Undomsfilm midt 70 erne til midt 80 erne
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-02-09 17:05

har lige set en stribe af dem - du er ikke alene - måske ku vi - vil du se
min smukke navle ( hende der spiller hoved rollen er det bare mig eller er
hun ikke lidt sød
at se til ? :) ) zappa - tro håb og kærlighed Charlie og Steffen ...

jamen de er jo rigtigt gode alle sammen - hvis det ikke bare er mig den er
sentimental :) ?
GODE sound track DER kommer ikke sådan nogen ungdoms film mere eller gør
der ?

DER ER de der ( tåbelige synes ) kærlighed ved første hik 1+2+3 - de har
ikke det samme hjerte - de er popede

bedste hilsner
Bo

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-02-09 18:37

Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> GODE sound track DER kommer ikke sådan nogen ungdoms film mere
> eller gør der ?

Hvad med Råzone?
http://www.dvdoo.dk/dvd-film/razone_7363.php

Eller 2 ryk og en aflevering
http://www.danskfilmskat.dk/index.php?name=Reviews&req=showcontent&id=2127

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Henrik Laursen

Dato : 22-02-09 10:33

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in

> [...]
> gør der ?
>
> DER ER de der ( tåbelige synes ) kærlighed ved første hik 1+2+3 - de
> har ikke det samme hjerte - de er popede

Ikke af den type som dengang, nej.
De var så også rettet imod et ungt puplikum der var meget anderledes end
det unge puplikum er idag.
Musikken havde f.eks også mere format i filmene dengang, idag er det musik
der for mange i vores alder bare bliver anset som støj.

--
Henrik Laursen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-02-09 17:38

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in

> Ikke af den type som dengang, nej.
> De var så også rettet imod et ungt puplikum der var meget anderledes end
> det unge puplikum er idag.

Hmm ja sikkert den letter poltiske film - men Zappa og tro håb og kærlighed
har da et tidsløst format - der imho langt overgår de der laller film -
kærlighed ved første hik

> Musikken havde f.eks også mere format i filmene dengang, idag er det musik
> der for mange i vores alder bare bliver anset som støj.

jeg forstår ikke helt hvad du mener :) ?
er det blevet til støj med tiden ( det fra den gang )
er det nye støj
eller er det nye støj i vores øre :) ?

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-02-09 11:51

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> sentimental :) ?
> GODE sound track DER kommer ikke sådan nogen ungdoms film mere eller gør

Den kommende "Kærestesorger" af Nils Malmros ligner rigtig meget noget
der er skåret over samme tema;

http://www.imdb.com/title/tt1087861/

http://filmz.dk/trailer-til-nils-malmros-kaerestesorger

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-02-09 17:38

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> Den kommende "Kærestesorger" af Nils Malmros ligner rigtig meget noget der
> er skåret over samme tema;

ok den må jeg se :)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-02-09 20:35

> [...]

> der ?
>
> DER ER de der ( tåbelige synes ) kærlighed ved første hik 1+2+3 - de har

Af banen

Regel nummer 1

Remix

Alle 3 ungdomsfilm som er mere a la de gamle fra 70/80'erne end fx. Hik
filmene.
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-02-09 23:53

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Af banen
>
> Regel nummer 1
>
> Remix
>
> Alle 3 ungdomsfilm som er mere a la de gamle fra 70/80'erne end fx. Hik
> filmene.

Hmm jeg har dem og har måske set dem - men jeg kan i sandhedens tjenste ikke
huske dem

jeg kan beklagelivis huske hik filmene - der er vist 3 jeg har set 1½ :)

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 05-03-09 19:40

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der ?
>
> DER ER de der ( tåbelige synes ) kærlighed ved første hik 1+2+3 - de har

SYnes "Fighter" og "Mirakel" er et par af de gode nyere ungdomsfilm, og så
er der også "Bagland" og "Råzone" men det er bestemt anderledes film end dem
du nævner, men det er nok også en noget anderledes ungdom der skal se dem.
Men alligevel er der ting der stadig er tidsløse, foreksempel, kan den
nuværende ungdom alligevel vel godt genkende og lade sig opsluge af film som
"Tro, håb og kærliged" og "Kundskabens træ"

BK