Kontakt box - Krævende felter.
Fra : Lucas Dias

Dato : 22-02-09 14:50

Hejsa alle.

Jeg har lavet en meget simpel kontakt box på min hjemmeside
(www.scanwalkers.com/Data.html), hvor jeg gerne vil have a
felterne SKAL udfyldes, fordi ellers vil den bare blive brugt til
spam.

Nogen der vil kunne hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-02-09 15:16

Lucas Dias wrote:
> [...]
> (www.scanwalkers.com/Data.html), hvor jeg gerne vil have a
> felterne SKAL udfyldes, fordi ellers vil den bare blive brugt til

Det kan ikke klares med html. Som du formulerer dit problem, lyder det som
noget, du skal spørge i passende serversidegruppe om:

Erik Ginnerskov

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 22-02-09 15:16

Den Sun, 22 Feb 2009 13:49:41 +0000 skrev Lucas Dias:

> [...]
> (www.scanwalkers.com/Data.html), hvor jeg gerne vil have a felterne SKAL
> udfyldes, fordi ellers vil den bare blive brugt til spam.

Ja
Hvis du oplyser hvilket script eller lignende du bruger.

Normalt er det muligt at sætte noget i stil med:
required=navn,email,telefon (bare eksempler).

---
Karl Erik.

Fra : Lucas Dias

Dato : 22-02-09 16:53

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Normalt er det muligt at sætte noget i stil med:
> required=navn,email,telefon (bare eksempler).

Den er skrevet i CSS

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-02-09 23:35

Lucas Dias frembragte:

> Den er skrevet i CSS

Det er muligvis formatteret med CSS.
Men formen er i HTML.
Du kan have et serverside script til at hjælpe dig.
Det er det der bliver spurgt om.

Uden en eller anden form for scripting går det ikke at hverken stille
krav til udfyldelse eller checke værdier.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 22-02-09 17:10

Den Sun, 22 Feb 2009 15:52:31 +0000 skrev Lucas Dias:

> Den er skrevet i CSS

Hmmm, - kan du ikke give et link til hvor du fandt den?

---
Karl Erik.

Fra : Lucas Dias

Dato : 22-02-09 17:43

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hmmm, - kan du ikke give et link til hvor du fandt den?
>
> ---
> Karl Erik.

Jeg lærte det via en tutorial for et stykke tid siden.
Men hvis det er, så er det her tutorialen:
http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Dreamweaver-Tutorial-Cr
eate-a-Working-Contact-Form-with-Dreamweaver/33453

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-02-09 18:20

Lucas Dias <Diias@live.dk> wrote in

> Men hvis det er, så er det her tutorialen:
> http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Dreamweaver-Tutorial-Cr
> eate-a-Working-Contact-Form-with-Dreamweaver/33453

Den tutorial omhandler brugen af et PHP script til at sende mailen med -
CSS har intet med afsendelse af emailen at gøre.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 22-02-09 18:35

Den Sun, 22 Feb 2009 16:42:57 +0000 skrev Lucas Dias:

> [...]

Den er skrevet i PHP

> [...]
> http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Dreamweaver-Tutorial-Cr
> eate-a-Working-Contact-Form-with-Dreamweaver/33453

Du har 50 fejl på siden ( http://validator.w3.org/ )

Endvidere er din kode fejlagtigt opbygget - du har i starten af formen et
</label> men ingen <label>

Check lige din kode, og vend så tilbage hvis der stadig er problemer (jeg
kunne sende en helt tom form, hvilket ikke skulle kunne lade sig gøre)

---
Karl Erik.

Fra : Lucas Dias

Dato : 22-02-09 19:49

> [...]
>
> Check lige din kode, og vend så tilbage hvis der stadig er problemer (jeg
> kunne sende en helt tom form, hvilket ikke skulle kunne lade sig gøre)

Tak for det.

Men det løser jo ikke rigtigt mit problem med at det kræver man skal udfylde
dem.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 22-02-09 20:21

Den Sun, 22 Feb 2009 18:49:22 +0000 skrev Lucas Dias:

> Tak for det.
>
> Men det løser jo ikke rigtigt mit problem med at det kræver man skal
> udfylde dem.

Helt ærligt Lucas, det script er ikke værd at spilde tid på.
Det kræver en omfattende revision for at opnå den funktion du
efterspørger.

Kik hellere efter et andet script, feks. FormMail.
Du finder en beskrivelse her: http://www.html.dk/artikler/00012/

Det kræver at du har adgang til cgi-bin mappen på din server, hvilket
også er mest sikkert mod misbrug.

---
Karl Erik.