Maine Coon kat foræres væk
Fra : MFC

Dato : 20-02-09 20:59

Hejsa

Jeg har 5 katte hvoraf den ene er en hvid kastreret Maine Coon + lidt
huskat. Alder ca 1½ år. Da den lider af allergi og skal have specialfoder
iflg. dyrlæge, kan jeg ikke have den sammen med mine 4 andre katte og vil
derfor forære den væk, til en rar person/familie som vil være god ved ham.
Jeg er lige begyndt at give ham special foder, men det er de andre 4 ikke
glade for. Det er kun 11 dage siden jeg fik bekræftet at den lider af
mad-allergi, så den har stadig nogle ret slemme kradse-sår bag ørene og få
andre steder, men det skulle gå over nu hvor den får det korrekte foder. Jeg
er meget interesseret i at han får et nyt hjem, da jeg ellers ikke ser andre
udveje end at få ham aflivet, nu da de 4 andre katte ikke vil spise det
specielle foder. Kontakt mig venligst pr. mail eller tlf.: 75-93 58 78 -
Jeg bor i Fredericia.

Mvh.:
Mikael Gitt

Fra : lh

Dato : 21-02-09 05:57

"MFC" <slotgitt@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> udveje end at få ham aflivet, nu da de 4 andre katte ikke vil spise det
> specielle foder. Kontakt mig venligst pr. mail eller tlf.: 75-93 58 78 -

Jeg selv engang har haft en kat der var så plaget af allergi at den havde
store sår overalt på kroppen, og den blev også aflivet fordi der ikke kunne
komme styr på det og katten led under det.
Da det er ret nyt din kat er sat i behandling med andet foder, kender du
ikke rigtig resultatet af det. Der for er eller kan det være en stor opgave
(og dyr) for nye ejere at tage sådan en kat til sig. Du skal i hvert fald
sikre dig at kommende ejerne virkelig vil lade katten behandle hvis der
dukker mere op, eller love at de kan vende tilbage til dig med den,hvis det
skulle gå den forkerte vej. Specielfoder er heller ikke det billigste. Jeg
håber du finder katten et hjem hos nogen der vil videreføre opgaven trods
alt.

lh

Fra : cc

Dato : 22-02-09 17:55

"lh" <mail@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> billigste. Jeg håber du finder katten et hjem hos nogen der vil videreføre

Vi har rigtig gode erfaringer med Atopica Vet 25 mg til vores
fodermide-allergi-kat. Fordelen vi det produkt er, at det ikke har samme
skadelige virkning på sigt, som binyrebarkhormon og desuden burde det
medvirke til, at kroppen skulle stabiliserer sig selv mht
allergipåvirkningerne. Det har vi så desværre ikke oplevet på vores kat - så
det er medicinering.

Specifik har udviklet noget specialfoder, som skulle være unikt til
allergikatte og have en garanteret virkning, problemet er, at det er
sindsygt dyrt og selvom der er smagsgaranti på det, mener vores katte, at
det smager ad H til.

Atopikaen er også dyr, men virker hos os.

vh
Claus

Fra : Doris Skelmose

Dato : 07-03-09 18:30

> lh skrev:

Har du funder et hjem til din lille kat ?

> [...]
> håber du finder katten et hjem hos nogen der vil videreføre opgaven trods

Med venlig hilsen
Doris Skelmose
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 23-02-09 19:09

> [...]
> derfor forære den væk, til en rar person/familie som vil være god ved ham.

Hej

Nu vil jeg bare lige sige at min kat fik diagnosen, foderallergi, og fik
specialfoder i flere år. Den fik dog stadig kløen, kløende knopper/udslet,
jeg troede det var fordi hun af og kom til at spise min anden kats mad. Så
fik jeg ny dyrlæge, og hun mente ikke det var foderallergi. Katten fik en
dosis af noget kombi orme-loppekur i nakken, det er snart ½ år siden, og hun
har ikke haft problemer siden. Midlet hedder Stronghold.
Måske bare en ide at prøve?

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Paulsen

Dato : 06-03-09 19:38

"MFC" <slotgitt@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udveje end at få ham aflivet, nu da de 4 andre katte ikke vil spise det
> specielle foder. Kontakt mig venligst pr. mail eller tlf.: 75-93 58 78 -

Hejsa

Lige et indput, vi har 3 katte 2 Main coon og en blanding, bladingen skal
have slankefoder og de 2 Main coons skal have fuldfoder, det klares nemt med
et hundeudstillingsbur med en magnetstyret kattelem og halsbånd til de 2
MC'er, du kan evt bruge den samme løsning bare med 2 bure og kodet
kattelemme.

Vh