Beklager og undskylder.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-02-09 11:29

I forbindelse med en anden tråd om, hvorvidt der er motorvej hele
vejen fra DK til Stockholm, påstod jeg, at det var der, selv om der er
32 km. ved Ljungby som er 1-2 vej.

Denne strækning er, i forbindelse med reformen af de svenske
hastighedsgrænser imidlertid blevet degraderet til motortrafikvej og
en hastighedsgrænse på 100 km/t.

Mogens, jeg beklager at jeg ikke har været OBS på dette, og min eneste
undskyldning er, at jeg kan køre for fuld hane alligevel - i
lastbilen.

Du skal fanneme have ret når du har det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 21-02-09 16:41

> Mogens, jeg beklager at jeg ikke har været OBS på dette, og min eneste
> undskyldning er, at jeg kan køre for fuld hane alligevel - i
> lastbilen. Du skal fanneme have ret når du har det.

Der skal en stor mand til at gi' en undskylding - af hjertet tak :)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-02-09 08:57

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Denne strækning er, i forbindelse med reformen af de svenske
> hastighedsgrænser imidlertid blevet degraderet til motortrafikvej og

Hej Folmer,

Jeg vil straks opdatere køreplanen, således at hastighedsforskellen på
strækningen ikke ødelægger vores køreplan..

Men det bliver nu ikke noget problem, vi har besluttet os for at udelade
Helsinki i år, således at vi kører udenom begge veje - formentlig med
pitstop i Uppsala.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-02-09 10:04

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Denne strækning er, i forbindelse med reformen af de svenske
> hastighedsgrænser imidlertid blevet degraderet til motortrafikvej og

Hmm.. jeg havde fat i mit nye Garmin-kort i forbindelse med dine udtalelser
dengang, og jeg kunne heller ikke finde motorvej hele vejen.

Men fortsætter man så på den bestående motorvej - som så bliver til en 1-2
vej - eller skal man lave nogle drej for at komme på 1-2 vejen?

Hvis nej, så er den nok ikke på min Garmin (hvilket så også er lige meget,
jeg kommer nok ikke på de kanter i min livstid :)).

--
Per

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-02-09 11:02

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> Men fortsætter man så på den bestående motorvej - som så bliver til en
> 1-2 vej - eller skal man lave nogle drej for at komme på 1-2 vejen?

Hvis du er i lastbil "opdager" du ikke det stykke medmindre du render en
anden lastbil ind.

Hvis du er i personbil skal du, officielt, sætte hastigheden lidt ned.

Men derudover handler det alene om at de to spor bliver til et spor, og
omvendt, nogle gange.

(Ikke at betragte som en opfordring, men sidst jeg kom den vej har den
ikke belastet af små huse med runde vinduer.)

> Hvis nej, så er den nok ikke på min Garmin (hvilket så også er lige
> meget, jeg kommer nok ikke på de kanter i min livstid :)).

Da det er den gamle vej bør den være med på din navi, selvfølgelig ikke
som motorvej.

Derimod kan du komme ud for at din navi fortæller dig at du er ude at
botanisere, mens du kører på motorvejen.

Mellem afkørslerne "Skånes Fagerhult" og "Markaryd Syd" er motorvejen så
ny at den ikke er med på alle navi.

Men oplever du at din navi protesterer, der, bør du nok kontakte din
sælger og forhør dig om hvorfor de sælger dig et gammelt kort.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk