Bluesmobil
Fra : Klaus Andersen

Dato : 20-02-09 21:49

The blues Brothers havde deres bluesmobil(er)

Men hvilken "ikke amerikansk" - altså europæisk eller japansk bil passer sig
som blues mobil? - og her tænker jeg på én som rent faktisk kan erhverves
for fornuftige penge.

Jeg og gutterne har snakket om mange og er blevet enige om at en masse biler
ikke kan være bluesmobiler, f.eks. syntes vi alle at Renault og Peugeot ikke
har meget blues over sig.

Vi kunne heller ikke rigtig finde bluesen i en Nissan eller i en Daihatsu
osv.

Men hvad siger i - hvilken bil har mest "blues" i sig?

Mvh

KA

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 22:21

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev :

>Men hvad siger i - hvilken bil har mest "blues" i sig?

Min '!

( scorpio )

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-02-09 22:29

On Fri, 20 Feb 2009 21:49:15 +0100, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>osv.
>
>Men hvad siger i - hvilken bil har mest "blues" i sig?

Tjoooh , en Nissan Laurel har vel lidt af det - bortset fra at den
typisk i DK var forsynet med en dieselmaskine, hvor udstødningen
skulle brækkes af i stænger, når den fik lidt at arbejde med )

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-02-09 22:31

On Fri, 20 Feb 2009 22:29:13 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Tjoooh , en Nissan Laurel har vel lidt af det - bortset fra at den
>typisk i DK var forsynet med en dieselmaskine, hvor udstødningen
>skulle brækkes af i stænger, når den fik lidt at arbejde med )

Eller en Toyota Crown fra de gode gamle dage ) Var vist 6-benet
Men de er nok alle ædt af rust-guden - det var dengang han hærgede
meget voldsomt (også overfor Opel, VW, Mini, og især Fiat, Alfa, osv)

Fra : mugge

Dato : 20-02-09 23:13

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Opel senator/rekord?

Ford Granada?

Peugoet 505?

hvis altså der er nogen tilbage............

mugge

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-02-09 07:43

Ivan Madsen tastede følgende:

> Eller en Toyota Crown fra de gode gamle dage ) Var vist 6-benet
> Men de er nok alle ædt af rust-guden - det var dengang han hærgede
> meget voldsomt (også overfor Opel, VW, Mini, og især Fiat, Alfa, osv)

Der står en til salg i Herlev, til 13k
Det er dog en varevogn, så bluesen er vist dampet lidt af den.
En Crown eller en Laurel var også mit bud.
Kai

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-02-09 12:18

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in

> Eller en Toyota Crown fra de gode gamle dage )

Er de ikke begge lidt svagbrystede til at være blues-mobiler?

For mig skal en bluesmobile være stor, blød i affjedringen, automatgearet
og med heste nok til at lave burnouts og u-vendinger med speederen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-02-09 13:13

On 21 Feb 2009 11:17:48 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>For mig skal en bluesmobile være stor, blød i affjedringen, automatgearet
>og med heste nok til at lave burnouts og u-vendinger med speederen

Det kan vi jo kun være enige om, men der er ikke specielt mange
ikke-amerikanere i de årgange, der er "flydere" og motorstærke. Rover
måske eller en pumpet 164'er Volvo.

Fra : Claus Frørup

Dato : 21-02-09 09:54

Isang tao pinangalanan, Klaus Andersen nagsulat:

> [...]
>som blues mobil? - og her tænker jeg på én som rent faktisk kan erhverves

Sådan en bluesmobil skal da have en V8 motor så mit bud er:
Rover P6 3500 V8 (Den med reservehjulet på bagklappen)
eller Rover SD1 3500 V8 (Bedre kendt som Van Den Plas)

Man kan sige hvad man vil om Rover, men begge biler har "Sjæl"
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-02-09 15:50

Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, Klaus Andersen nagsulat:

> Sådan en bluesmobil skal da have en V8 motor så mit bud er:
> Rover P6 3500 V8 (Den med reservehjulet på bagklappen)
> eller Rover SD1 3500 V8 (Bedre kendt som Van Den Plas)

Korrektion:
Van Den Plas var bedre udstyret end standard modellen.

> Man kan sige hvad man vil om Rover, men begge biler har "Sjæl"

På godt og ondt, JA!

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 22-02-09 00:29

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>Claus Frørup wrote:
klip

>Korrektion:
>Van Den Plas var bedre udstyret end standard modellen.

Jeps. Jeg kender ikke salgstallene i Danmark, men jeg kan ikke huske
at have set andre udgaver af denne Rover.

>På godt og ondt, JA!

Hehehe
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-02-09 21:02

Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

> klip

> Jeps. Jeg kender ikke salgstallene i Danmark, men jeg kan ikke huske
> at have set andre udgaver af denne Rover.

Kan så fortælle at begge modeller forefandtes på visse nordligere liggende
øer i kongeriget

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 23-02-09 17:49

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>Claus Frørup wrote:
klip

>Kan så fortælle at begge modeller forefandtes på visse nordligere liggende
>øer i kongeriget

Jeg har aldrig været på Grønland eller færøerne, så det er nok derfor
jeg ikke har set dem.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-02-09 18:04

Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

> klip

> Jeg har aldrig været på Grønland eller færøerne, så det er nok derfor
> jeg ikke har set dem.

Så kan jeg fortælle dig at der findes busser begge steder

om der findes 'mangefarvedehawaiitelte' som dine skal jeg lade være usagt

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 21:36

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Jeps. Jeg kender ikke salgstallene i Danmark, men jeg kan ikke huske
>at have set andre udgaver af denne Rover.

Brilleproblemet igen - Schipper's nabo havde en plain vanilla Rover
V8/3500 ej VdP versionen - den hvide
--
Jan_stevns

Fra : Armand

Dato : 22-02-09 21:54

jan_stevns skrev:

> Brilleproblemet igen - Schipper's nabo havde en plain vanilla Rover
> V8/3500 ej VdP versionen - den hvide

Min tidligere mester havde en 2800/6, der heller ikke var VdP'er

--
Armand.

Fra : Claus Frørup

Dato : 23-02-09 17:50

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Brilleproblemet igen - Schipper's nabo havde en plain vanilla Rover
>V8/3500 ej VdP versionen - den hvide

Hva´søren...... boede Schippers på Grønland?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-02-09 18:02

Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

> Hva´søren...... boede Schippers på Grønland?

Læs nu hvad der står:
Hvid ikke grøn

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 23-02-09 21:58

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>Læs nu hvad der står:
>Hvid ikke grøn

Den er da god nok. Grønland er mere hvid end grøn.
Jeg kunne forstå dit "brok", hvis jeg havde skrever Island...

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-02-09 12:11

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in

> Men hvad siger i - hvilken bil har mest "blues" i sig?

Opel Admiral/Diplomat? Især sidstnævnte er totalt flyder-wannabe med sin
5.4 liters V8'er.

http://www.autoholic.de/images/resized/Opel-Diplomat-5-2C4-V8-fv6T.jpg

Ellers tænker jeg Maserati Quattroporte III. Den firkantede kasse der
stadig havde en 4.9 liters V8'er og 3-trins automatgear.

http://www.italiancar.net/site/cars/maserati/models/MasQT3/maserati_Quattro
porte_3.jpg

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 21-02-09 12:21
Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 21-02-09 12:57
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-02-09 13:45

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> osv.
>
> Men hvad siger i - hvilken bil har mest "blues" i sig?

Så skal det være en Ford Granada 3,0 Mk 1, det er da en født blues-mobil

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-02-09 15:52

Per Beer Hansen wrote:

> Så skal det være en Ford Granada 3,0 Mk 1, det er da en født
> blues-mobil

Var der ikke nogle nede i Schweiz der smed en V8 i en Mk.2 ?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 15:54

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Var der ikke nogle nede i Schweiz der smed en V8 i en Mk.2 ?

Det er der flere der har præsteret ;)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-02-09 16:54

jan_stevns wrote:

> Det er der flere der har præsteret ;)

Har også set en kreation her til lands.
Flip-front samt en V8 på en Granada Mk2.
Personligt tror jeg ikke den kunne klare et syn.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-02-09 17:07

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Var der ikke nogle nede i Schweiz der smed en V8 i en Mk.2 ?

Jo det er sket tit, både med Mk 1 og 2 samt med Scorpio.
Har blandt andet set det med Porsche V8, BMW V8, Chevy V8 og Ford V8.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus Andersen

Dato : 21-02-09 22:06

> Så skal det være en Ford Granada 3,0 Mk 1, det er da en født blues-mobil

Tak til alle, for de gode forslag.

Vi blev så enige om at Granadaen var det nærmeste man kan komme det vi
søger, måske i Giha Coupé versionen.

Nu må så se om vi kan finde én

Mvh

KA

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 22-02-09 09:09

Klaus Andersen wrote:

> Nu må så se om vi kan finde én

Sæt i gang :)

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58097999

Knus
Regnar

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-02-09 10:04

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@lyngsoe.eu> skrev i meddelelsen

> Sæt i gang :)
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58097999

1,7 V4 aut., det er ikke den mest ophidsende bestykning i en Granada

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus Andersen

Dato : 22-02-09 12:30

> "Regnar Bang Lyngsø" <regnar@lyngsoe.eu> skrev i meddelelsen

> 1,7 V4 aut., det er ikke den mest ophidsende bestykning i en Granada
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Noget for pladesmeden:
> http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f

Nej, ikke helt powR nok

Og så en gamblergrøn kabine, he he

Mvh

KA

Fra : TL

Dato : 22-02-09 04:16

On Fri, 20 Feb 2009 21:49:15 +0100, in dk.fritid.bil "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

>The blues Brothers havde deres bluesmobil(er)
>
>Men hvilken "ikke amerikansk" - altså europæisk eller japansk bil passer sig
>som blues mobil?

Umuligt. Blues er nok den mest amerikanske af alle musikgenrer.

Tom
(Som selv har haft en Bluesmobil - en 1985 Impala tidligere politibil)

--
"The moon?!? Fish pay attention to the moon? Wow!"
- Fatlip