råddent!

>Jeg vil gætte på at mit årlige budget er under 300 kr...

Stadig mere end 70,-

Fra : Klaus G.

Dato : 23-02-09 16:28

> Ad libitum - så bruger man nok mere end nødvendigt Om sommeren
> hælder jeg også sprinklervæske på, jeg brugte almindelig vand på et
> tidspunkt, men det begyndte at lugte råddent!
Men 5-10liter om UGEN?!

Nu ved jeg ikke hvor mange km du køre ugentligt og i hvilken bil. Men når
jeg køre en 1000-1200km ugentligt i en MB Sprinter(den nye), så bruger jeg
en 1-2liter om ugen, højest. Der bliver hældt på hver fredag når der vaskes
bil og ryddes op. Og det er sjældent jeg bruger mere end en kandefuld, som
er på 1½liter.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Polo

Dato : 23-02-09 16:43

Hvad med den hjemmelavede..

http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=25

Det er vist billigt nok

Lars.

Fra : Per Jensen

Dato : 23-02-09 16:53

Polo wrote:
> Hvad med den hjemmelavede..
>
> http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=25
>
> Det er vist billigt nok
>
> Lars.

Fin opskrift, men brug for guds skyld ikke husholdningssprit, så ryger
både lakken og gummilisterne sig en tur. De kan IKKE lide
denatureringsmidlet (oftest Acetone)

Vodka eller isopropylalkohol er nok mere egnet, og så er vi desværre
oppe i et helt andet prisleje igen...

// Per.

Fra : Armand

Dato : 23-02-09 23:28

Polo skrev:
> Hvad med den hjemmelavede..
>
> http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=25
>
> Det er vist billigt nok

"Sprit" og salmiakspiritus!??

Almindelig husholdnings-sprit er aggressivt overfor gummi, hvorfor det
heller ikke er sådant man bruger som "karburator-sprit". Derved er det
en fejl at forstå dét som værende artiklens "sprit" og udsætte sine
vindueslister og visker-gummi for hård påvirkning :-|

Salmiakspiritus farver lexan mælkevidt (en fejl mange motorcyklister har
begået overfor deres kåbeglas). Hvad angår forruden kan det vel være
ligegyldigt, men med given forlygtespulere og moderne plast (á lexan?)
-indkapslede forlygter, er det en dum risiko at tage :-|

Endelig vil jeg mene at det retteligt bør være deminiraliseret vand der
skal bruges i mixturen, derved at kalken i postevand dels binder
sæbevirkningen og dels binder vandet til overfladen (tænk på afkalknings
midlet i opvaskemaskinen)!

Det' en OM'er :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-02-09 23:18

Leo_Jensen skrev:

> [...]
> prisen på... ?
> Jeg vil gætte på at mit årlige budget er under 300 kr...

Jup!
Jeg bruger noget bland-selv udenfor frost-perioden, og købte således
denne vinters første færdigblandede (á 2x10 liters tilbud) i starten af
december - Jeg har først lige tømt den første

Da jeg købte den lille franske oliebrænder havde jeg arbejde i nabobyen
25 km herfra og dét kostede sprinklerbrug så BilXpertens "abonnement"
var ganske økonomisk; men nu er den daglige kørsel kort og indenby's og
således ikke nær så sprinkler-fordrende.

--
Armand.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-02-09 23:46

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in

> [...]
> var ganske økonomisk; men nu er den daglige kørsel kort og indenby's og
> således ikke nær så sprinkler-fordrende.

Jeg har abonnement hos BilExperten selvom jeg stort set kun kører bykørsel
(10K km om året) - 69kr/år skal man ikke bruge ret meget sprinklervæske
for at matche prisen på.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 24-02-09 01:47

On 23 Feb., 23:17, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> var ganske økonomisk; men nu er den daglige kørsel kort og indenby's og
> således ikke nær så sprinkler-fordrende.

Jeg kører 2 x 25 km til arbejde, mest på motorvej og hælder vel 3
liter på om måneden her i sæsonen. Jeg må til at køre noget tættere på
de forankørende...

Leo

Fra : Armand

Dato : 24-02-09 20:04

Leo_Jensen skrev:

> Jeg kører 2 x 25 km til arbejde, mest på motorvej og hælder vel 3
> liter på om måneden her i sæsonen. Jeg må til at køre noget tættere på
> de forankørende...

Tjaeh, min svigermor bruger så lidt at hun aldrig fik brugt det
sprinkler-abonnement som jeg et år gav hende (incl. opfyldningen ved
tegning) - Men hendes forrude ligner noget der er tørret med en
leverpostej-mad!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 24-02-09 20:04

Fra : N/A

Dato : 24-02-09 20:04

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-02-09 17:27

On Sun, 22 Feb 2009 22:06:27 +0100, "Johnny B [ 2000 Frb. ]"
<SLET_ALT_DETTE_johnnyb2000@gmail.com> wrote:

>jeg søger sprinklervæske i størrer mængder ( ca 50 liter )

Biltema har det koncentreret.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=88378
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=88378

Jeg mener blandingsforholdet til sommerbrug er angivet som 1:10. Jeg
har lige købt 4 * 4 liter i Malmö.

Ellers så blander jeg jo efter de forventede frostgrader.

Men hvis du ikke har andet ärende hinsidan så er det jo for dyrt, så
er din nærmeste nok Næstved.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-02-09 17:37

> [...]

> ( ca 50,- for 4 liter )
>
>nogen der kan hjælpe
>- det skal kunne hentes i nærheden af Kbh.

Jeg mener stadig min lokale brugs (Borup) kan 5 L til 16,95.