Arbejdsløsheden
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 09:38

Hvor diskuteres krisen og fyringsrunderne ?

Jeg har lige været gennem samme tur
og kan måske besvare nogle spørgsmål
hvis der findes en gruppe for sådan noget.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 09:59

> Hvor diskuteres krisen og fyringsrunderne ?
>
> Jeg har lige været gennem samme tur
> og kan måske besvare nogle spørgsmål
> hvis der findes en gruppe for sådan noget.

dk.velkommen er rette gruppe for dit spg.

Fra : Jubii

Dato : 21-02-09 09:59

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
> Hvor diskuteres krisen og fyringsrunderne ?
>
> Jeg har lige været gennem samme tur
> og kan måske besvare nogle spørgsmål
> hvis der findes en gruppe for sådan noget.

dk.politik, hvor ellers?

Fra : Knut

Dato : 21-02-09 10:01

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message
>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> dk.politik, hvor ellers?

Her for eksempel!

Knut

Fra : Jubii

Dato : 21-02-09 10:34

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

> Her for eksempel!
>
> Knut

Jah, ifølge dig kan alt debattes i alle grupper.
Lær usenetreglerne inden du svarer næste gang.
Især de overordnede usenetregler.

Fra : Knut

Dato : 21-02-09 11:12

> Jah, ifølge dig kan alt debattes i alle grupper.
> Lær usenetreglerne inden du svarer næste gang.
> Især de overordn- såede usenetregler.

Eller du kunne anvende lidt almindelig sund begavet fornuft.

Spørgeren kunne jo evt. have en juridisk tilgangsvinkel - for eksempel i
relation til funktionærlov, arbejdsløshedslovgivning, selskabslov etc.
Du aner jo ikke hvad emnet er inden du afviser mulighederne.

Du er bare ikke begavet nok til at opholde dig her - så enkelt er det!

Knut

Fra : Jubii

Dato : 21-02-09 11:27

> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

At ændre på folks svar er din metode altså.

> Eller du kunne anvende lidt almindelig sund begavet fornuft.

Tja, du kan jo ikke bruge den slags, har du bevist igen og igen.

> [...]
> etc.
> Du aner jo ikke hvad emnet er inden du afviser mulighederne.

Så skal spørgeren være konkret, så der ikke skal gættes på hvad det går
ud på, men gætterier er din metode.

> Du er bare ikke begavet nok til at opholde dig her - så enkelt er det!

Fint du kan snakke med dig selv. så er i 2 tosser der er enige.

Just har mest ret i hvilken gruppe den slags spørgsmål skal stilles.

Fra : Knut

Dato : 21-02-09 11:31

> Så skal spørgeren være konkret, så der ikke skal gættes på hvad det går ud
> på, men gætterier er din metode.

Eller måske skulle du være konkret i din afvisning fremfor blot at afvise
alt det du gætter på ikke passer ind i dit ringe billede.

Knut

Fra : Jubii

Dato : 21-02-09 12:08

> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

> Eller måske skulle du være konkret i din afvisning fremfor blot at
> afvise alt det du gætter på ikke passer ind i dit ringe billede.

Forstå hvad der skrives kan du heller ikke forstå.
Jeg afviser intet men hjælper spørgeren til at finde en gruppe til sine
anvisninger. Just har stadig mere ret i sin hjælp end andre der har
svaret, dine svar er ubehjælpelige og tåbelige.
eod.

Fra : Knut

Dato : 21-02-09 12:33

> [...]
> anvisninger. Just har stadig mere ret i sin hjælp end andre der har
> svaret, dine svar er ubehjælpelige og tåbelige.

På tidspunktet hvor du gav dine såkaldte 'råd' havde du overhovedet ingen
anelse om, hvad du 'rådgav' om - og derfor er dine udsagn totalt
ubrugelige - læse og forstå kan du jo slet ikke.

Knut

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-02-09 10:02

> Hvor diskuteres krisen og fyringsrunderne ?
>
> Jeg har lige været gennem samme tur
> og kan måske besvare nogle spørgsmål
> hvis der findes en gruppe for sådan noget.

Afhænger af hvilket perspektiv du vil bruge?

Juridisk: dk.videnskab.jura (dvs. her).

Privatøkonomisk: dk.penge

Politisk: dk.politik

Følelsesmæssigt: dk.helbred.sorg+krise (der har dog ikke være indlæg i
gruppen i lang tid). Evt. dk.helbred eller dk.videnskab.sundhed.

som sagt: afhængigt af dit perspektiv.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 11:26

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Afhænger af hvilket perspektiv du vil bruge?

Tænkte på en gruppe, hvor folk som netop
er fyret kunne debattere hvordan man skal
forholde sig mht. karriereskiftet, A-kasse
håndteringen, LG osv.
For en del må det være ganske nyt - fyringen,
og jeg kunne godt ha' brugt nogle svar for folk
som havde mærket det på egen krop.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-02-09 11:43

">> Eque <<" skrev

> Tænkte på en gruppe

Der er ikke en samlet gruppe til dette
Carstens bud ser ganske fornuftigt ud

Jeg kan supplere med fx dk.forbruger hvis man skal ud og handle daglige
forbrugsvarer billigere end man plejer :)

- Peter

Fra : Jubii

Dato : 21-02-09 12:11

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg kan supplere med fx dk.forbruger hvis man skal ud og handle
> daglige forbrugsvarer billigere end man plejer :)

Det vi gør her er egentlig at gå dk.velkommen i bedene og svarerne er
ganske ujuridiske og derfor OT.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-02-09 12:14

"Jubii" skrev

> Det vi gør her er egentlig at gå dk.velkommen i bedene og svarerne er
> ganske ujuridiske og derfor OT.

Og du undlader at sætte FUT når du vejleder og sådan kan vi blive ved

- Peter

Fra : Jubii

Dato : 21-02-09 15:29

> "Jubii" skrev

> Og du undlader at sætte FUT når du vejleder og sådan kan vi blive ved
>
> - Peter

Det er stadig OT så va fan.

Fra : Padre

Dato : 21-02-09 13:38

">> Eque <<" <-> wrote in message

> Tænkte på en gruppe, hvor folk som netop
> er fyret kunne debattere hvordan man skal
> forholde sig mht. karriereskiftet, A-kasse
> håndteringen, LG osv.

Spørg i din fagforening. Hvis du ikke er medlem af en fagforening, burde du
måske overveje at melde dig ind.

--
Padre

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-02-09 14:22

"Padre" skrev

> Spørg i din fagforening. Hvis du ikke er medlem af en fagforening, burde
> du måske overveje at melde dig ind.

Det skulle fedt hjælpe ...

Jeg skulle blandt andet vente (4 mdr) på at jeg blev endeligt ledig før HK
ville hjælpe mig med jobsøgningskurser etc
HK havde heller ikke styr på funktionærloven mht opsigelse/fritstillelse etc

Så er det godt man selv kan yde en indsats når den gamle arbejdsgiver ikke
ønsker at hjælpe på trods af løfter om det modsatte (og nej jeg har ikke
været på tværs på nogen måde)

Pt har jeg flyttet mig selv til Prosa, da det ikke er første gang HK ikke
mente at de skulle hjælpe mht faglige spørgsmål vedr overenskomsten,
funktionærloven etc

- Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 19:32

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Pt har jeg flyttet mig selv til Prosa, da det ikke er første gang HK ikke
> mente at de skulle hjælpe mht faglige spørgsmål vedr overenskomsten,

Funktionærloven er helt klart inden for gruppens område, sikkert også
overenskomsten.

At du er flyttet fra LO til FTF, fra HK til PROSA, der organiserer de
ikke-akademikse edb-folk, er nok uden for gruppens domæne.

Men når du har været i HK er du jo sikkert nok også i A-kasse, og dermed
nogenlunde sikret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 10:05

"Padre" <spirito_santo@sans-spam.yahoo.com> skrev i en meddelelse
>">> Eque <<" <-> wrote in message

> Spørg i din fagforening. Hvis du ikke er medlem af en fagforening, burde
> du måske overveje at melde dig ind.

Nej du.
Det er det ikke værd.
Med nettets muligheder håbede jeg på et forum
af en slags, hvor FAQ's mht. fyringsrunder og
ledighed mv. kunne snakkes igennem.
Men det magter nyhedssystemet så ikke.

Fra : Knut

Dato : 22-02-09 10:25

">> Eque <<" <-> wrote in message
> Med nettets muligheder håbede jeg på et forum
> af en slags, hvor FAQ's mht. fyringsrunder og
> ledighed mv. kunne snakkes igennem.
> Men det magter nyhedssystemet så ikke.

I stedet for at blive småsur over noget som ikke pt er her kunne du jo gøre
en konstruktiv indsats og få oprettet et forum efter dine behov!

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 12:02

"Knut" <e-postost@mail.dk> skrev i en meddelelse

> I stedet for at blive småsur over noget som ikke pt er her kunne du jo
> gøre en konstruktiv indsats og få oprettet et forum efter dine behov!

Man behøver ikke tolke noget som småsurt, blot
fordi der nævnes, at newsgrupperne ikke rækker
vidt nok vel ?
Jeg selv har ikke et behov, da jeg lykkeligvis er
kommet gennem krisen og en konkurs med bravour.
Men måske det er ilde set at prøve at hjælpe dem
som står ledig for første gang i deres liv.

Fra : Knut

Dato : 22-02-09 14:32

">> Eque <<" <-> wrote in message
> [...]
> kommet gennem krisen og en konkurs med bravour.
> Men måske det er ilde set at prøve at hjælpe dem
> som står ledig for første gang i deres liv.

Dit tonefald/udsagn lyder i hvertfald en anelse småsurt - måske tager jeg
fejl.

Hvis du mener der er et behov for et dialog rum forstår jeg ikke hvorfor det
skulle være så slemt at få det oprettet - men ellers kan du bidrage med
noget brugbart så kom dog frem med det her eller et af de andre eksisterende
grupper.
At 'Jubii' ikke bryder sig om det er vel sådan set hans problem og ikke dit.

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 21:37

> Dit tonefald/udsagn lyder i hvertfald en anelse småsurt - måske tager jeg
> fejl.

Ja. Din modtager søger kun efter småsure frekvenser åbenbart...

> Hvis du mener der er et behov for et dialog rum forstår jeg ikke hvorfor
> det skulle være så slemt at få det oprettet

Gider jeg ikke sætte mig ind i.

>- men ellers kan du bidrage med noget brugbart så kom dog frem med det her
>eller et af de andre eksisterende grupper.

Der er jo ingen grupper hvor det er samlet.
Det er egentligt ret enkelt og nyttigt.

> At 'Jubii' ikke bryder sig om det er vel sådan set hans problem og ikke
> dit.

Jeg er ligeglad med Jubii hvis der var een som kaldte sig dêt.
Jeg efterlyste blot en tidsvarende nyhedsgruppe som ikke
eksisterer.

Fra : Padre

Dato : 22-02-09 14:16

">> Eque <<" <-> wrote in message

> Men det magter nyhedssystemet så ikke.

Det er skam ikke nyhedssystemet, der ikke magter det, det er deltagerne, der
ikke magter det.

--
Padre

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 21:35

>">> Eque <<" <-> wrote in message

> Det er skam ikke nyhedssystemet, der ikke magter det, det er deltagerne,
> der ikke magter det.

De ser det nok ikke som et problem. Endnu.