10.4 maskine sløv efter sidste opdatering
Fra : Esben

Dato : 19-02-09 23:42

Min maskine er taget på badeferie med mange spinnede bolde efter den
sidste sikkerhedsopdatering. Jeg har brug for noget der kan holde den
kørende en uges tid mere da jeg skal på ferie med den. Det virker
filrelateret: Graphic Converter er meget langsom når det gælder at læse
fra disk. Spotlight kan man nærmest godt opgive. Info på fil eller mappe
tager vel 20-30-sek.

Har repareret tilladelser men det hjælper ikke.

Noget men nemt kan nuke mm? Har adgang til mange værktøjer, hvis jeg
vidste hvad der ville gøre det...

Den skal nyinstalleres men ikke i morgen...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-02-09 23:48

Esben skrev:
> [...]
> filrelateret: Graphic Converter er meget langsom når det gælder at læse
> fra disk. Spotlight kan man nærmest godt opgive. Info på fil eller mappe

Prøv at lade den stå natten over. Det kan let være Spotlight der
genindekserer (hvilket er et rent gæt fra min side, men man ved jo aldrig).

Hvordan ser din Aktivitetsovervågning ud?

Fra : Esben

Dato : 20-02-09 00:20

> Prøv at lade den stå natten over. Det kan let være Spotlight der
> genindekserer (hvilket er et rent gæt fra min side, men man ved jo aldrig).

Det gør den tit - er nyindekseret

> Hvordan ser din Aktivitetsovervågning ud?

Ikke noget mystisk der, men hastigheden er mystisk...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-09 08:24

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> vidste hvad der ville gøre det...
>
> Den skal nyinstalleres men ikke i morgen...

prøv at starte med at chekke disken med disk værktøj ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-09 08:32

Thomas von Hassel skrev:

> prøv at starte med at chekke disken med disk værktøj ...
>
> /thomas

Enig. Hvis maskinen ikke laver noget særligt, kan disken godt være lige
ved at stå af.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-09 08:35

> Enig. Hvis maskinen ikke laver noget særligt, kan disken godt være lige
> ved at stå af.

og af en eller anden grund så kan en software update godt "trigge" en
disk der har en latent fejl ... nok fordi den "rører" ved en masse filer

/thomas

Fra : Esben

Dato : 20-02-09 10:31

> og af en eller anden grund så kan en software update godt "trigge" en
> disk der har en latent fejl ... nok fordi den "rører" ved en masse filer

Tjah, lige nu kører jeg på en klonet version - dvs samme maskine, samme
system men fra ekstern disk. Så det er systemrelateret og ikke hardware
tror jeg.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad