|
| Brutalis :-) Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-02-09 15:21 |
|
Faldt lige over en aretikel, om den IMHO fedeste bil der findes.
http://www.perbeer.dk/1971_AMG_MB_300SEL.jpg
AMG's racerudgave af en 1971 Mercedes Benz 300SEL 6,3.
Motorvolumen er forøget til 6,8 og top-effekten er gået fra 250 HK til 420
HK.
(200 HK allerede ved 2000 omdr. og 300 HK ved 3000 omdr.)
Drejningsmomentet er gået fra standard 500NM til 600NM.
(Jeg har desværre ikke nogen kurve over motoren præstationer )
Fuldt tanket og klar til race, vejede bilen 1635 kg.
Bilen blev efter dens racer karriere solgt til franske Matra, som skulle
bruge den til at teste landings dæk/hjul til en kamp jetflyver.
Det krævede en bil, som kunne accelere fra 0 - 200 km/t, inden for en
strækning på én km. Dette samtidigt med at den havde en ekstra last på
1000kg ombord.
Hvad der siden er blevet af den, ved vist ingen, desværre
Nogen herinde der har set hvor den er?
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Mogens (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 22-02-09 15:40 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:49a15f4c$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Faldt lige over en aretikel, om den IMHO fedeste bil der findes.
> http://www.perbeer.dk/1971_AMG_MB_300SEL.jpg
> AMG's racerudgave af en 1971 Mercedes Benz 300SEL 6,3.
> Motorvolumen er forøget til 6,8 og top-effekten er gået fra 250 HK til 420
> HK.
> (200 HK allerede ved 2000 omdr. og 300 HK ved 3000 omdr.)
> Drejningsmomentet er gået fra standard 500NM til 600NM.
> (Jeg har desværre ikke nogen kurve over motoren præstationer )
> Fuldt tanket og klar til race, vejede bilen 1635 kg.
> Bilen blev efter dens racer karriere solgt til franske Matra, som skulle
> bruge den til at teste landings dæk/hjul til en kamp jetflyver.
> Det krævede en bil, som kunne accelere fra 0 - 200 km/t, inden for en
> strækning på én km. Dette samtidigt med at den havde en ekstra last på
> 1000kg ombord.
> Hvad der siden er blevet af den, ved vist ingen, desværre
>
> Nogen herinde der har set hvor den er?
Den? - der er en række udgaver af bilen iflg. Google - blot søg paa den og
det vælter ind, men maaske jeg har misforstaaet noget:
www.geocities.com/motorcity/downs/9323/w109amg.htm
| |
Mogens (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 22-02-09 15:45 |
| | |
Mogens (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 22-02-09 15:49 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:qxdol.6720$U5.72347@newsb.telia.net...
>
> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:ltdol.6719$U5.72489@newsb.telia.net...
>
>> Den? - der er en række udgaver af bilen iflg. Google - blot søg paa den
>> og det vælter ind, men maaske jeg har misforstaaet noget:
>> www.geocities.com/motorcity/downs/9323/w109amg.htm
>
> Test/sammenligning med E63 AMG -
> http://www.germancarzone.com/e-class/4902-300-sel-6-3-against-e-63-amg.html
>>> Nogen herinde der har set hvor den er?
OG som svar paa dit spørgsmaal kan det nævnes, at den originale du henviser
til, ér blevet skrottet af Matra:
Accurately in such a way, as he looks now, it shot before 35 years by the
legendary Eau Rouge curve. Nevertheless it is only one replication. The
original is verschollen. It was sold 1972 at Matra to France and served
there as test car for aircraft tires. Matra needed a vehicle, which reached
200 km/h after 900 meters. >
| |
Per Beer Hansen (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-02-09 15:54 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:2Bdol.6721$U5.72360@newsb.telia.net...
>
> OG som svar paa dit spørgsmaal kan det nævnes, at den originale du
> henviser til, ér blevet skrottet af Matra:
> Accurately in such a way, as he looks now, it shot before 35 years by the
> legendary Eau Rouge curve. Nevertheless it is only one replication. The
> original is verschollen. It was sold 1972 at Matra to France and served
> there as test car for aircraft tires. Matra needed a vehicle, which
> reached 200 km/h after 900 meters. >
Øv, jeg ville da gerne ha' haft den til genopbygning
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Mogens (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 22-02-09 16:01 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:49a166ed$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Så vidt jeg har forstået, så skulle der kun være lavet én af slagsen
> (dengang), men senere er der kommet flere kopier.
OK
> Den der er på billedet der, det er "kun" en almindelig 6,3'er, med lidt
> bodystyling
Men de er igang (2006) med at ændre den så den kommer op på rette specs,
står der nævnt
> Øv, jeg ville da gerne ha' haft den til genopbygning
Ja, det kunne jeg tænke mig :)
| |
Per Beer Hansen (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-02-09 16:06 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:WMdol.6722$U5.72525@newsb.telia.net...
>
>> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
>> news:49a166ed$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Den der er på billedet der, det er "kun" en almindelig 6,3'er, med lidt
>> bodystyling
>
> Men de er igang (2006) med at ændre den så den kommer op på rette specs,
> står der nævnt
OK, jeg kan kun se billederne, jeg er ikke oprettet som bruger derinde.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Per Beer Hansen (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-02-09 15:52 |
| | |
Per Beer Hansen (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-02-09 15:49 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:ltdol.6719$U5.72489@newsb.telia.net...
>
> Den? - der er en række udgaver af bilen iflg. Google - blot søg paa den og
> det vælter ind, men maaske jeg har misforstaaet noget:
Så vidt jeg har forstået, så skulle der kun være lavet én af slagsen
(dengang), men senere er der kommet flere kopier.
Hans-Werner Aufrecht udtaler selv (i den artikel jeg har læst) at han ikke
ved hvad der er blevet af bilen, efter at Matra overtog den. Bilen blev
bygget om, så den passede til Matra.
> www.geocities.com/motorcity/downs/9323/w109amg.htm
På dette link kan man også læse det samme som jeg tidligere skrev, nemlig
følgende:
"The future of the car seemed hopeless until a lucky coincidence appointed
it into service for lifetime: To imitate aircraft landings and to do
measurements Matra on behalf of the French airforce searched for a car which
not only could house spacious measuring instruments inclusive the gear of a
jet fighter, but also with this ballast within an distance of only one
kilometre could reach 200 km/h. As requested AMG extended the Mercedes-racer
75 centimetres, brought the engine to maximum 428 hp again and handed over
the 2400 kg airforce-employee (765 kg more than for racing) into French
services. "
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Per Beer Hansen (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-02-09 16:05 |
| | |
|
|