Fradragsret for udlandsdansker med indtægt~
Fra : Kristian Thy

Dato : 21-02-09 17:21

Vi står for at skulle flytte til Tyskland i 1½ år, og vil så gerne
udleje vores ejerlejlighed i denne periode. Det er klart at SKAT
kræver skat af min lejeindtægt, men hvad med fradrag?

Har jeg et personfradrag/frikort i DK når jeg bor og arbejder i
Tyskland? (mit gæt: nej)

Kan jeg trække mine renteudgifter til realkreditlånet i lejligheden
fra før jeg betaler skat af min lejeindtægt? (mit håb: ja)

\\kristian

Fra : bosol

Dato : 23-02-09 03:02

On 22 Feb., 02:20, Kristian Thy <t...@42.dk> wrote:
> [...]
>
> Kan jeg trække mine renteudgifter til realkreditlånet i lejligheden
> fra før jeg betaler skat af min lejeindtægt? (mit håb: ja)

Du kan få fuldstændig krystalklart svar hos SKAT.dk

Jeg er selv begrænset skattepligtig med grænsegængerordning og kunne
svare på dit spm. men et svar herfra er ikke gyldigt som et svar
direkte fra SKAT.dk

Fra : Peter

Dato : 23-02-09 18:14

bosol wrote:

> [...]
>
> Jeg er selv begrænset skattepligtig med grænsegængerordning og kunne
> svare på dit spm. men et svar herfra er ikke gyldigt som et svar

Hvordan får man et svar fra SKAT.dk? Mener du man bare skal kigge på
deres hjemmeside og finde informationen der, eller mener du man skal
skrive til dem pr email og får et svar den vej?

Jeg har prøvet begge dele, men jeg har ikke kunne finde/forstå de
relevante information (har et lignende spørgsmål angående udlandsrejser
og løn fra dansk arbejdsgiver); og svaret fra SKAT var bare at jeg
kunne finde information på deres hjemmeside...

Jeg har sidenhen fået information fra min arbejdsgivers revisor som
ikke passer med det jeg troede jeg forstod fra SKATs hjemmeside - men
var, på den anden side, mere fordelagtig for mig...

/Peter

Fra : Seán Ó Rudaí

Dato : 23-02-09 21:12

On 2009-02-23 18:14:10 +0100, "Peter" <xdzgor@hotmail.com> said:

> [...]
> ikke passer med det jeg troede jeg forstod fra SKATs hjemmeside - men
> var, på den anden side, mere fordelagtig for mig...

Man skriver til dem og anmoder om et bindende svar - og husk at gøre
det - jeg har selv oplevet at en SKAT-medarbejders skriftlige svar ikke
var fem potter pis værd. Det skal være gjort bindende!!!!

Fra : bosol

Dato : 23-02-09 15:13

On 23 Feb., 19:14, "Peter" <xdz...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ikke passer med det jeg troede jeg forstod fra SKATs hjemmeside - men
> var, på den anden side, mere fordelagtig for mig...

Okay du kan starte med at henvende dig til et Skattecenter, der får du
udleveret gratis informationsmateriale eks. i Hæftet Form -
Når du rejser ud, må du selv sætte dig ind i tingende omkring SKAT,
hvor svært kan det være